שוברים מיתוסים על מתיחות

אנחנו מחפשים את האימונים הכי שווים, מחטבים, מחזקים וטרנדיים, אבל הרבה אנשים לא מקדישים מספיק זמן למתוח את השרירים. מתי יש למתוח את השרירים בצורה סטטית ומתי בצורה דינמית? האם באמת חייבים למתוח את השרירים לפני ריצה ואם מותחים היטב אז השרירים לא יתפסו ביום למחרת? קבלו סדר במתיחות.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.


1. חובה למתוח את השרירים לפני ריצה – לא בדיוק. הרבה אנשים מקדישים זמן למתיחות לפני ריצה בשביל להכין את הגוף אל הריצה, כאשר מה שאנחנו בעצם רוצים לפני ריצה זה דווקא לחמם את הגוף דרך הליכה מהירה או ריצה קלה. אם כבר מותחים – מומלץ לבצע הליכה מהירה או ריצה קלה ואז לבצע מתיחות דינמיות. פחות מומלץ לבצע מתיחות סטטיות לפני הריצה, אותם תשמרו דווקא לאחרי הריצה כשהשריר התקצר וזקוק להארכה.



2. אם תמתחו לא תתפסו – יש נטייה לחשוב שה-5 דקות שלאחר האימון יעזרו לנו להתעורר בבוקר ללא שרירים תפוסים אבל זה יעזור. תפקיד המתיחות הוא להאריך את השריר, לאזן בין אורך, כוח ומתח השריר ולשפר את טווחי התנועה שלנו. גורמים שונים משפיעים על תחושת השרירים התפוסים, כאשר שרירים תפוסים שלאחר אימון עצים נובע מקרע בסיבי בשריר, דבר חיובי שקורה במידה הנכונה בדרך לבניית השריר מחדש. מתיחות עשויות לגרום לנו להרגיש מעט יותר טוב, אך לא למנוע את השרירים התפוסים.



3. צריך לסבול כשנמתחים – לא נכון. מתיחה נכונה לא נמדדת בתחושת כאב אלא בדיוק להיפך. כשאנחנו חשים בכאב בזמן המתיחה, זה סימן שהגענו למתיחת יתר, מה שעלול לגרום לקרע ופציעה. חשוב למתוח את השרירים לאט ובעדינות, להקשיב לגוף ולא לסבול בדרך. דבר נוסף שחשוב לעשות, זה לשלב את הנשימה תוך כדי המתיחה ולהרפות את השרירים בזמן הוצאת האוויר.

4. מספיק לנו למתוח אחרי אימון – מכירים את זה שהשקעתם באימון במשך שעה ואז מתחתם כמה דקות וזהו כדי לצאת לידי חובה? כדי להאריך את השריר באמת ולקבל תוצאה טובה, עליכם לבצע אימון שלם של מתיחות כמו יוגה, אימון מתיחות או פילאטיס. אימונים מהסוג הזה יתרמו לגמישות, אורך השריר וטווחי תנועה תקינים שימנעו כאבי שלד ופציעות.



5. לא משנה איך מותחים, העיקר למתוח – יש חוקיות גם בעולם המתיחות, כמו למשל שלא מומלץ למתוח את השרירים על גוף "קר". בין אם אתם מתאמנים במכון כושר סגור או באוויר הפתוח בקיץ או בחורף, יש לבצע חימום דינמי שיכין את הגוף למתיחות בהדרגה. מתיחות עצימות מדי כשהגוף קר ובמיוחד בחורף – מסוכנות מאוד ועלולות לגרום לפציעות. בנוסף, יש זמן מסוים שכדאי לשהות בכל מתיחה כדי שתהיה יעילה, אז השקיעו במתיחות שלכם לאחר אימון כשהגוף חם וגם באימון מתיחות נפרד.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.