איך לרוץ נכון? טיפים למתחילים

אם מרתון תל אביב עשה לכם חשק לרוץ... הכנו לכם כאן מספר טיפים למתחילים. קדימה :-)

אמרו על ריצה שהיא מזיקה לגוף בטווח הארוך, שהיא גורמת לפציעות, שהיא מתאימה רק למי שבכושר שיא ושעדיף ללכת, ובכל זאת, משנה לשנה הריצה תופסת תאוצה, הפארקים מתמלאים ברצים, והמירוצים הופכים למבוקשים משנה לשנה. אז מה יש בריצה שסוחף כל כך הרבה אנשים?

לריצה יש לא מעט יתרונות בריאותיים הן בפן הנפשי והן בפן הפיזי. הריצה טובה לבריאות הלב, מחזקת את מערכת החיסון, תורמת למצב הרוח, מחזקת את השרירים, תורמת לחיטוב והרזיה, משפרת את קצב חילוף החומרים, מונעת מחלות, דיכאון והשמנת יתר.

יש אנשים שמוצאים בריצה מפלט ושקט נפשי, אחרים רצים כדי להיות בכושר יותר טוב, ישנם רצים חברתיים שנהנים לרוץ בקבוצה ואחרים משתמשים בריצה כעזרה לחיטוב והרזיה. בשורה התחתונה – הריצה באמת מתאימה לכולם, כמעט.



אז למי לא? לנשים בהריון שמעולם לא רצו לפני, לאנשים עם בעיות ברכיים ומפרקים, לסובלים מהשמנת יתר.

למי כן? לכל שאר האנשים הבריאים.

איך מתחילים? ראשית, ההמלצה היא לעשות בדיקות דם ולעבור בדיקת רופא, שייתן לכם אישור להתחיל לרוץ. אם חסר לכם ברזל, ויטמינים או מינרלים, מומלץ לקחת.

מה המטרה שלכם? כדאי שתהיה לכם מטרה שתניע אתכם ותגרום לכם להתמיד. החליטו מה בדיוק אתם רוצים. לרוץ בשביל הכיף, להצליח לרוץ 5 או 10 קילומטרים, או להצליח לרוץ חצי שעה ברצף. המטרה כמובן עשויה להשתנות עם הזמן והמרחק.



מאובזרים? אחד היתרונות הבולטים בריצה, זה שהיא לא עולה לנו כסף, למעט האבזור שכולל בגדי ריצה קלילים ונעלי ריצה איכותיות. לפני שאתם יוצאים לריצה כדאי שיהיו לכם נעלי ריצה טובות, שישמרו על הקרסוליים שלכם, ימנעו פציעות ויגרמו לכם להיות רצים טובים יותר. אין נעל ריצה אחת טובה מאחרת, לכל אחד יתאימו נעלי ריצה אחרות ולכן יש למדוד, לנסות ולרוץ עד שתמצאו את האחת שלכם.

עם מי לרוץ? יש אנשים שאוהבים לרוץ לבד, עם או בלי האזניות, ויש אנשים שמוכרחים חברה כדי לצאת לריצה. אם קשה לכם להוציא את עצמכם מהבית, מומלץ שתמצאו לכם חבר לריצה או קבוצה שתגרור אתכם להתמיד.

מה אוכלים? כדאי להימנע מלאכול משהו כבד לפני ריצה, אבל גם לא כדאי לצאת לריצה על קיבה ריקה. תלוי כמה אתם מתכננים לרוץ, אבל אם אתם מתכננים לרוץ כחצי שעה עד שעה, אכלו שני תמרים עם כמה שקדים כחצי שעה לפני האימון או פרוסת לחם עם דבש/ריבה/טחינה וסילאן.

ומה עכשיו? כדאי לבנות תכנית אימונים לפי המטרה שלכם בליווי איש מקצוע. אתם תמיד יכולים לצאת לפארק ולהתחיל לרוץ, או לשלב הליכה עם ריצה, אבל אם אתם רוצים להגיע ליעד מסוים, כדאי שמאמן מקצועי יבנה לכם תכנית אישית למטרתכם.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
22-05-2018
מתכון הכנת שייק חלבון עם חלב שקדים ושוקולד
תזונה
17-05-2018
עשיתם את כל הדיאטות האפשריות ונמאס לכם מכולן? המשקל שלכם נתקע ולא יורד? ואיך זה שאתם כל הזמן רעבים, אבל לא יורדים במשקל? הנה 7 טריקים קטנים שאם תקפידו ליישם אותם, אתם תרדו במשקל גם בלי לעשות שום דיאטה.
מתכונים
15-05-2018
מתכון הכנת שייק שוקולד צ'יפס ועוגיות
תזונה
10-05-2018
יום שלם חולף לו, ואתם נזכרים שבקושי שתיתם כוס מים אחת? זה קורה לרבים מאיתנו, שמזלזלים בחשיבות שתיית המים ומעדיפים לשתות במקומם קפה, מיצים, או משקאות ממותקים ומוגזים. אבל מה לעשות שהגוף שלנו עשו ב-70% ממנו ממים והוא זקוק למים כדי לתפקד כראוי?
מתכונים
09-05-2018
מתכון הכנת שייק מנגו מגניב
ספורט
08-05-2018
תשכחו ממשחות קסם, ומכשירים רוטטים שמבטיחים קיצורי דרך, בכדי לחטב את הישבן, עלינו להוריד את אחוזי השומן ולהעלות את מסת השריר, בעזרת תזונה בריאה ואימונים.
טיפוח
03-05-2018
אם בעבר התביישנו להיתפס מחוץ לכותלי הבית בטייץ וקוקו מרושל בדרך למכון הכושר, היום אנחנו מוכנות להסתובב עם הטייץ, הגוזייה ונעלי הריצה גם מחוץ למכון..
מתכונים
02-05-2018
מתכון הכנת שייק נפוליטני