למה לא כדאי לכם לצום אחרי שאכלתם יותר מדי?

אם גם אתם דבקים בנחישות באורח חיים בריא, שכולל ארוחות מאוזנות, פעילות גופנית סדירה ושינה טובה, ואז בסופי שבוע או בחגים יוצאים מהשגרה עד חוגגים בלי גבולות, תדעו שאתם לא לבד, ומדובר בתופעה נפוצה ומוכרת לאף יעילה בגבול הטעם הטוב, כדי לשמור על אורח החיים הבריא לאורך זמן. הבעיה היא בעיקר בתחושה של אחרי, שגורמת לנו הרבה פעמים לרצות לצום כדי לקזז, או לצאת לגמרי מהשגרה הבריאה ולהמשיך באכילה ללא רסן.

מה עושים כשהמשקל מראה 2 קילו יותר?

ביום או ביומיים שאחרי סוף שבוע או חג, לרוב מגיעה הבהלה, כשעולים על המשקל והוא מראה קילוגרם או שניים יותר, או שהג’ינס לא נסגר בקלות כמו לפני החגיגות. אז מה עושים? בטוח שלא צמים!

הכירו את האשליה

חשוב להבין שמדובר בסוג של אשליה, ותדעו שאלו לרוב לא קילוגרמים “אמיתיים”. כדי לעלות קילוגרם אחד, עלינו להכניס לגוף שלנו עודף של 9,400 קלוריות ביום, יותר ממה שאנחנו אוכלים בדרך כלל, דבר שדורש מאמץ רב, אפילו לגרגרנים כבדים. 

למעשה, אותם קילוגרמים שאתם מרגישים שעלו בין לילה, אלו הם נוזלים שנאגרים בגוף והם ככל הנראה יעלמו כיום או יומיים לאחר שתחזרו לשגרה. מה שאנחנו יכולים לעשות – זה לעזור לנוזלים האלו לצאת ולא להעמיס על הקיבה ולא להמשיך באכילת יתר.

למה לא לצום בעצם?

הסיבה העיקרית שבגללה לא מומלץ לנו לצום, היא כדי לא לגרור מעגל של רעב מוגבר ואז שוב התקפי בולמוסים מיותרים, דבר שיעשה בדיוק את ההיפך ממה שאנחנו רוצים. המטרה שלנו היא לחזור לאיזון בצורת השגרה הבריאה שאתם רגילים.



ככה חוזרים לתחושת הקלילות בקלות

איך עושים את זה?

  • ראשית, מנהלים יומן אכילה ולא מחכים שהרעב ינהל אותנו.
  • אוכלים לפי תפריט מסודר ומותאם אישית.
  • אם אתם לא רעבים שעות ארוכות, אתם תמיד יכולים לשתות שייק קטן בתוספת משקה חלבון של הרבלייף או חטיף חלבון קטן של הרבלייף, שיעניקו לגוף את מה שהוא זקוק לו וימנעו את תחושות הרעב המתגבר ובולמוסי הרעב בהמשך היום.
  • דאגו לאכול משהו קל כל 3-4 שעות לכל היותר.
  • הסתובבו עם בקבוק מים גדול.
  • הרבו באכילת פירות וירקות, אותם כדאי להעדיף על פחמימות כמו אורז ופסטה ביום שאחרי אכילה מרובה.
  • אל תשכחו לקזז את הקלוריות בעזרת ספורט.
  • לא מוותרים על אימון אירובי ביום שאחרי ארוחות גדולות.
  • אם יש לכם אפשרות אל תפחדו להוסיף 2 אימונים ביום אחד: בבוקר אירובי ובערב כוח או להיפך.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות