שוברים מיתוסים על מתיחות

אנחנו מחפשים את האימונים הכי שווים, מחטבים, מחזקים וטרנדיים, אבל הרבה אנשים לא מקדישים מספיק זמן למתוח את השרירים. מתי יש למתוח את השרירים בצורה סטטית ומתי בצורה דינמית? האם באמת חייבים למתוח את השרירים לפני ריצה ואם מותחים היטב אז השרירים לא יתפסו ביום למחרת? קבלו סדר במתיחות.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.


1. חובה למתוח את השרירים לפני ריצה – לא בדיוק. הרבה אנשים מקדישים זמן למתיחות לפני ריצה בשביל להכין את הגוף אל הריצה, כאשר מה שאנחנו בעצם רוצים לפני ריצה זה דווקא לחמם את הגוף דרך הליכה מהירה או ריצה קלה. אם כבר מותחים – מומלץ לבצע הליכה מהירה או ריצה קלה ואז לבצע מתיחות דינמיות. פחות מומלץ לבצע מתיחות סטטיות לפני הריצה, אותם תשמרו דווקא לאחרי הריצה כשהשריר התקצר וזקוק להארכה.



2. אם תמתחו לא תתפסו – יש נטייה לחשוב שה-5 דקות שלאחר האימון יעזרו לנו להתעורר בבוקר ללא שרירים תפוסים אבל זה יעזור. תפקיד המתיחות הוא להאריך את השריר, לאזן בין אורך, כוח ומתח השריר ולשפר את טווחי התנועה שלנו. גורמים שונים משפיעים על תחושת השרירים התפוסים, כאשר שרירים תפוסים שלאחר אימון עצים נובע מקרע בסיבי בשריר, דבר חיובי שקורה במידה הנכונה בדרך לבניית השריר מחדש. מתיחות עשויות לגרום לנו להרגיש מעט יותר טוב, אך לא למנוע את השרירים התפוסים.



3. צריך לסבול כשנמתחים – לא נכון. מתיחה נכונה לא נמדדת בתחושת כאב אלא בדיוק להיפך. כשאנחנו חשים בכאב בזמן המתיחה, זה סימן שהגענו למתיחת יתר, מה שעלול לגרום לקרע ופציעה. חשוב למתוח את השרירים לאט ובעדינות, להקשיב לגוף ולא לסבול בדרך. דבר נוסף שחשוב לעשות, זה לשלב את הנשימה תוך כדי המתיחה ולהרפות את השרירים בזמן הוצאת האוויר.

4. מספיק לנו למתוח אחרי אימון – מכירים את זה שהשקעתם באימון במשך שעה ואז מתחתם כמה דקות וזהו כדי לצאת לידי חובה? כדי להאריך את השריר באמת ולקבל תוצאה טובה, עליכם לבצע אימון שלם של מתיחות כמו יוגה, אימון מתיחות או פילאטיס. אימונים מהסוג הזה יתרמו לגמישות, אורך השריר וטווחי תנועה תקינים שימנעו כאבי שלד ופציעות.



5. לא משנה איך מותחים, העיקר למתוח – יש חוקיות גם בעולם המתיחות, כמו למשל שלא מומלץ למתוח את השרירים על גוף "קר". בין אם אתם מתאמנים במכון כושר סגור או באוויר הפתוח בקיץ או בחורף, יש לבצע חימום דינמי שיכין את הגוף למתיחות בהדרגה. מתיחות עצימות מדי כשהגוף קר ובמיוחד בחורף – מסוכנות מאוד ועלולות לגרום לפציעות. בנוסף, יש זמן מסוים שכדאי לשהות בכל מתיחה כדי שתהיה יעילה, אז השקיעו במתיחות שלכם לאחר אימון כשהגוף חם וגם באימון מתיחות נפרד.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד
ספורט
06-10-2019
אז איך מתחילים ללמוד ומה בדיוק צריך? הכנו עבורכם 5 טיפים להתגלגלות מוצלחת.
ספורט
03-10-2019
השנה נהיה חטובים: איך נוציא את זה לפועל השנה באמת?
מתכונים
03-10-2019
שייק רימון בננה חגיגי
טיפוח
29-09-2019
הדרך שלכן לאיפור טבעי עוברת בלמידה ומתחילה בטיפים הבאים.
ספורט
26-09-2019
כדי לצאת מהלחץ ומהמתח, אנחנו רק צריכים להיות מודעים אל המצב שלנו ולהתחיל לפעול בהתאם כדי לשפר את המצב.
מתכונים
24-09-2019
מתכון להכנת פנקייק קרם עוגיות ובננה