איך לרוץ נכון? טיפים למתחילים

אמרו על ריצה שהיא מזיקה לגוף בטווח הארוך, שהיא גורמת לפציעות, שהיא מתאימה רק למי שבכושר שיא ושעדיף ללכת, ובכל זאת, משנה לשנה הריצה תופסת תאוצה, הפארקים מתמלאים ברצים, והמירוצים הופכים למבוקשים משנה לשנה. אז מה יש בריצה שסוחף כל כך הרבה אנשים?

לריצה יש לא מעט יתרונות בריאותיים הן בפן הנפשי והן בפן הפיזי. הריצה טובה לבריאות הלב, מחזקת את מערכת החיסון, תורמת למצב הרוח, מחזקת את השרירים, תורמת לחיטוב והרזיה, משפרת את קצב חילוף החומרים, מונעת מחלות, דיכאון והשמנת יתר.

יש אנשים שמוצאים בריצה מפלט ושקט נפשי, אחרים רצים כדי להיות בכושר יותר טוב, ישנם רצים חברתיים שנהנים לרוץ בקבוצה ואחרים משתמשים בריצה כעזרה לחיטוב והרזיה. בשורה התחתונה – הריצה באמת מתאימה לכולם, כמעט.



  • אז למי לא?
    לנשים בהריון שמעולם לא רצו לפני, לאנשים עם בעיות ברכיים ומפרקים, לסובלים מהשמנת יתר.
  • למי כן?
    לכל שאר האנשים הבריאים.
  • איך מתחילים?
    ראשית, ההמלצה היא לעשות בדיקות דם ולעבור בדיקת רופא, שייתן לכם אישור להתחיל לרוץ. אם חסר לכם ברזל, ויטמינים או מינרלים, מומלץ לקחת.
  • מה המטרה שלכם?
    כדאי שתהיה לכם מטרה שתניע אתכם ותגרום לכם להתמיד. החליטו מה בדיוק אתם רוצים. לרוץ בשביל הכיף, להצליח לרוץ 5 או 10 קילומטרים, או להצליח לרוץ חצי שעה ברצף. המטרה כמובן עשויה להשתנות עם הזמן והמרחק.


  • מאובזרים?
    אחד היתרונות הבולטים בריצה, זה שהיא לא עולה לנו כסף, למעט האבזור שכולל בגדי ריצה קלילים ונעלי ריצה איכותיות. לפני שאתם יוצאים לריצה כדאי שיהיו לכם נעלי ריצה טובות, שישמרו על הקרסוליים שלכם, ימנעו פציעות ויגרמו לכם להיות רצים טובים יותר. אין נעל ריצה אחת טובה מאחרת, לכל אחד יתאימו נעלי ריצה אחרות ולכן יש למדוד, לנסות ולרוץ עד שתמצאו את האחת שלכם.
  • עם מי לרוץ?
    יש אנשים שאוהבים לרוץ לבד, עם או בלי האזניות, ויש אנשים שמוכרחים חברה כדי לצאת לריצה. אם קשה לכם להוציא את עצמכם מהבית, מומלץ שתמצאו לכם חבר לריצה או קבוצה שתגרור אתכם להתמיד.
  • מה אוכלים?
    כדאי להימנע מלאכול משהו כבד לפני ריצה, אבל גם לא כדאי לצאת לריצה על קיבה ריקה. תלוי כמה אתם מתכננים לרוץ, אבל אם אתם מתכננים לרוץ כחצי שעה עד שעה, אכלו שני תמרים עם כמה שקדים כחצי שעה לפני האימון או פרוסת לחם עם דבש/ריבה/טחינה וסילאן.
  • ומה עכשיו?
    כדאי לבנות תכנית אימונים לפי המטרה שלכם בליווי איש מקצוע. אתם תמיד יכולים לצאת לפארק ולהתחיל לרוץ, או לשלב הליכה עם ריצה, אבל אם אתם רוצים להגיע ליעד מסוים, כדאי שמאמן מקצועי יבנה לכם תכנית אישית למטרתכם.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.
ספורט
19-03-2020
אם תשאלו את המנטורים והקואוצ'רים המצליחים בעולם אם הם תמיד היו מאושרים, הם יגידו לכם שלא. אז מהם סודות האושר לפי האנשים המצליחים?
מתכונים
17-03-2020
מתכון להכנת שייק שוקולד עוגיות ואגוזי לוז
טיפוח
15-03-2020
לא משנה לאיזה סוג זיהום אוויר אתם נחשפים, כל צורות הזיהום מצטברות על עורכם ויוצרות מחסום לא בריא. קבלו את הטיפים להגנה על העור מפני זיהום אוויר
ספורט
12-03-2020
בעידן שבו רבים מהמתאמנים מנסים לשרוף שומן ולהתחטב, התרגילים המורכבים הפכו להיות טרנדיים ובעלי לא מעט יתרונות.
מתכונים
10-03-2020
מתכון להכנת מאפינס תפוחים עשיר בחלבון