איפה מסתתרות הקוביות בבטן? 6 סיבות למה אתם לא מצליחים להשיג אותן

מדוע למרות המאמץ אין לכם קוביות בבטן?

אם נכנסתם לכתבה הזו, ייתכן שאתם חושקים בקוביות בבטן, ומשום מה הן לא נראות. למה אצל חלק מהאנשים זה נראה כל כך פשוט ואילו אצל אחרים הקוביות פשוט מסרבות להתגלות? ובכן, זה לא רק עניין גנטי, הנה כמה סיבות אפשריות:

  1. אחוז השומן גבוה בשביל שייראו את הקוביות – קבלו עובדה מפתיעה: ייתכן שכן יש לכם קוביות בבטן, אבל אתם פשוט לא רואים אותם. אצל אנשים רבים שמתאמנים על שרירי הבטן בהתמדה, אכן מתפתחות להן קוביות, אך הן בלתי נראות. בשביל שתוכלו לראות את הקוביות שמסתתרות תחת שכבות השומן, אחוז השומן צריך להיות כ-10% ומטה אצל גברים ואצל נשים מתחת ל-16% שומן. עבור רבים, זה עלול להיות תהליך מתסכל של עבודה קשה מבלי לראות את התוצאות שלה, אך בעזרת תזונה מותאמת אישית שכוללת גירעון קלורי מדויק, לאט לאט תוכלו להבחין בקוביות המבצבצות.
  1. קשיים בהתמדה – עדיין לא הומצאה גלולת קסמים לקוביות בבטן, וחוץ מניתוח מורכב, הדרך היחידה להשגתם היא דרך עבודה ארוכה בהתמדה. נדרשת פה דרך איתנה ומלאה במשמעת עצמית, שכוללת אימונים והקפדה על תזונה כדי להגיע לשם, כמובן בהתאם למבנה הגוף שלכם והגנטיקה שלכם. כן, כל אחד יכול להגיע למראה גוף חטוב, אך מראה הקוביות הוא כבר עניין גנטי. רוצים את מראה השרירים החטובים? אתם חייבים לזכור שמדובר במסע ארוך ולא בשבוע של מוטיבציה שמסתיימת כשמיציתם.
  1. אין גרעון קלורי – בשביל להגיע לרמות גבוהות של חיטוב, נדרש מאיתנו להגיע לגירעון קלורי, כלומר: לאכול פחות קלוריות ממה שאנחנו מוציאים. כל עוד אתם נמצאים במאזן קלורי חיובי, לא תצליחו לראות את הקוביות בבטן. בשביל קוביות בבטן יש צורך בעבודה קשה כבר אמרנו?


  1. הזנחת העבודה על שרירי הבטן – אתם מתאמנים בחדר הכושר אבל פוסחים על תרגילי הבטן? והנה עוד סיבה שבגללה אתם לא רואים את השרירים שאתם כל כך רוצים. שרירי הבטן כמו כל שריר אחר בגוף, צריכים להיות גדולים ומפותחים כדי שיראו אותם. אז מה עושים? עבדו על שרירי הבטן באופן ספציפי לפחות 2-3 פעמים בחדר הכושר, ואח תשכחו לגוון בתרגילים ולהגיע לכשל כדי להרגיש את העבודה.
  1. משקלים נמוכים מדי – אל תפחדו להרים משקלים כבדים, כי רק ככה תוכלו לראות את התוצאות שאתם חולמים עליהם. הרמת משקלים כבדים עוזרת לגוף להגדיל את מסת השריר, גם כשמדובר בשרירי הבטן.
  1. לא אוכלים מספיק חלבונים – החלבונים עוזרים לשרירים לקבל את צורתם ונפחם. הכניסו מספיק חלבונים לתפריט כדי שתוכלו להשיג את הקוביות החלומיות שלכם. חלבונים ניתן לצרוך דרך מאכלים מהחי כמו ביצים, טונה, דגים אחרים, עוף, בשר וכו׳, דרך מאכלים מהצומח כמו קטניות מונבטות, שקדים ואגוזים, טופו או דרך אבקות חלבון שתוכלו להכניס לשייקים כמו אבקות החלבון להכנת שייק של הרבלייף.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת

תפריט נגישות