דרכים לשתות יותר מים

הגוף שלנו מורכב מ-70% מים ואנחנו זקוקים להם לתפקוד המערכות השונות בגוף. הכמות המומלצת לשתייה תלויה בהתאם לכמות המים שהגוף שלנו מאבד מדי יום דרך רמת הפעילות הגופנית ביום, כמות הזיעה, משקל, נטייה גנטית וכו'.

יש דברים שגורמים לנו להרגיש צמאים יותר: אוכל מתובל, פעילות גופנית, הזעה מרובה, ממתקים, משקאות אלכוהוליים, אכילה מרובה וכמובן, מזג אוויר חם ויבש. יש מצבים בהם אנחנו לא מרגישים את תחושת הצמא, כמו למשל בחורף, או כשאנחנו נמצאים זמן במקומות ממוזגים, כאשר הרגלנו את הגוף לא לשתות או שאנחנו לא זזים מספיק. בנוסף, יש דברים נוספים שגורמים לנו לרצות לשתות פחות כמו טעם לא טעים של המים או הרגל של שתיית תה, קפה, מיצים ומשקאות ממותקים.

  • איך נדע ששתינו מספיק?

קודם כל, נרגיש עירניים, חיוניים, מלאי כוח, העור שלנו רגיש רך, בריא ונטול יובש או סדקים. מחסור במים יגרום לנו לכאבי ראש, חולשה, סחרחורות וראייה מטושטשת. יש חשיבות מוגברת לשתות בעת פעילות גופנית מאומצת, אז הגוף שלנו מאבד יותר מים דרך הזיעה. עוד דבר שיעזור לנו לוודא ששתינו מספיק זה שתן שקוף ונטול ריח חריף.

  • איך נוכל לשתות יותר?

לפני שתייה, תוכלו לגרום לגוף להיות רווי במים דרך אכילה מרובה של פירות וירקות. הפירות והירקות עשירים במים וגם בסיבים, ויטמינים ומינרלים. הוספת שייקים לתפריט, תוסיף גם היא למאזן הנוזלים בגוף. מאכלים ומשקאות שמכילים קפאין מייבשים את הגוף ולכן אם אתם צורכים שוקולד, תה, קפה וכו', עליכם להגביר את צריכת שתיית המים שלכם.

דבר שיעזור לכם לשתות יותר מים הוא ליהנות מהמים שלכם. תבחרו במים שטעימים לכם, בין אם זה דרך מסנן, מהברז, קרים, חמימים או מינרליים. תרכיז משקה אלוורה של הרבלייף, המופק מעלי אלוורה ומכיל 40% מיץ אלוורה. זאת דרך אידיאלית ליהנות ממשקה בריא, מרענן ובטעם נפלא, אשר עשוי לעודד אתכם לשתות יותר מים ובכך יסייע לכם להגיע לכמות הנוזלים המומלצת של 2.5 – 2 ליטרים ביום. כמו כן, נסו להוסיף למים פירות או ירקות חתוכים, קינמון, לימון או צמחי תבלין כמו טימין או נענע. גם תה ללא קפאין יעזור לכם לשתות יותר אם אתם מתקשים.



  • איך מים מסייעים בתהליך ירידה במשקל?

מחקרים רבים הראו בעבר כי שתיית מים מסייעת לאנשים להתמיד בתהליכי ההרזייה ולהגיע לתוצאות שרצו. שתיית מים עוזרת בפינוי הפסולת מהגוף, ועוזרים לפעולת הכליות התקינה. שתיית מים מסייעת בחילוף חומרים תקין ובמניעת עצירות. אנשים שלא שותים מספיק מים סובלים מנפיחות ואי נעימות בבטן. שתיית מים תורמת לתחושת שובע ולעיתים אנחנו חושבים שאנחנו רעבים אך אנחנו בעצם צמאים. שתיית המים תורמת להקטנת תחושת הרעב ולנשנוש הבלתי פוסק.

  • איך מים תורמים לעור בריא וזוהר?

המים תורמים למרקם העור, לגמישותו, לחידוש העור וללחות. כשהעור שלנו יבש הוא נוטה להתקמט מהר יותר, להיות דק ופגיע יותר. ככל שאנחנו מעלים את צריכת המים שלנו, העור שלנו הופך להיות אלסטי, בריא, אנחנו פחות זקוקים לקרמים חיצוניים וכמובן – אנחנו מתרחקים מהמזרקים הכואבים. כל מה שצריך זה לשתות מינימום 8 כוסות מים ביום בהתאם לצרכים האישיים שלכם.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-05-2020
חג השבועות הפך עם השנים לחג הגבינות, הפשטידות, הקישים ועוגות הגבינה. קבלו את הטריקים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה בחג השנה ואיך אפשר לחגוג בריא יותר השנה?
ספורט
21-05-2020
גן שעשועים עשוי להיות מאתגר מאוד ברמת הכושר הגופני. קבלו אימון כושר מעולה שניתן לעשות בעזרת הנדנדה לחיטוב כל הגוף.
מתכונים
19-05-2020
מתכון להכנת משקה מלפפון מנטה
תזונה
14-05-2020
ויטמינים ומינרלים חשובים מאוד לשמירה על בריאותנו. אבל מה קורה כאשר אנחנו לא צורכים מספיק מהם דרך התזונה שלנו?
מתכונים
12-05-2020
מתכון לשייק שוקולד תפוז
ספורט
10-05-2020
מוותרים על החזרה למכון הכושר? בעזרת התרגילים הבאים תוכלו לשמור על גזרה חטובה, גוף חזק ובריא, גם בלי לצאת מהבית ובלי לרכוש שום אביזר.
ספורט
07-05-2020
אם היה לכם יום עמוס, יש סיכוי טוב ש'תחתכו פינות' לאחר האימון. סיכמנו עבורכם כמה מאותן טעויות נפוצות שכדאי לנסות להימנע מהן.
מתכונים
05-05-2020
מתכון להכנת קערת שייק פירות יער