מהי הפעילות הגופנית הכי מומלצת לגברים?

לפני שנים לא רבות, כמעט ולא ראינו נשים בחדרי הכושר. אלו הכילו בעיקר גברים שריריים שמזיעים באזור המשקלים החופשיים. עם הזמן, הנשים החלו להגיע לאזור האירובי ושיעורי הפילאטיס או החיטוב ואף למשקולות, וגברים נשארו אי שם באזור המשקולות להרים, לדחוק ולפמפם. אך האם שיעורים כמו יוגה ופילאטיס לא חשובים לגברים? ומה עם אירובי? מהן הפציעות שאנחנו רואים היום בעיקר בקרב גברים ועל מה חשוב לגברים להקפיד?

אז קודם כל, אם נבדיל בין גברים לנשים, נמצא שנשים נמצאות יותר בסיכון לפציעות ספורט מאשר גברים, וזאת בשל המבנה, תהליכים הורמונליים ועוד, אך עדיין רואים גם גברים נפצעים בחדרי הכושר החל מעומס בחדר כושר ועד דלקות שנגרמות כתוצאה מתנועה לא נכונה, נחיתה עקומה של כף הרגל, קור או אימון יתר. מעבר לפציעות, גברים פחות גמישים ביחס לנשים ובעיקר מי שלא עובד על הגמישות שלו ומקפיד להגיע לחדר הכושר לקצר את השרירים. קיצור זה של השרירים גורם גם ליציבה לא נכונה ובהמשך עלול להגיע גם לפציעות וכאבי מפרקים, כאבי גב וכו'.

כדי להבין איזו פעילות מתאימה לגברים, חשוב לפני כן להבין כמה דברים:

  1. בן כמה האדם, מהם הנתונים האישיים שלו כמו גובה ומשקל.
  2. מה המטרה של האדם.
  3. מה מצב היציבה של המתאמן.
  4. כמה פעמים הוא מוכן/יכול להקדיש לאימונים.

ארבעת הדברים הללו יעזרו למתאמן לבנות עבורו תכנית אימונים מתאימה שכוללים את האימונים המתאימים. מחקרים מצאו שעל מנת להגיע למשל למצב של חיטוב, אין צורך להתאמן יותר מפעמיים-שלוש בשבוע בחדר הכושר תוך כדי תפריט תזונה מדויק ומותאם ספציפית למתאמן, ואם המטרה היא חיטוב למשל, זה משאיר למתאמן להוסיף עוד אימוני אירובי כמו למשל ריצה, הליכה, אופניים או אגרוף, וגם להוסיף אימונים שמשפרים גמישות, יציבה וחיזוק של שרירים מייצבים כמו יוגה או פילאטיס.

חשוב להבין שאין דבר כזה היום אימונים לגברים ואימונים לנשים. כמו שהיום אנחנו רואים נשים גם בחדרי הכושר מרימות משקולות, כך גם יותר ויותר גברים מבינים שלעשות פילאטיס או יוגה זה לא בושה ואפשר לצאת היום מכותלי חדרי הכושר ולהשיג כושר, גמישות ויציבה נכונה גם בסוגי אימונים אחרים כמו אירובי, חיזוק שרירי הליבה ועוד.



יתרונות הפילאטיס והיוגה בקרב גברים:

  1. נתחיל בזה שמי שנמציא את הפילאטיס היה גבר, והוא פיתח את השיטה דרך שיקום של עצמו. הוא היה ילד רזה וחלש וכל הזמן חיפש דרכים להתחזק, כך נולדה שיטת הפילאטיס והיום גברים רבים הם מתרגלי פילאטיס וגם מורים.
  2. פילאטיס ויוגה עובדים על יכולות הריכוז של דברים והמיקוד בגוף. הרבה גברים (גם נשים) עסוקים היום בהרבה דברים בו זמנית, בעבודה, משפחה וכו', ושוכחים להקדיש תשומת לב לגוף, לנפש ולתודעה. בשיעורים אלו עובדים על הקשר בין גוף נפש, על התודעה, המרכוז והשקט הנפשי. גברים שעושים יוגה ופילאטיס מסגלים לעצמם תכונות רגועות יותר.
  3. גמישות, אורך ויציבה – גברים רבים מגדלים שרירים יפים ומנופחים, אך הגוף נוקשה, כואב, חסר גמישות, ואפילו להתיישב עם גב ישר נראה להם משימה בלתי אפשרית. שיעורי היוגה והפילאטיס חיוניים ביותר עבור גברים שזקוקים לשיפור וחיזוק הגמישות והיציבה.
  4. בטן חטובה – שלא תחשבו שלא מתחזקים או מתחטבים בפילאטיס. מעבר לבריאות הנפש, ליציבה נכונה, להארכה ולגמישות, בפילאטיס ויוגה מתחטבים בהחלט ובעיקר באזור שרירי הבטן. עבודה על השרירים העמוקים יותר גם תחטב את הבטן, גם תמנע כאבי גב וגם מעולה למניעת פציעות בחדר הכושר.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-10-2021
איך להוריד את הסוכר? המאכלים שיעזרו לכם לרצות פחות מתוק
מתכונים
12-10-2021
מתכון להכנת שייק פצצת שוקולד
ספורט
11-10-2021
הכירו את תופעת ההתמכרות לאימונים
תזונה
07-10-2021
גיל המעבר הגברי: איך תדעו שחסר לכם טסטוסטרון?
מתכונים
05-10-2021
מתכון להכנת לחם בננות
תזונה
03-10-2021
איך לשמור על הבריאות והמשקל של כל המשפחה בזמן הבידוד?
ספורט
30-09-2021
איך להשתפר בריצה?
מתכונים
29-09-2021
מתכון להכנת שייק פירות