מה לאכול בבוקר כשממהרים

העיקר שלא תפסחו על הארוחה החשובה של היום.

השעון מצלצל, אתם קופצים מהמיטה, מתארגנים מהר, במקרה הטוב מספיקים להתאמן, אחריו מקלחת זריזה וריצה לעבודה. כמה מכם זוכרים לאכול ארוחת בוקר בין כל הלחץ הזה? לארוחת בוקר תפקיד חשוב בכל מה שקשור לפעילות המוחית שלנו, לזיכרון, לריכוז, שלנו לתפקוד תקין, להפעלת המטבוליזם שלנו, להפחתת המתחים והלחצים, למניעת ריח רע מהפה, וגם לירידה במשקל.

אנשים שמוותרים על ארוחת בוקר, מגיעים לארוחת הצהרים עם רעב מוגבר, מה שככל הנראה גם יגרום לעליה במשקל בטווח הארוך. אבל מה לעשות כשהלו"ז שלנו כל כך צפוף ואין לנו זמן להכין לעצמנו ארוחות מלכים על הבוקר? ראשית, הגוף שלנו לא זקוק לכמויות גדולות של אוכל על הבוקר. לאחר צום הלילה, הגוף שלנו מסוגל להכיל ארוחה בינונית ומזינה, שמכילה את כל אבות המזון עם כמה שיותר ויטמינים ומינרלים. הימנעו מאכילת מאכלים מתוקים שמכילים סוכרים פשוטים עם הקימה כמו קרואסונים, עוגות ועוגיות, כי אלו יגרמו לכם להרגיש רעבים לאורך כל היום ויגררו אחריהם חשק למתוק לאורך כל היום.

אתם לא צריכים לשהות זמן רב במטבח כדי לאכול ארוחת בוקר טובה, וישנם לא מעט פתרונות יצירתיים לאנשים עסוקים כמוכם. הנה 5 אופציות שיקלו עליכם, העיקר שלא תפסחו על הארוחה החשובה של היום.

1. שייק לדרך
בימים שאתם מאוד עמוסים והמקרר שלכם ריק כי אפילו לא היה לכם זמן לעשות קניות, הכניסו 2 כפות מדידה של אבקת שייק וכף אבקת חלבון של הרבלייף לתוך השייקר שלכם, הוסיפו מים/חלב ומעט קרח ושקשקו לכם בדרך לעבודה. השייק מכיל את כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק לו בבוקר לתפקוד תקין, לערנות ולתחושת שובע.

2. חטיף עם הקפה
אם אתם מאלה שאוהבים לשתות קפה בבוקר עם משהו מתוק, עדיף לבחור בחטיף F-1 EXPRESS על בסיס חלבונים בטעם שוקולד או פירות יער שמכיל סיבים תזונתיים, חלבוני סויה, וויטמינים ומינרלים. חטיף ארוחת בוקר, מהווה ארוחה מאוזנת מבחינה תזונתית, טעימה קלה ונוחה בעלות נמוכה של 207 קלוריות לחטיף.



3. יוגורט עם תפוח
מדובר בארוחת בוקר קלה ונוחה לנשיאה לעבודה במשרד או מחוץ לו, ארוחה שמכילה סיבים תזונתיים, ויטמינים וחלבון, דבר שתורם לתחושת שובע לאורך זמן.



4. כריך
סנדוויץ זו אופציה טובה ונוחה לאכילה בדרכים אבל כמובן שלא כל כריך הוא בריא ומומלץ. נסו לבחור בלחם בריא כמו לחם שיפון או כוסמין שמכילים הרבה סיבים ובעלי אינדקס גליקמי נמוך. שלבו בכריך שלכם שומן בריא, ירק וחלבון, והרי לכם ארוחת בוקר מאוזנת, משביעה ובריאה. אופציות: אבוקדו, ביצה ומלפפון, גבינת שמנת 5% עם סלמון וחסה, טחינה גולמית עם חביתה ועגבנייה.



5. דייסת שיבולת שועל
זו אולי נשמעת לכם כמו עבודה מרובה, אבל בשביל להכין דייסה, כל מה שאתם צריכים זה 3 כפות שיבולת שועל ומים רותחים. כדי שיהיה קצת יותר טעים ומזין, אתם יכולים להוסיף לדייסה שלכם קינמון, תפוח עץ ירוק ופירות יער. אכילת דייסת קוואקר בבוקר תספק לכם אנרגיה לזמן ארוך ותשמור על רמות סוכר מאוזנות.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
23-09-2018
בין אם אתם נופשים בארץ או בחו"ל, יוצאים לחופש של שבוע או סתם לפיקניק עם כל המשפחה או חברים, חשוב לזכור מה כדאי לקחת איתכם, כדי לוודא שתיהנו ולא תסבלו בפיקניק ובטיול שלכם. קראו עוד >>
תזונה
20-09-2018
נמאס לכם כבר מהקפה הקר? הרבה פעמים אנחנו מחפשים דרכים להתרענן במזג אוויר החם, ובמקום לשתות משקה מזין, אנחנו נופלים לנשנושים קרים כמו גלידה, מרבים באכילת פירות מתוקים או שותים עוד קפה קר. אבל יש עוד משקאות מרעננים שעשויים לצנן אתכם בימים הרותחים, והם אפילו עשויים לתרום לבריאות שלכם, קראו עוד >>
ספורט
16-09-2018
בין אם נסעתם לסופשבוע קצר בבירה אירופאית או לטיול ארוך בתאילנד או בפיליפינים, קל מאוד למצוא את עצמכם מפסיקים את שגרת האימונים שלכם בחופש. תירוצים יש, כמובן, בשפע... קראו עוד >>
תזונה
13-09-2018
"סוכרים נסתרים" הם הסוכרים המוספים במזונות שאתם עלולים שלא להבחין בהם; לרוב, משום שמזונות אלה אינם מתוקים. כמעט רבע מהסוכר שאנו אוכלים מסתתר במזון מעובד.
תזונה
09-09-2018
כשאתם אוכלים ארוחת ערב על הספה תוך כדי צפייה בסדרה האהובה שלכם ובקושי זוכרים אחר כך מה אכלתם, זו אכילה לא מודעת. לאכילה לא מודעת יש חסרונות רבים והיא עלולה להוביל לעודף משקל ולהרגלי אכילה גרועים. כדי שתוכלו להתחיל לאכול במחשבה תחילה, הכנו עבורכם את הכתבה הבאה.
תזונה
06-09-2018
הארוחות המרובות, היציאה מהשגרה, היעדר האימונים והמאכלים שאנחנו לא רגילים לאכול - הם האויבים הגדולים של החגים. עם קצת היערכות מראש והטיפים הבאים - אולי השנה תוכו להישמר מהעליה במשקל. קראו עוד >>
מתכונים
04-09-2018
מתכון להכנת שייק חופשה טרופית
טיפוח
02-09-2018
על מנת שכל יום יעבור ביעילות ובמרץ, חשוב להתחיל אותו בצורה נכונה. וזה אומר, ללא חיפזון וללא מהומה. אז מה עלינו לעשות כדי שבבקרים יהיה לנו מספיק זמן לכל דבר? הרשו לנו לשתף אתכם מספר טיפים. קרא עוד >>