רבע שעה ספורט ביום – כל מה שאתם צריכים כדי לשמור על כושר

רבע שעה ספורט ביום!

מהיום לא משתמשים יותר בתירוץ "הלוואי שיכולתי, אבל אין לי זמן פנוי לעשות כושר". רבע שעה ביום, זה כל מה שאתם צריכים כדי לשמור על כושר

תאמינו או לא, 15 דקות של פעילות גופנית ביום יכולות לעשות פלאים לגוף שלכם. פעילות גופנית קבועה שומרת על הגוף שלכם, עוזרת להאט את הזדקנות המוח ומפחיתה את הסיכון למחלות לב. ההמלצה הגורפת היא לבצע פעילות גופנית למשך כשעתיים וחצי בשבוע. אבל כל פעילות גופנית טובה יותר מאפס פעילות גופנית, ובעידן המודרני, בו אנחנו חיים במירוץ נגד הזמן, כדאי להכניס ללו"ז היומי שלכם פעילות גופנית, גם אם היא קצרה. במחקר שנערך בשנת 2016 נמצא כי גם אנשים שהתאמנו כרבע שעה בכל יום הפחיתו את הסיכון שלהם למוות במהלך תקופת המחקר ב-22% על פני אנשים שלא התעמלו בכלל. וכדי להתאמן רבע שעה ביום אין צורך בציוד מיוחד או בחדר כושר. הסלון שלכם או אפילו חדר השינה יתאימו בדיוק לפעילות גופנית זריזה כזו. אז מהיום מפסיקים עם התירוצים, ומתחילים להזיז את הגוף!

איך להבטיח שתתאמנו כל יום?

ההחלטה להתחיל להתאמן באופן קבוע היא התחלה מצוינת, אבל אם שוב תתחילו לתרץ לעצמכם שלל תירוצים, מהר מאוד תמצאו את עצמכם על המסלול המהיר להפסקת האימונים. קודם כל, התחייבו לפעילות גופנית קבועה, גם בפני עצמכם וגם מול חברים או משפחה. כדי לעזור לעצמכם, אתם יכולים למצוא לעצמכם פרטנר לאימונים. הוא לא חייב להיות פיזית איתכם – אתם יכולים לקבוע שעה מסוימת בכל יום, בה כל אחד מכם מתאמן לבד. שלחו הודעה זה לזה לפני האימון ואחריו, כדי לעזור זה לזה להמשיך במחויבות לפעילות הגופנית. הכניסו את הפעילות הגופנית ללו"ז היומי שלכם, ממש כמו שאתם מכניסים פגישה חשובה בעבודה או מסיבה בגן של הילד. וכמובן, זכרו שאתם מתחייבים בסך הכל לרבע שעה בכל יום.



איזו פעילות גופנית לבצע?

כשעומד לרשותכם זמן קצר, כדאי לנצל אותו בצורה הכי טובה שאפשר. לכן הדרך הכי טובה להגיע לתוצאות מקסימליות ב-15 דקות היא באימון אינטרוולים בעצימות גבוהה. באימון כזה אפשר לשרוף קלוריות בדיוק כמו באימוני סיבולת מסורתיים, ואפילו יותר. והכי טוב – הגוף ממשיך לשרוף קלוריות גם שעות אחרי האימון. אתם מתאמנים רבע שעה ונהנים מתוצאות במשך שעות! באימון אינטרוולים כזה מבצעים פעילות בעצימות גבוהה למשך זמן קצר ונחים למשך זמן קצר. אפשר לשלב תרגילים שונים, כמו סקוואטים, קפיצות ולאנג'ים. אתם יכולים להתייעץ עם מאמן הכושר שלכם כדי לקבל ממנו טיפים והדרכה איך להתחיל את אימון האינטרוולים היומי שלכם.



מה לאכול לפני פעילות גופנית קצרה?

אל תתפתו לוותר על אוכל לפני האימון שלכם. אמנם אתם מתכננים להתאמן רק רבע שעה, אבל הגוף זקוק לדלק גם עבור פעילות גופנית קצרה כזו. לפני אימון אינטנסיבי וקצר, כדאי לתת לגוף את הדלק שהוא צריך, אבל לא להכביד על הבטן. הימנעו ממאכלים עתירי סוכר או שמן, שעלולים להאט אתכם באימון או להתיש אתכם בזמן האימון או אחריו. במקום מאכלים כאלה, בחרו בשילוב של פחמימות מורכבות וחלבון. פירות, אגוזים או יוגורט הם בחירה טובה לארוחה קלה כזו. גם חטיף חלבון של הרבלייף יעזור לכם לשמור על האנרגיה לאורך האימון ואחריו. חטיפי החלבון מכילים 10 גרם חלבונים וסיבים מסיסים ורק 140 קלוריות. אפשר להשיג אותם בשלושה טעמים שונים – לימון, שוקולד-בוטנים ווניל-שקדים.

עכשיו, כשחוסר זמן הוא כבר לא תירוץ, אפשר לצאת לאימון ולהתחיל לשמור על אורח חיים פעיל.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
06-12-2018
כאשר אתם בוחנים מקרוב את המזונות שאתם נוהגים לצרוך ואת הרגלי הפעילות הספורטיבית היום-יומיים שלכם - זה מדהים לראות כיצד כוונון מזערי יכול ליצור שינוי גדול. הנה כמה שינויים שעשויים לסייע לכם להפחית עד 30 ק"ג ממשקלכם בשנה:
מתכונים
04-12-2018
מתכון ללביבות תרד קלות וטעימות
ספורט
03-12-2018
אימון פשוט שאפשר לבצע בכל מקום לחיזוק שרירי המותניים.
תזונה
29-11-2018
טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם בריאים לקראת הימים הקרים.
ספורט
25-11-2018
לגוף נדרשת אנרגיה גבוהה יותר על מנת להתחמם ולכן אנחנו שורפים יותר קלוריות באימון חורפי מאשר מאימון קיצי וחמים.