6 טיפים לפעילות גופנית בגיל הזהב

6 טיפים לפעילות גופנית בגיל הזהב

הזדקנות היא אמנם חלק מהחיים, אבל כמו כל דבר אחר בחיים, גם את זה צריך לדעת איך לעשות. אם תשמרו על אורח חיים בריא ופעיל, תוכלו לפעול אפילו נגד אמא טבע

 

הזדקנות היא עובדת חיים. אובדן מתח בשריר ובצפיפות העצם, עלייה במחסני השומן, הזדקנות של העור ויציבה בעייתית כולם חלק מתהליך ההזדקנות של הגוף. אבל למרות שהזדקנות היא חלק בלתי נפרד מהחיים ואי אפשר למנוע אותה, אפשר בהחלט לפעול נגדה באמצעות אורח חיים בריא ופעיל. אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל שגרת אימונים, ואפילו מעט פעילות יכולה לשפר את ההרגשה שלכם. אם תישארו פעילים, תוכלו לשמור על תנועת המפרקים שלכם, ואם תוסיפו לתכנית האימונים גם אימוני התנגדות, תוכלו לשמור על שליטה בשרירים ועל יציבה טובה.

כל אדם, בלי קשר לגיל, יכול להפיק תועלת מפעילות גופנית, ואין צורך בפעילות מאומצת במיוחד או בביקורים תכופים בחדר הכושר. מספיק להוסיף קצת תנועה ופעילות לחיי היומיום שלכם, אפילו בדרכים קטנות וכמעט לא מורגשות. יש הרבה דרכים פשוטות להזיז את הגוף ולשפר את מצב הבריאות, אבל אם לא הייתם פעילים לאורך זמן, כדאי לקחת בחשבון את הנקודות הבאות לפני שאתם מתחילים.

התייעצו עם הרופא שלכם
לפני שאתם מתחילים בתכנית אימונים, בקשו מהרופא לבדוק אתכם ולייעץ לכם לגבי מצבכם הבריאותי, בעיקר אם אתם כבר סובלים מבעיה רפואית כלשהי. הרופא שלכם יכול לייעץ לכם מאילו פעילויות כדאי לכם להימנע.

אל תתעלמו ממצב הבריאות שלכם
קחו בחשבון שבעיות בריאותיות שאתם סובלים מהן, עלולות להשפיע על האימונים שלכם. לדוגמה, אם אתם סובלים מסוכרת, תצטרכו להתאים את תזמון התרופות והארוחות שלכם, כשאתם קובעים תכנית אימונים. כשאתם מתכננים את הפעילות, ודאו שאתם מתאימים אותה למצבכם הבריאותי ולשגרת היומיום שנגזרת ממנו.

התקדמו צעד צעד
אם לא הייתם פעילים במשך זמן רב, אל תתחילו בפעילות מאומצת מהר מדי. בנו את תכנית האימונים צעד אחר צעד. התחילו בתכנית קלה יחסית ועם הזמן הוסיפו תרגילים מאמצים יותר וזמן אימון נוסף.

הקשיבו לגוף שלכם
פעילות גופנית אמורה להיות ברובה מהנה ונטולת כאב. אם אתם מרגישים שמשהו לא בסדר, כמו למשל כאב חד או קוצר נשימה חריג, הפסיקו להתאמן ויידעו את הרופא שלכם, כדי שתוכלו למצוא פעילות שתתאים לכם יותר. כדי להימנע מחוסר נוחות שעלול להתלוות לשגרת אימונים חדשה, הקפידו לבצע תרגילי חימום לפני שאתם מתחילים את האימון וכן מתיחות בסופו.



פעילות בסיסית שאתם יכולים להתחיל היום

התחילו ללכת
הליכה היא פעילות פשוטה שמשפרת סיבולת לב ריאה בקלות. נסו לבצע פעילות גופנית הכוללת הליכה במשך 30 דקות, לפחות 5 ימים בשבוע. עם זאת, קחו בחשבון שהליכה לבדה אינה מספיקה, וכדאי להוסיף גם פעילות מבוססת התנגדות במשך 2-3 ימים בשבוע.

הוסיפו אימוני כח
אימוני כח מסייעים במניעת איבוד מסת העצם, הם בונים שריר ומשפרים את האיזון. כח מסייע גם במניעת נפילות, שנובעות משרירים חלשים בגיל הזהב. הכניסו לתכנית האימונים שלכם פעילות מבוססת התנגדות, שתאפשר לכם להמשיך לבצע את הפעילות היומיומית שלכם, כמו קניות, בישול וניקיון, בקלות יחסית.

הישארו גמישים
ביצוע מתיחות על בסיס יומיומי יכול לעזור לכם להישאר גמישים ולהגדיל את טווח התנועה שלכם. מתיחות סטטיות או כאלה שמשלבות תנועה יכולות להתבצע בעמידה. אם מצבכם הגופני והיציבות שלכם לא מאפשרים לכם מתיחות בעמידה, אתם יכולים לבצע את המתיחות תוך כדי ישיבה על כיסא או אפילו בשכיבה.

בעזרת שגרת תרגילים שמותאמת לגיל ולמצבכם הגופני, אתם יכולים לשפר את איכות החיים שלכם ולהבטיח שתישארו בריאים ופעילים ללא קשר לגיל.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-04-2018
המראה של עור רפוי כאשר אתם נמצאים במסע ירידה במשקל יכול להיות מייאש. יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את מראה העור.
מתכונים
18-04-2018
מתכון הכנת שייק דובדבנים אביבי
ספורט
15-04-2018
נדמה שבשנים האחרונות כולם רצים, ואם עדיין לא התחלתם לעשות את זה, אתם בוודאי מרגישים קצת מחוץ ללופ ובצדק. היא מתאימה כמעט לכולם (כל אחד בקצב שלו).. קראו עוד
טיפוח
13-04-2018
צמח האלוורה משמש את האנושות לאורך אלפי שנים בתחומים רבים, מרפואה ועד בישול וקוסמטיקה. האלוורה ידועה בשל תכונותיה האנטי בקטריאליות, מרפאות הפצעים, כמו גם בשל יכולתה להרגיע דלקות עור ולשפר את תפקוד מערכת העיכול.
מתכונים
11-04-2018
מתכון להכנת וופל שוקלד מלא בכוח עוצמתי! (+ סרטון הדגמת הכנה)
תזונה
08-04-2018
יש שיטות שונות לניקוי הגוף מרעלים, אבל השיטה היעילה ביותר היא פשוט לנסות להוציא אותם מהתפריט, להרבות בשתיית מים ושייקים ולהוריד מזיקים.
מתכונים
03-04-2018
מתכון הכנת שייק חלבון קיווי - תות
תזונה
01-04-2018
איך תסבירו את זה שחלק מהנשים יוצאות מחדר הלידה עם הסקיני ג׳ינס שלהן ואחרות מתקשות להוריד את הבטן במשך שנים?