מה לאכול כדי למנוע צרבת

פחות אוכל חריף, ארוחות קטנות ובלי קפה ואלכוהול – איך למנוע את הצרבת

לא מעט אנשים חווים צרבת מדי פעם. לא תמיד אנחנו יודעים מה גרם לצרבת, אבל לפעמים אפשר לשים את האצבע על המזון שכנראה גרם לה. לפעמים זה האוכל עצמו, לפעמים כמות גדולה מדי של אוכל. בכל מקרה, בעזרת תזונה נכונה תוכלו אולי למנוע את ההתקף הבא. אז מה כדאי לאכול, ממה להימנע והאם מי שאשם הם המאכלים החומציים כמו עגבניות או פירות הדר.

  • מה זאת צרבת?
    צרבת היא קצת כמו בעיית צנרת. בחלק התחתון של הוושט, בחיבור שבין הוושט לקיבה, נמצא שריר טבעתי. התפקיד שלו הוא להיות מעין שער – כשאנחנו בולעים אוכל, הוא נפתח ומאפשר לאוכל לעבור לתוך הקיבה, ואחרי שהאוכל עובר, הוא נסגר. אם השער הזה לא מתפקד כמו שצריך, מיצי הקיבה עלולים לעלות למעלה, מהקיבה אל תוך הוושט. בעוד שדפנות הקיבה שלנו יכולות להתמודד עם מיצי הקיבה האלה, הוושט לא מצויד במה שצריך, ולכן נוצרת תחושה של צריבה.
  • איך מרגישים כשיש צרבת?
    לא סתם קוראים לצרבת דווקא בשם הזה. צרבת גורמת לתחושה של צריבה או תחושת בערה באזור החזה. תחושת הצריבה עלולה להגיע גם לצוואר ולכתפיים ואפילו ממש עד הפה. כאבים של צרבת יופיעו בדרך כלל מעט אחרי האכילה, אבל הם יכולים להופיע גם מאוחר יותר, בלילה, מכיוון ששכיבה עלולה להחמיר את התסמינים.

    כאבים של צרבת מזכירים מעט כאבים של התקף לב, ולכן כדאי להיות עירניים לתסמינים. אם אתם סובלים מכאבים עזים בחזה, או בכאבי צרבת מלווים בתסמינים אחרים כמו כאבים ביד, קוצר נשימה או כאבים בלסת, פנו לרופא או לחדר מיון, כדי לוודא שלא מדובר בהתקף לב.

  • מה כדאי לאכול?
    לא כל אחד מגיב באופן זהה, ויש אנשים שמעולם לא חוו צרבת, על אף שהם אוכלים מזונות שעלולים לגרום לצרבת. עם זאת, מזונות מסוימים גורמים לשריר הטבעתי שבתחתית הוושט להרפות מעט אחרי האוכל, ולכן הם עלולים לגרום לצרבת. אם אתם סובלים מצרבות, השתדלו להימנע משוקולד, שום, משקאות אלכוהוליים או קפה. גם עגבניות ופירות הדר עלולים לגרום לצרבת, אבל לא מפני שהם מזונות חומציים, אלא מפני שהם גורמים לשריר להרפות.

    כדי להימנע מצרבת, השתדלו לאכול ארוחות קטנות, שלא מכבידות על הקיבה. ארוחות עתירות שומן עלולות להישאר בקיבה לזמן ארוך יחסית, ולכן כדאי לאכול ארוחה עם כמות קטנה של שומן בריא. עשבי תבלין הם פתרון טוב למי שמרגיש שאוכל מתובלן מדי גורם לו לצרבת. הם פחות מרוכזים, ולכן פחות מגרים את הקיבה. תמיד כדאי לצרוך ירקות – הם בריאים, מסייעים לשמור על תזונה נכונה, ועם התבלון הנכון, הם גם יעזרו לכם להימנע מצרבת. כדי ליהנות מירקות טעימים בלי לגרום לצרבת, רצוי לצלות אותם. הצלייה מוציאה מהם את הסוכר הטבעי, ולכן הם יהיו טעימים יותר. מבין הפירות, כדאי להתמקד בבננות, מלונים ואבטיחים, שלרוב לא יגרמו לצרבת. שומר ידוע כירק שמסייע לתהליך העיכול. נסו להוסיף אותו לסלט – הוא גם טעים וגם בריא. גם ג'ינג'ר יכול לעזור לבעיות בקיבה, ולכן אפשר לשתות תה עם ג'ינג'ר להרגעה של הקיבה לאחר האוכל. צמח האלוורה מסייע גם הוא לריפלוקס – התהליך בו מיצי הקיבה עולים לוושט. נסו את תרכיז האלוורה לשתייה של הרבלייף – משקה טעים שמרגיע את הקיבה ואת מערכת העיכול ומגיע בטעם טבעי או בטעם מנגו.



  • מה עוד אפשר לעשות?
    הקפידו לא להישכב אחרי האוכל. כשאתם שוכבים, קל יותר לתוכן הקיבה לעלות למעלה לוושט ולגרום לצרבת. השתדלו להישאר עומדים או יושבים כ-3-2 שעות אחרי האוכל. שתו כוס מים קטנה אחרי האוכל, כדי לעזור למיצי הקיבה שאולי עלו לוושט לרדת חזרה לקיבה. אל תתעמלו מיד אחרי האוכל. חכו כשעה-שעתיים ורק אז צאו לאימון. אם אתם סובלים מצרבות חוזרות ונשנות, כדאי לפנות לרופא, כדי להחליט על המשך טיפול.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
02-04-2020
במיוחד בתקופה מאתגרת כמו זו , מאמר זה יעזור לכם בהשגת יעדי הכושר ובשיפור הזוגיות שלכם - בו זמנית!
מתכונים
31-03-2020
מתכון להכנת מרק כרובית בניחוח כורכום
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.
ספורט
19-03-2020
אם תשאלו את המנטורים והקואוצ'רים המצליחים בעולם אם הם תמיד היו מאושרים, הם יגידו לכם שלא. אז מהם סודות האושר לפי האנשים המצליחים?
מתכונים
17-03-2020
מתכון להכנת שייק שוקולד עוגיות ואגוזי לוז
טיפוח
15-03-2020
לא משנה לאיזה סוג זיהום אוויר אתם נחשפים, כל צורות הזיהום מצטברות על עורכם ויוצרות מחסום לא בריא. קבלו את הטיפים להגנה על העור מפני זיהום אוויר