האם לילדים מותר להתאמן בחדר כושר? 3 מיתוסים על כושר בילדים

גם הילדים שלכם צמודים למסכים ברוב שעות הערות שלהם? אולי הגיע הזמן לשלוח אותם לחדר הכושר, או שאתם חוששים שהם יפסיקו לגדול? קבלו 3 מיתוסים על כושר בילדים

אם יש משהו אחד בטוח זה שכל הורה רוצה את הטוב ביותר עבור הילד שלו, אבל לא תמיד אנחנו בטוחים מה נכון להם ומה לא. מה שכולנו מסכימים עליו, זה שההיצמדות של הילדים למסכים הם לחלוטין לא מומלצים, אך איזה ספורט הכי יעיל? האם מספיק להם חוג אחד בשבוע, ומה לגבי חדר כושר?

  1. אימוני משקולות מסוכנים לילדים ועלולים לפגוע בצמיחתם?

בעבר חשבנו שחדרי כושר הם נחלתם של מבוגרים בלבד, ושמקומם של הילדים מקסימום במגרש המשחקים. נאמר לנו שאימוני כוח ומשקולות עלולים לפגוע בהתפתחות הילד ובצמיחתם, אך האם זה בהכרח נכון? למעשה, אין שום מחקר שמעיד על כך שאימוני המשקולות אכן פוגעים בילדים ובעידן של ימינו בהם הילדים מפעילים בעיקר את שרירי אצבעות כפות הידיים, דווקא מומלץ שהילדים יזיזו את עצמם יותר ויותר, כדי שיגדלו להיות מבוגרים בריאים וחזקים יותר. אימוני כוח אצל ילדים תורמים לכך שהעצמות שלהם יהיו חזקות יותר, מה שבטוח יהיה יעיל עבורם יותר כמבוגרים. חשש נוסף שיש להורים בהקשר לחדרי כושר, הוא שמא תיפול על הילד משקולת או שחלילה ייפצע מתנועה שאינה נכונה ובצדק. ולכן, מומלץ להגיע עם הילדים לחדר הכושר, ללמד טכניקה נכונה בעזרת מאמן כושר מוסמך ולפקח. לפי החוק, ניתן להכניס ילדים לחדר הכושר החל מגיל 14, אך מבחינה בריאותית, ניתן לאמן ילדים בתרגילי משקולות מפוקחים תחת מאמן הרבה קודם. בעניין הגיל המדויק, ישנם חילוקי דעות וזה גם תלוי בילד ובהעדפותיו, ולכן אם אתם מעוניינים לרשום את ילדכם לאימון כושר הכולל משקולות, מומלץ להיוועץ עם גורם מקצועי. בכל מקרה, ישנם חוגי כושר רבים הכוללים אימוני התנגדות ללא משקולות והם מתאימים מכל גיל בהתאם למצב הבריאותי של הילד.

  1. מספיק לילדים לעשות חוג פעם או פעמיים בשבוע

אחת הבעיות הכי גדולות של התקופה שלנו היא יושבנות (שעות מרובות של ישיבה הפוגעות בשלד, בשרירים, בזרימת הדם, במצב הרוח ובמערכת החיסון) והיא לא פוסחת על אף גיל. כמו שלמבוגרים לא מומלץ לשבת לזמנים ארוכים מול המסכים, כך גם לילדים שלנו לא מומלץ ולא בריא לשהות זמנים ממושכים בישיבה ולכן שעתיים שבועיות של פעילות גופנית זה בהחלט לא מספיק כדי לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית של הילדים. הורים רבים חושבים שבזה שהם רשמו את הילד שלהם לחוג כושר, הם עשו את שלהם בנושא, אלא שילדים זקוקים לתנועה יומיומית ממושכת שפזורה לאורך היום בדיוק כמו מבוגרים. אז זה שרשמתם את הילד לחוג זה מצוין, אבל תעודדו אותו לזוז גם בשאר הימים, לצאת לשחק במגרש, לשחות, לגלוש או כל מה שהילד אוהב, העיקר שיהיה בתנועה לפחות 60 דקות ביום.

  1. עדיף לא להתפזר עם סוגי אימונים שונים ולהשקיע בתחום אחד בלבד

זה נכון שכדאי לעודד את הילדים להתמקצע בסוג ספורט אחד במקרה שבו הילד רוצה להשתפר ולהגיע לתוצאות, אך ככל שתחשפו את ילדכם ליותר סוגים של ספורט, הוא יגלה מיומנויות חדשות, ישתפר, יתפתח ויוכל לבחור את הספורט האהוב עליו. אז להיפך, תחשפו את הילדים לכמה שיותר סוגים של אימונים ותנו להם להתמקד או שיבחרו דווקא להמשיך ולשלב.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת

תפריט נגישות