מהם המאכלים הכי גרועים לארוחת בוקר ומה כן כדאי?

חטיפים, דגני בוקר, מעושנים למיניהם, מאפים ומוצרי דיאטה שונים: למה לא כדאי להתחיל עם אלו את הבוקר ואיך כן נכון להתחיל את היום בבריאות מאוזנת?

הדבר הראשון שאנחנו מכניסים לפה על הבוקר, יכול להשפיע על כל היום שלנו, ידעתם את זה? מה שנאכל בראשית היום עלול להשפיע על מנגנון הרעב והשובע שלנו, על מצב הרוח שלנו, על רמות האנרגיות והריכוז שלנו וכמובן שעל הבריאות הכללית. אם כך, לא עדיף שנבחר בחירות ראשונות נכונות כדי להמשיך את היום בבריאות. אז ממה עדיף להימנע?

פחמימות ריקות

אז נכון שהצרפתים מתחילים את הבוקר שלהם עם קרואסון חמאה והרבה מהם רזים ובריאים, מה שגרם להרבה אנשים לקחת השראה ולאמץ את הפחמימות כפתיח בוקר לגיטימי, אך הפחמימות הריקות ובראשן הקרואסונים, הבורקסים ושלל המאפים, מכילים כמות גבוהה של שומן טראנס וסוכר, ומעבר לכמות גדולה של קלוריות ריקות על הבוקר, הן גורמות לנו פשוט לאכול הרבה יותר במהלך ביום וחבל. אז מה לאכול במקום? אם אתם מרגישים צורך במשהו מתוק על הבוקר – העדיפו פירות על פחמימות ריקות.

דגני בוקר

הרגילו אותנו לחשוב שדגני הבוקר הם האופציה הבריאה ביותר לפתוח איתה את הבוקר, אך בעצם מדובר בדגנים עתירי שומנים וסוכרים ורבים מהם גם מלאים בחומרים משמרים, צבעי מאכל ושאר כימיקלים מזיקים. ברבים מדגני הבוקר נמצאות כפיות רבות של סוכר, וזה עוד לפני החלב. אז מה עדיף? עדיף לפסוח על דגני הבוקר לגמרי או לבחור כאלו ללא סוכר בכלל. ואם כבר בחרתם בדגני בוקר, חפשו את הטבעיים ביותר ובחרו בחלב צמחי כמו שיבולת שועל או שקדים טבעי.

 



דגים ובשרים מעושנים

אחת האופציות הגרועות ביותר לפתוח אתן את הבוקר זה הדגים או הבשרים המעושנים, כאשר לרוב נמצא אותם בשפע רב בבופה של בתי המלון. במעושנים למיניהם יש שומן רווי, נתרן, וחומרים משמרים שלא כדאי להתחיל אתם את היום. אז מה נעדיף? במקום זאת בחרו בחלבונים רזים וטבעיים יותר נטולים חומרים משמרים כמו למשל ביצה.

לחם דל קלוריות

כל מוצרי הדיאט למיניהם כמו למשל לחם קל ודל בקלוריות, פרכיות שונות, יוגורטים ממותקים בממתיקים מלאכותיים וכדומה, גורמים לנו בסופו של דבר רק להיות רעבים יותר במהלך היום ולרצות הרבה יותר ממאכלים שאינם בריאים לנו. בנוסף, הם מכילים חומרים משמרים וחומרים שאינם טבעיים לגוף. אז מה להעדיף? העדיפו לחם מקמחים מלאים כמו כוסמין או שיפון, ומאכלים שאינם מכילים ממתיקים מלאכותיים. העדיפו מאכלים טבעיים ללא תוספות ועיבודים שונים.

אייס קפה וחבריו

הקיץ מגיע ואיתו גם החשקים העזים למשקאות קרירים ומתוקים שמעניקים הרבה אנרגיה לצליחת החום. הבעיה העיקרית היא כמות החלב והסוכר שיש בכל האייס קפה והמשקאות הדומים לו. אז מה להעדיף? שייקים של פירות טריים תמיד יהיו האופציה המוצלחת יותר, שגם יעניקו שפע של וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.

 

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-07-2024
איך אפשר לעבור את גיל המעבר בקלות בדרכים טבעיות?
ספורט
14-07-2024
מה משפיע על לחץ הדם? ואיזה תרגיל הכי מומלץ להורדה?
ספורט
11-07-2024
7 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות לקיץ בריא יותר
מתכונים
10-07-2024
מתכון הכנה חטיף פרוזן יוגורט ואוכמניות
ספורט
07-07-2024
אכילה בריאה בגיל ההתבגרות - המדריך המלא!
ספורט
04-07-2024
להתחזק בחכמה: איך נערכים לאימונים בקיץ?
ספורט
30-06-2024
באיזו שעה ביום הכי כדאי לשתות מים?
ספורט
27-06-2024
יום בריאות הנפש: מהם הדברים שפוגעים בנפש שלנו ומה מחזק אותה?

תפריט נגישות