סופגניות וקוביות? שומרים על חיטוב גם בחנוכה – יש חיה כזו

נמצאים בתקופה של חיטוב, מרגישים ממש על הגל, ואז מגיע החג שבו בכל יום מציעים לכם סופגניות, לביבות ושאר הרפתקאות תזונתיות שמאיימות לכם על הקוביות? ובכן, אתם לא אמורים להתנזר, או להבריז מהדלקת הנר – ככה תשמרו על חיטוב גם בחג החנוכה

ראשית, חשוב שתבינו דבר בסיסי חשוב מאוד: אם אתם נמצאים בתוך מסגרת של אכילה נקייה ואימונים, שבוע אחד של יציאה מהשגרה, לא יהרוס לכם את החיטובים ולא יפגום לכם בתוצאות הרצויות. החדשות הטובות הן שאתם לגמרי יכולים ליהנות מתקופת צ’יט מדי פעם ואפילו להשיג תוצאות מרשימות. החדשות הרעות הן – שאם לא תדעו לקזז ולחשב את התענוגות שלכם, או אם תצאו בעקבות הצ’יטים מהשגרה – אתם בהחלט עלולים להשמין או להיפרד לשלום מהקוביות שלכם.

למה חשוב לחשב מראש את הצ’יטים?

צ’יט הוא מושג שהגיע אלינו מעולם החיטוב ובו אנחנו בעצם מתכננים מראש ארוחת שחיתות מותרת שלא אמורה לפגום בתוצאות שלנו אלא בדיוק להיפך. מטרת הצ’יט היא לעזור לנו להמשיך בתהליך הן מבחינת מוטיבציה והן מבחינה פיזיולוגית. כאשר אנחנו נותנים לגוף מדי פעם גירוי שמעודד אותו דווקא לשרוף יותר שומן בהמשך. חשוב להבין שצ’יט נכון צריך לתכנן ולא למשוך אותו לאורך זמן. אם למשל ניקח שבוע שלם של אכילת סופגניות ולביבות ונפריז בהן מדי יום, כמובן שזה כבר לא צ’יט אלא דיאטת השמנה. אז בשביל שזה לא יקרה, תבחרו לכם מתוך 8 הימים האלו פעמיים עד 3 פעמים בלבד שבו אתם מתפנקים על לביבות או סופגנייה בלי רגשות אשם, מתגברים בירקות באותו היום ומקזזים בשאר הארוחות.

אז איך מאזנים נכון?

אכלתם סופגניות ולביבות, נהניתם מהדלקת נרות כהלכתה? יופי! אל תחשבו על קלוריות, אין צורך לספור ולהיבהל וגם לא להיכנס לתוך לופ רגשות אשם שלפעמים עושים בדיוק את הפעולה ההפוכה ממה שאנחנו רוצים. חשוב גם ליהנות מהחגים שלנו ומהטעמים האהובים שלהם, וגם לדעת לחזור לאיזון בזמן.

הליכה והוספת צעדים

אם אפשר, אל תלכו לישון ללא הליכה טובה. ההליכה לאחר הסופגניות, תעזור לאזן את רמות הסוכר וגם לקזז את מאזן הקלורי היומי. בימים אלו של חנוכה, נסו להיות באופן כללי יותר פעילים מאשר בדרך כלל, כאשר בנוסף לאימוני הכושר שאתם רגילים אליהם, הוסיפו אימוני אירובי ודאגו ל-12,000 צעדים לפחות מדי יום, שיעזרו לכם לשמור על הבריאות ועל המאזן הקלורי.

מתחילים לאכול מאוחר יותר

אם אכלתם סופגניות ולביבות בערב, ככל הנראה שלא תהיו רעבים במיוחד בבוקר. על מנת לשמור על החיטובים וגם על הבריאות, התחילו את הבוקר באימון ונסו לוותר על ארוחת הבוקר או לאחר אותה. צום 8/16 למשל יעזור מאוד בתהליך.

מצמצמים בשומנים

מה שמשותף למאכלי חנוכה זה בעיקר שמן וסוכר. נסו להימנע לחלוטין מאלו בימי החג כדי לשמור אותם רק לסופגניות וללביבות. במקום זה, שמרו על תפריט בריא שכולל הרבה פירות וירקות, קטניות, דגנים וחלבונים רזים.

שתו הרבה מים ותה ירוק

מים הם נוזל החיים והם חשובים במיוחד בתהליכי חיטוב וצ’יטים. הם עוזרים לנקות את הגוף מרעלים, לפנות את המיותר, לשמור על תחושת שובע ולמנוע התייבשות. מחקרים מצאו ששתיית מים קרים עוזרים להגברת ההוצאה האנרגטית ולשריפת שומן מוגברת. בנוסף, הקפידו לשתות תה ירוק שעשיר באנטיאוקסידנטים, עוזר לאיזון הסוכר בדם ואף מגביר את קצב חילוף החומרים.

תבחרו בתחליפים בריאים

אם יש לכם אפשרות, תמיד תעדיפו בסופגניות האפויות הבריאות יותר, בלביבות מירקות כמו קישואים וכאלו שלא ספוגות בשמן.

אל תגיעו רעבים מדי להדלקות הנר

הגיעו שבעים ורגועים להדלקות הנר, דבר שעשוי לחסוך לכם כמה סופגניות או לביבות. הביאו אתכם משהו בריא למקרה הצורך והשתדלו ליהנות מהחברה והמסורת ולא רק ממפגשי האכילה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-08-2022
עיקרון הסינרגיה: שילוב המזונות ואיך לעשות זאת נכון
ספורט
11-08-2022
תרגילי פילאטיס לגיל השלישי
ספורט
07-08-2022
אוף החום: איך לסבול פחות מחום?
ספורט
04-08-2022
אחת ולתמיד: למה אנחנו לא שותים מספיק מים?
מתכונים
02-08-2022
מתכון להכנת סורבה תה
ספורט
31-07-2022
בכושר או באימונים: איך אפשר לשמר תוצאות לאורך זמן?
ספורט
28-07-2022
למה אנחנו עולים במשקל ככל שמתבגרים ואיך מונעים את ההשמנה עם הגיל
ספורט
24-07-2022
הטיפים שיעזרו לכם להגיע יותר חזקים לאימון משקולות