מה עם הקפה והשייק? 8 תחליפים מעולים לחלב שלא תרגישו בהבדל

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מוותרים על החלב מסיבות שונות החל מרגישות ועד לסיבות אידיאולוגיות, אז מה אוכלים במקום גבינה ומה מכניסים לקפה במקום חלב?
  • הנה כמה תחליפים שאתם יכולים ליהנות מהם במקום וגם לשמור על הבריאות שלכם:
  1. במקום חלב פרה – חלב סויה או שקדים

אם תבקרו באזור החלב בסופרמרקטים, תראו שפע אדיר במגוון תחליפי החלב. יש היום חלב קוקוס, חלב אורז, חלב שקדים, חלב אורז שקדים, חלב סויה בטעם וניל, בלי סוכר, וכו'. לא משנה באיזה חלב אתם בוחרים, חשוב שיהיה לכם טעים ושלא יהיה בו סוכר. יש פעמים שמכניסים לחלב סוכר או תחליפי סוכר וכדאי לקרוא את מה שכתוב על גבי האריזה של החלב שבחרתם. חפשו חלב עם אחוז שומן יחסית נמוך ורמת חלבון גבוהה מהשאר.

מה מרוויחים?
בחלב צמחי אין הורמונים, ויש לרוב כמות גבוהה של סידן שנספג בגוף יותר טוב מאשר בחלב פרה, חלב צמחי מתעכל טוב יותר וברובם יש גם ויטמינים ומינרלים שונים.

ממה להימנע?
ממוצרים עם תכולה גבוהה של סוכר, שומן, חומרי טעם וריח או רכיבים שאינם מזוהים כמו E עם מספר.

  1. במקום גבינה – ממרח שקדים או בוטנים

היום ניתן למצוא מגוון רחב של ממרחי שקדים או בוטנים שניתן למרוח על הלחם, ואפשר גם להכין בקלות בבית, אם יש ברשותכם מערבל מזון. ממרחי שקדים או בוטנים מכילים לרוב יותר שומן, אך מדובר בשומן חיוני לגוף.

מה מרוויחים?
גם בממרח שקדים וגם בממרח בוטנים יש תכולת חלבון גבוהה ורמת שומן גבוהה. אז חשוב לצרוך מהם במתינות. כדי לוותר על כמויות הנתרן והסוכר – כדאי להכין את הממרחים בבית.

ממה להימנע?
לפני שאתם קונים ממרח, אל תשכחו לקרוא את הרכיבים על גבי האריזה כדי לוודא שאתם קונים ממרח בריא עם ערכים תזונתיים גבוהים ואיכותיים.

  1. במקום חמאה באפייה – אבוקדו

זה נשמע מוזר, אבל מתברר שניתן להחליף את החמאה בעוגה או בעוגיות באבוקדו, ואף לשמור על המרקם האהוב של החמאה.

מה מרוויחים?
ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן בריאות, אנטיאוקסידנטים.

ממה להימנע?
הקפידו על המינונים המתאימים. השתמשו באותה כמות שהייתם משתמשים בחמאה – באבוקדו.



  1. במקום גבינות בלזניה – משתמשים בטופו

ניתן להכין פשטידות ולזניות טבעוניות בקלות בעזרת טופו במקום גבינות. פשוט מפוררים את הטופו ומשתמשים בו באופו האופן שבו משתמשים בגבינות. בטופו יש רמות גבוהות של חלבון, ברזל, מגזניום ועוד רכיבים חיוניים.

ממה להימנע:
חפשו טופו שלא עבר הנדסה גנטית.

  1. במקום מעדן חלב – מעדן סויה או אורז

מה מרוויחים?
מעדני סויה או אורז עשויים להחליף מעדני חלב ולהוות תחליף מצוין לחטיף בריאות שמכיל חלבון וסידן.

ממה להימנע?
ממעדנים המכילים כמויות גבוהות של סוכר וקלוריות.

  1. במקום גלידת שמנת – סורבה או גלידה על בסיס קוקוס

גלידת פירות זה הדבר הכי קל להכנה, ממש בדומה להכנת שייק. פשוט מכניסים פירות קפואים לשייקר שלכם עם מעט מים או מי או חלב קוקוס והגלידה הבריאה שלכם מוכנה ובלי שום רכיבים משמרים.

מה מרוויחים?
גלידה ביתית בריאה עשירה באנטיאוקסידנטים, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.

ממה להימנע?
השתדלו לא להוסיף סוכר לגלידה והעדיפו להכין על פני לקנות. טיפ: מומלץ להוסיף אבקה של הרבלייף שתוסיף עוד מנת חלבון וויטמינים.



  1. במקום חלב בשייק – מי קוקוס

מי קוקוס הם טבעיים ומרווים את הגוף, מונעים התייבשות ומזינים את הגוף. מי הקוקוס עשירים בנוגדי חמצון, אנזימים, חומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים, הם עשויים לווסת את לחץ הדם ובכך יעילים לסובלים מלחץ דם גבוה, הם טובים ללב ויעילים נגד כאבי ראש, האנג אובר, הם יעילים למי שרוצה לשמור על המשקל ודלים בקלוריות. מי הקוקוס מעניקים טעם מתקתק טבעי לתוך השייק והופכים אותו למפנק במיוחד.

ממה להימנע?
העדיפו קוקוס טבעי על פני קוקוס מעובד ומשומר. 

  1. במקום שייק חלבון מי גבינה – שייק על בסיס חלבון סויה של הרבלייף

הרגישים לחלב, יכולים לרכוש את אבקת המשקה להכנת משקה בטעם מלון או וניל כשר למהדרין. האבקה מכילה עד 20 ויטמינים ומינרלים, 9 גרם של חלבוני סויה וכ-217 קלוריות בלבד בכל שייק.

מה מרוויחים?
תחליף ארוחה, שייק עתיר ויטמינים ומינרלים, טעים, משביע ומעניק שפע אנרגיה.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
25-10-2020
יום ההליכה הבינלאומי. עובדות וטיפים על הליכה
טיפוח
18-10-2020
המסכה גורמת לבעיות עור? יש לנו את הפתרון!
ספורט
15-10-2020
איך לחטב את הישבן והירכיים
תזונה
12-10-2020
הדברים שחייבים לעשות מיד אחרי אימון
ספורט
08-10-2020
האימון שיגרום לכם להתחטב ולשרוף בלי לצאת מהבית
מתכונים
07-10-2020
מתכון להכנת עוגיות טחינה ושקדים
תזונה
04-10-2020
מה כדאי לדעת על דיאטת פליאו, דיאטה קטוגנית ודיאטות אופנתיות נוספות