אורח חיים פעיל – הגישה החדשה

הגישה החדשה לאורח חיים פעיל

אורח חיים פעיל הוא לא בהכרח ריצת חצי מרתון בכל בוקר. אפשר בהחלט להישאר פעילים גם על ידי אימוץ פעילות שמשלבת תנועות זרימה חופשית וליהנות מיתרונות שונים, לא רק פיזיים.

פעילות גופנית שמשלבת תנועות זרימה חופשית מתבצעת יום יום במקומות שונים ברחבי כדור הארץ כבר מאות שנים. לאתלטים ולאנשים שמתאמנים על בסיס קבוע כדי להשיג מטרה ספציפית, קשה לפעמים להבין את הרעיון של תנועה ללא מבנה מסוים. בחיים מונחי התכלית שלנו, אנחנו נתפסים פעמים רבות לתכניות עם מבנה ומטרה, אבל אורח חיים פעיל יכול להיות גם שונה.

קחו לדוגמה את אורח החיים הפעיל בסין. אם תבקרו בפארקים בערים הגדולות בסין, תוכלו לראות מתעמלים בשלל גילאים מבצעים פעילות גופנית שאצל רובנו לא נתפסת כפעילות – טאי צ'י, ריקודים ואפילו הליכה אחורה. אנחנו רגילים לראות בפארקים אנשים רצים והולכים, אבל אם תנסו, תגלו שגם פעילויות לא שגרתיות יכולות להיות מהנות ומועילות. הפעילות שמתרחשת בפארקים ובככרות בסין מקבלת את תמיכת הממשלה, שמעודדת את הציבור לאורח חיים פעיל.

מפעילות פשוטה כזו אמנם לא תרוויחו הרבה במונחים של סיבולת לב-ריאה או שרירים, אבל היתרונות המנטליים של פעילות כזו יכולים לפעמים להיות גדולים יותר מהיתרונות הפיזיים. שמירה על אורח חיים פעיל היא דרך נהדרת להקל על מתח וחרדה שנלווים לחיים המודרניים.

אם אתם מסוג האנשים שלא חובבים כושר ופעילות גופנית במובן המקובל שלהם, פעילות גופנית כזו, שמשלבת תנועות זרימה חופשית, יכולה להיות התחלה מצוינת עבורכם. קבלו מספר רעיונות לדרכים בהן תוכלו להיות פעילים בבית או בחוץ.



ריקודים – אתם רק זקוקים למוזיקה. תנו לגוף שלכם לנוע עם הקצב בכל דרך שנעימה לכם. אתם יכולים להצטרף לחוג ריקודים בכל סגנון שאתם אוהבים, או לצאת לרקוד עם חברים. המטרה היא פשוט לזוז וליהנות מהרגע.

מתיחות – מצאו אזור פנוי בבית או בחוץ והתחילו להתמתח. אין צורך לבצע סדרת התמתחויות מסוימת, פשוט דאגו למתוח באופן טבעי אזורים בגוף שמרגישים מתוחים ותפוסים.

הולה הופ – חשבתם שהולה הופ נועד לילדים בלבד? תחשבו שוב. ההולה הופ תופס מקום של כבוד כדרך אימון בשנים האחרונות. הוא נהדר לשחרור שרירים תפוסים, וברגע שתופסים את הרעיון ומצליחים לסובב, הוא גם מאוד מהנה.



משחקי כדור – לא באמת משנה עם איזה כדור אתם משחקים, משחקי כדור הם דרך נהדרת להזיז את הגוף ולעבוד על הקואורדינציה שלכם. אם יש לכם ילדים, משחקי כדור מוצלחים במיוחד גם כזמן איכות איתם וכדי ללמד אותם את החשיבות של פעילות גופנית קבועה.

הליכה וטיולים – צאו לטייל או פשוט לסיבוב בשכונה בה אתם גרים. אתם יכולים לבחור בהליכה איטית וקלה יחסית או להגביר את האינטנסיביות שלה באמצעות שינוי קצב ההליכה או הליכה בתנאים שטח שונים.

אם יש לכם את האנרגיות והזמן לבצע פעילות גופנית מובנית קבועה, כדי להגיע למטרות מסוימות – נהדר. אבל אם אתם רוצים מדי פעם לשבור את שגרת האימון, נסו למצוא פעילות חדשה ומהנה, כדי שלא תמצאו את עצמכם משועממים. קחו דוגמה מהאמנים הגדולים של פעילות תנועה חופשית – הילדים במגרש המשחקים – ושחררו מדי פעם את מעצורי המודעות העצמית שלכם, כדי פשוט לזוז וליהנות.

נכתב על ידי סמנתה קלייטון, AFAA, ISSA, מנהלת ראשית לחינוך גופני בהרבלייף.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
17-02-2019
איך ליהנות מעור חלק ונטול פצעונים. קבלו טיפים שיעזרו לכם בהתפרצות הבאה
ספורט
14-02-2019
אם תכננתם להיכנס לכושר ואיבדתם את המיקוד, אל תדאגו. זה קורה לכולנו. פברואר הוא הזמן המושלם למיקוד מחודש בהחלטות הבריאות שלכם.
מתכונים
12-02-2019
מתכון להכנת פודינג משגע בטעם קרם וניל עוגיות ושוקולד
תזונה
10-02-2019
שמירה על דיאטה במערכת יחסים עשויה להיות מאתגרת. גלו כמה טיפים שימושיים שיסייעו לכם לקבל בחירות בריאות ולשנות את הרגלי האכילה שלכם כזוג.
תזונה
07-02-2019
הגלוקוז בדם זהו הדלק העיקרי עבור המוח והשרירים ובמידה רבה, מאפשר לתפקד נפשית ופיזית לאורך כל היום.
טיפוח
03-02-2019
איפור מוצלח הוא בדיוק ההבדל שבין להיראות נפלא לבין להיראות מאופרת. קבלו 10 טיפים של מקצוענים לאיפור מושלם
ספורט
31-01-2019
כושר לא חייבים לעשות רק בחדר הכושר, אפילו הסלון שלכם או חדר המלון בחופשה יתאימו, אם יודעים מה לעשות. קבלו תרגילי כושר שאפשר לעשות בכל מקום.
טיפוח
27-01-2019
כשהימים קרים, אין דבר מהנה יותר מלהיכנס לאמבטיה חמה ומפנקת בחדר רחצה מאובזר היטב. קבלו טיפים שיהפכו את חדר האמבטיה שלכם לספא ביתי