למה לא כדאי לכם לצום אחרי שאכלתם יותר מדי?

אם גם אתם דבקים בנחישות באורח חיים בריא, שכולל ארוחות מאוזנות, פעילות גופנית סדירה ושינה טובה, ואז בסופי שבוע או בחגים יוצאים מהשגרה עד חוגגים בלי גבולות, תדעו שאתם לא לבד, ומדובר בתופעה נפוצה ומוכרת לאף יעילה בגבול הטעם הטוב, כדי לשמור על אורח החיים הבריא לאורך זמן. הבעיה היא בעיקר בתחושה של אחרי, שגורמת לנו הרבה פעמים לרצות לצום כדי לקזז, או לצאת לגמרי מהשגרה הבריאה ולהמשיך באכילה ללא רסן.

מה עושים כשהמשקל מראה 2 קילו יותר?

ביום או ביומיים שאחרי סוף שבוע או חג, לרוב מגיעה הבהלה, כשעולים על המשקל והוא מראה קילוגרם או שניים יותר, או שהג'ינס לא נסגר בקלות כמו לפני החגיגות. אז מה עושים? בטוח שלא צמים!

הכירו את האשליה

חשוב להבין שמדובר בסוג של אשליה, ותדעו שאלו לרוב לא קילוגרמים "אמיתיים". כדי לעלות קילוגרם אחד, עלינו להכניס לגוף שלנו עודף של 9,400 קלוריות ביום, יותר ממה שאנחנו אוכלים בדרך כלל, דבר שדורש מאמץ רב, אפילו לגרגרנים כבדים. 

למעשה, אותם קילוגרמים שאתם מרגישים שעלו בין לילה, אלו הם נוזלים שנאגרים בגוף והם ככל הנראה יעלמו כיום או יומיים לאחר שתחזרו לשגרה. מה שאנחנו יכולים לעשות – זה לעזור לנוזלים האלו לצאת ולא להעמיס על הקיבה ולא להמשיך באכילת יתר.

למה לא לצום בעצם?

הסיבה העיקרית שבגללה לא מומלץ לנו לצום, היא כדי לא לגרור מעגל של רעב מוגבר ואז שוב התקפי בולמוסים מיותרים, דבר שיעשה בדיוק את ההיפך ממה שאנחנו רוצים. המטרה שלנו היא לחזור לאיזון בצורת השגרה הבריאה שאתם רגילים.



ככה חוזרים לתחושת הקלילות בקלות

איך עושים את זה?

  • ראשית, מנהלים יומן אכילה ולא מחכים שהרעב ינהל אותנו.
  • אוכלים לפי תפריט מסודר ומותאם אישית.
  • אם אתם לא רעבים שעות ארוכות, אתם תמיד יכולים לשתות שייק קטן בתוספת משקה חלבון של הרבלייף או חטיף חלבון קטן של הרבלייף, שיעניקו לגוף את מה שהוא זקוק לו וימנעו את תחושות הרעב המתגבר ובולמוסי הרעב בהמשך היום.
  • דאגו לאכול משהו קל כל 3-4 שעות לכל היותר.
  • הסתובבו עם בקבוק מים גדול.
  • הרבו באכילת פירות וירקות, אותם כדאי להעדיף על פחמימות כמו אורז ופסטה ביום שאחרי אכילה מרובה.
  • אל תשכחו לקזז את הקלוריות בעזרת ספורט.
  • לא מוותרים על אימון אירובי ביום שאחרי ארוחות גדולות.
  • אם יש לכם אפשרות אל תפחדו להוסיף 2 אימונים ביום אחד: בבוקר אירובי ובערב כוח או להיפך.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
28-05-2020
גם אם הפנים שלכם מרגישות נקיות, רוב הסיכויים שזה אינו המצב. הרבלייף ממליצה על כללים פשוטים למראה עור זוהר בדקות!
מתכונים
26-05-2020
מתכון להכנת כדורי גבינה ועגבניות
תזונה
24-05-2020
חג השבועות הפך עם השנים לחג הגבינות, הפשטידות, הקישים ועוגות הגבינה. קבלו את הטריקים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה בחג השנה ואיך אפשר לחגוג בריא יותר השנה?
ספורט
21-05-2020
גן שעשועים עשוי להיות מאתגר מאוד ברמת הכושר הגופני. קבלו אימון כושר מעולה שניתן לעשות בעזרת הנדנדה לחיטוב כל הגוף.
מתכונים
19-05-2020
מתכון להכנת משקה מלפפון מנטה
תזונה
17-05-2020
הגוף שלנו מורכב מ-70% מים ואנחנו זקוקים להם לתפקוד המערכות השונות בגוף.
תזונה
14-05-2020
ויטמינים ומינרלים חשובים מאוד לשמירה על בריאותנו. אבל מה קורה כאשר אנחנו לא צורכים מספיק מהם דרך התזונה שלנו?