איזה חלבון למרוח על המצה?

פסח מגיע ואיתו מגיעה גם הדילמה הנפוצה: מה למרוח על המצה? מה הממרח הכי עשיר בחלבון? ממה כדי להימנע ואיזה ממרח הכי מזיק? ככה תשמרו על הבריאות גם ללא חמץ

בין אם אתם אוכלי קטניות או לא, כולנו נפסח על הלחם והלחמניות בקרוב לטובת מצות מכל מיני גזרות, טעמים וקמחים. רבים מאיתנו יחליפו בקרוב את הסנדוויצ’ים במצות כאלו ואחרות, כאשר הבעיה העיקרית בעניין היא בעיקר גודלה העצום של המצה, שדורש הרבה יותר ממרח כדי להתקיים. אז לפני שאתם בוחרים בממרח כזה או אחר, מומלץ לחתוך את המצה לחצי או אפילו ל-4 רבעים לגודל של לחם או לחמנייה, כך תוכלו להשתמש בכמות יותר הגיונית של ממרח ובכך גם לחסוך לא מעט קלוריות.



מאילו ממרחים כדי להיזהר?

כל הממרחים שמכילים כמויות גבוהות של סוכר ושומן, כמו ממרחי שוקולד למיניהם, ממרחים כמו חמאה, מרגרינה ומיונז, הם הממרחים הפחות מומלצים, כולל אלו שכתוב עליהם “לייט” או “דיאט”, למרות שמשווקים לנו אותם כדלי שומן. לפני שאתם קונים ממרח כלשהו, מומלץ לקרוא את הרכיבים שעל גבי האריזה, ואם תראו שם רשימה ארוכה של מרכיבים לא מזוהים, מדובר בממרח פחות מומלץ לבריאות שלכם.

איזה ממרח מתוק עדיף?

אם אתם חובבי מתוק, ואתם בעניין של למרוח משהו מתקתק ומפנק על המצה, אולי כדאי שתבחרו בטחינה וסילאן, שיוצרים יחד טעם דומה לשל חלווה, או ממרח תמרים נקי, ריבה טבעית או ממרח אגוזי לוז או שקדים טבעי שתקנו בבית טבע או שתכינו בבית ממצרכים טבעיים. הימנעו מכל מיני ממרחים מתוקים שמכילים כמויות גבוהות של סוכר ושומן ונטולי ערכים תזונתיים.



איזה ממרח מלוח עדיף ובאיזה ממרח תמצאו הכי הרבה חלבון?

מהממרחים המלוחים, תוכלו ליהנות מממרח חומוס ביתי טרי עשיר בברזל, סידן, חומצה פולית וחלבון, מממרח טחינה מדולל עם עלים ירוקים, שגם כן עשיר בברזל וסידן, מסלט ממרח אבוקדו שעשיר בחומצות שומן נחוצות לגוף או מסלט טונה עשיר בחלבון, לאלו מכם שרוצים להרבות בחלבון.



5 טיפים לסנדוויץ’ מצה בריא יותר:

  1. העדיפו מצות מקמח מלא, קמח שיפון או קמח כוסמין על פני מצה רגילה מחיטה לבנה.
  2. רוצים לרכך את המצה ולהוסיף חלבון? תטבלו את המצה שלכם במעט ביצים ובכך תקבלו חביתת מצה או כריך שניתן למרוח עליו ממרח בריא.
  3. אם מדובר בסנדוויץ’ מלוח, הוסיפו אליו כמה שיותר ירקות, גם כדי לעזור לעיכול טוב יותר של המצות.
  4. מי לא אוהב מצה עם שוקולד? נסו להכין ממרח שוקולד ביתי מאגוזי לוז וקקאו במקום לקנות את הממרחים המוכרים שעתירים בסוכרים ושומנים.
  5. אם אתם מטגנים את המצות – שימו לב שמצה סופחת נוזלים ולכן מומלץ להימנע משימוש בכמויות גדולות של שמן או חמאה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
טיפוח
07-04-2024
הקפידו על השינה: 8 סכנות בחוסר שינה מצטבר
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות