למה לא כדאי לכם לצום אחרי שאכלתם יותר מדי?

אם גם אתם דבקים בנחישות באורח חיים בריא, שכולל ארוחות מאוזנות, פעילות גופנית סדירה ושינה טובה, ואז בסופי שבוע או בחגים יוצאים מהשגרה עד חוגגים בלי גבולות, תדעו שאתם לא לבד, ומדובר בתופעה נפוצה ומוכרת לאף יעילה בגבול הטעם הטוב, כדי לשמור על אורח החיים הבריא לאורך זמן. הבעיה היא בעיקר בתחושה של אחרי, שגורמת לנו הרבה פעמים לרצות לצום כדי לקזז, או לצאת לגמרי מהשגרה הבריאה ולהמשיך באכילה ללא רסן.

מה עושים כשהמשקל מראה 2 קילו יותר?

ביום או ביומיים שאחרי סוף שבוע או חג, לרוב מגיעה הבהלה, כשעולים על המשקל והוא מראה קילוגרם או שניים יותר, או שהג'ינס לא נסגר בקלות כמו לפני החגיגות. אז מה עושים? בטוח שלא צמים!

הכירו את האשליה

חשוב להבין שמדובר בסוג של אשליה, ותדעו שאלו לרוב לא קילוגרמים "אמיתיים". כדי לעלות קילוגרם אחד, עלינו להכניס לגוף שלנו עודף של 9,400 קלוריות ביום, יותר ממה שאנחנו אוכלים בדרך כלל, דבר שדורש מאמץ רב, אפילו לגרגרנים כבדים. 

למעשה, אותם קילוגרמים שאתם מרגישים שעלו בין לילה, אלו הם נוזלים שנאגרים בגוף והם ככל הנראה יעלמו כיום או יומיים לאחר שתחזרו לשגרה. מה שאנחנו יכולים לעשות – זה לעזור לנוזלים האלו לצאת ולא להעמיס על הקיבה ולא להמשיך באכילת יתר.

למה לא לצום בעצם?

הסיבה העיקרית שבגללה לא מומלץ לנו לצום, היא כדי לא לגרור מעגל של רעב מוגבר ואז שוב התקפי בולמוסים מיותרים, דבר שיעשה בדיוק את ההיפך ממה שאנחנו רוצים. המטרה שלנו היא לחזור לאיזון בצורת השגרה הבריאה שאתם רגילים.



ככה חוזרים לתחושת הקלילות בקלות

איך עושים את זה?

  • ראשית, מנהלים יומן אכילה ולא מחכים שהרעב ינהל אותנו.
  • אוכלים לפי תפריט מסודר ומותאם אישית.
  • אם אתם לא רעבים שעות ארוכות, אתם תמיד יכולים לשתות שייק קטן בתוספת משקה חלבון של הרבלייף או חטיף חלבון קטן של הרבלייף, שיעניקו לגוף את מה שהוא זקוק לו וימנעו את תחושות הרעב המתגבר ובולמוסי הרעב בהמשך היום.
  • דאגו לאכול משהו קל כל 3-4 שעות לכל היותר.
  • הסתובבו עם בקבוק מים גדול.
  • הרבו באכילת פירות וירקות, אותם כדאי להעדיף על פחמימות כמו אורז ופסטה ביום שאחרי אכילה מרובה.
  • אל תשכחו לקזז את הקלוריות בעזרת ספורט.
  • לא מוותרים על אימון אירובי ביום שאחרי ארוחות גדולות.
  • אם יש לכם אפשרות אל תפחדו להוסיף 2 אימונים ביום אחד: בבוקר אירובי ובערב כוח או להיפך.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.
ספורט
19-03-2020
אם תשאלו את המנטורים והקואוצ'רים המצליחים בעולם אם הם תמיד היו מאושרים, הם יגידו לכם שלא. אז מהם סודות האושר לפי האנשים המצליחים?
מתכונים
17-03-2020
מתכון להכנת שייק שוקולד עוגיות ואגוזי לוז
טיפוח
15-03-2020
לא משנה לאיזה סוג זיהום אוויר אתם נחשפים, כל צורות הזיהום מצטברות על עורכם ויוצרות מחסום לא בריא. קבלו את הטיפים להגנה על העור מפני זיהום אוויר
ספורט
12-03-2020
בעידן שבו רבים מהמתאמנים מנסים לשרוף שומן ולהתחטב, התרגילים המורכבים הפכו להיות טרנדיים ובעלי לא מעט יתרונות.
מתכונים
10-03-2020
מתכון להכנת מאפינס תפוחים עשיר בחלבון