7 סימנים שאתם שחוקים מאימונים

איך תדעו שאתם שחוקים מאימונים ואתם צריכים קצת הפסקה? מה עושים אם הגוף ממש עייף אבל לא רוצים לאבד את התוצאות שכבר השגנו ואיך אפשר לשמור על שגרת אימונים לאורך זמן?

אם גם אתם מאלו שמרבים לבקר בחדר הכושר, על מסלול הריצה האהוב עליכם או בחוג הכושר השכונתי שלכם, ויש שיגידו עליכם גם שאתם מכורים או פריקים של כושר, כדאי שתקראו את הכתבה הזו, כי לשחיקה יש מחיר, ולפעמים הוא עלול להיות כבד.

אימוני כושר הם המתנה הכי טובה שאדם יכול לתת לעצמו, יש בהם שפע של יתרונות בריאותיים ונפשיים, הם מעלים את הערך והבטחון העצמי, מועילים לריכוז, לערנות, לחיזוק מערכת החיסון, השלד והעצמות, והם גורמים לנו להיראות ולהרגיש בשיא שלנו. העניין הוא, שכמו בכל דבר בחיים, חשוב שיהיה איזון בין העבודה הקשה על השרירים למנוחה והרפיה. איך תדעו שהפעם הגזמתם?

סימנים שאתם שחוקים מאימונים:

  1. אין לכם כוח להתעורר בבוקר – זה לא חייב להיות סימן מובהק לכך שאתם שחוקים מאימונים, כיוון שייתכנו סיבות נוספות לעייפות הבוקר שלכם, אבל אם אתם בריאים, ישנתם בלילה ואתם אוהבים את מה שאתם אוהבים בחיים, אבל גם מתאמנים ללא הפסקה, ייתכן שמדובר בסימן לשחיקה מהאימונים שלכם.
  2. אין לכם מוטיבציה לאימונים – התחלתם בפול גז אבל פתאום קשה לכם להביא את עצמכם לאימונים? ייתכן שזה הזמן לנוח קצת ולתת לגוף להתגעגע לאימונים. חוסר במוטיבציה לא בהכרח מעידה על שחיקה מאימונים, אבל אם היא מגיעה לאחר אימונים אינטנסיביים ללא מנוחות מספקות, ייתכן שזו הסיבה.
  3. הגוף שלכם כל הזמן תפוס ותשוש – כולנו חווים לפעמים שרירים תפוסים ועייפים לאחר אימון, ובעיקר אם זה היה אימון חזק ועוצמתי. אבל אם אתם מרגישים שהגוף שלכם כל הזמן עייף, תפוס ותשוש, ייתכן שאתם כבר ממש שחוקים ולא נותנים לעצמכם מספיק זמן מנוחה בין האימונים. קצת מנוחה יכולה לפתור את זה.
  4. אתם כל הזמן עייפים בלי קשר לשעות השינה שלכם – אם אתם מתהלכים עייפים לאורך כל היום, זה לא משתפר לאחר אכילה, פעילות גופנית ומשהו שאתם אוהבים לעשות, ייתכן שמדובר בסימן מובהק לכך שהגוף שלכם עייף מאימונים וזקוק לתקופת התאוששות.
  5. אם אתם לא באמת נחים אף פעם – זה בטוח אומר שכדאי שתעשו הפוגות מדי פעם כי השחיקה עלולה להופיע ללא התראה מוקדמת.
  6. אין התקדמות – אם אתם לא רואים שום התקדמות מבחינת התוצאות שאתם חושקים בהם, ייתכן שאתם לא נותנים מספיק זמן למנוחות לבניית השרירים.
  7. נפצעתם מהאימונים – סימן ברור לשחיקה והגזמה. זמן למנוחה.

 



כמה נחים ואיך לשמור על שגרת אימונים לאורך זמן?

אף אחד מאיתנו לא רוצה להפסיק להתאמן בגלל שחיקה ועייפות שרירית, אחרת כל מה שעמלנו עליו יהיה לשווא, אבל כן נרצה לגרום לכך שהמוטיבציה שלנו תישאר גבוהה לאורך זמן, שנהיה ערניים ושהתוצאות לא יאחרו להגיע. אז אם אתם מרגישים שחוקים מאימונים, זה לגמרי בסדר לעשות הפסקה של שבוע או שבועיים, ובמקרי פציעות אף יותר, אבל אם אין סיבה ממשית, נסו לא לעשות הפסקה ארוכה מדי מהאימונים כדי שלא תתקשו לחזור וגם, כדי שלא תאבדו את התוצאות שכבר השגתם. בנוסף, נסו להקפיד על יום או שניים בשבוע שמוקדשים למנוחה יזומה שבהם תוכלו להתאושש באופן מלא מהאימונים ולשמור על המוטיבציה והחשק להתאמן. בימים אלו ניתן להיות פיזיים בדרכים אחרות כמו הליכה, יוגה, פילאטיס או מתיחות.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?

תפריט נגישות