לא אוהבים לבשל אבל רוצים לחיות בריא? ככה תעשו את זה:

בישול זו חוויה מדהימה לאחד ומטלה מטרידה ומענישה לאחר. מה עושים אם אין לנו שום חשק לעמוד במטבח ולהעמיד סירים, אם הכנת חביתה נראית לנו משימה בלתי אפשרית ואנחנו רוצים לשמור על הבריאות מבלי להיות מאסטר שף?

קבלו טיפים מעשיים שישנו לכם את החיים:

  1. החדשות הטובות: אתם לא חייבים לדעת לבשל – איזה מעודד זה נכון? שבשביל לשמור על הבריאות והמשקל אפשר גם לעשות כמה דברים קטנים, לערבב פה, לחתוך שם ולשקשק קצת ואתם מסודרים. ראשית, חשוב להבין שהמאכלים הבריאים ביותר לאדם הם פירות וירקות לפני הכל, ואת אלו לא חייבים לבשל בכלל. רואו פוד הוא אוכל חי, שאינו מבושל, והוא הפך בשנים האחרונות לטרנד חזק ומתעצם וזאת בזכות הערכים הגבוהים שנשמרים כשאנחנו אוכלים את הפירות והירקות חיים. אז אפשר לשמור על הבריאות תוך כדי הכנסת שפע של ירקות ופירות חיים לתפריט, שזה הכי קל, רק לשטוף ולאכול.
  1. הכינו מראש דברים קלים – רבים מאיתנו נמצאים שעות מרובות מחוץ לביתנו וזה גורם לנו לקנות בחוץ כל מיני מאכלים שאינם בריאים לנו כמו בורקסים, פיתות ושאר ג'אנק פוד. במקום זה, נסו להכין דברים מראש שלא לוקחים הרבה זמן מטבח, כמו למשל פירות וירקות חתוכים בקופסא, קופסת טונה, קטניות מונבטות, שמעניקות שפע של חלבון, אורז שמכינים בדקה ושאר מאכלים קלילים שלא מאלצים לבזבז זמן מטבח.
  1. קחו חטיף לשעת הצורך – תמיד נעדיף לאכול ארוחה על פני חטיף, אך אם אין באפשרותנו באותו יום או שעה לאכול ארוחה בריאה ומאוזנת, להרבלייף יש חטיפים בטעמים רבים, שיפיגו את הרעב ואת החשק למשהו מתוק וגם יעזרו לאנשים רעבים שאינם אוהבים להשהות במטבח. יש את חטיפי החלבון בטעם וניל שקדים או שוקולד בוטנים או לימון מצופה בשוקולד חלב ויש את חטיפי Express Bar של הרבלייף, שהם ממש ארוחה בריאה בחטיף, למי שאין לו זמן להכין ארוחת צהרים או שהוא בין פגישות.
  1. קניות – חשוב שתעשו קניות הביתה גם אם אתם לא אוהבים לבשל, כי זה יאלץ אתכם להכין דברים פשוטים בבית. כשאין לנו אוכל בבית, אנחנו נחפש איך להזמין ולקנות מבחוץ, דבר שלא יקדם אותנו אל עבר הבריאות. המזון שאנחנו אוכלים בחוץ עתיר לרוב בשומנים וסוכרים ולכן תמיד עדיף להכין מזון מחומרי גלם טריים מאשר לקנות בחוץ.


  1. הכינו דברים בדקת ערבוב – יש היום המון מתכוני רשת מהירים שמבטיחים זמן מטבח קצר עם מעט מרכיבים כמו למשל פשטידות שאפשר גם לאפות בכלי קפאקייקס ולקחת לעבודה ביום שלמחרת, או מרקים, מוקפצים או סלטים בריאים. חפשו מראש מתכונים קצרים ולא מסובכים ותופתעו לגלות כמה שפע יש בז'אנר של המבשלים המהירים.
  2. הכינו דברים שנשארים לטווח ארוך – למשל: גרנולה ביתית שאפשר לעשות לבד ובכך לחסוך ברמות סוכר, קרקרים ביתיים או עוגיות יבשות. את אלו אפשר להחזיק בצנצנת ליותר מכמה ימים וליהנות מכך בכל השבוע ובכך לחסוך זמן מטבח.
  1. הכינו מראש קינוחים אישיים – קינוחים אישיים בריאים ששומרים במקפיא עשויים להציל במקרים רבים כשמתחשק משהו מתוק ומרענן ובמיוחד בימי הקיץ. ניתן להכין שייק פירות, להוסיף אבקת חלבון של הרבלייף ולהקפיא ולקבל אחלה מקפא בריא וטעים.
  1. כריכים בריאים – כריך הוא האופצייה הפשוטה והקלה שאתם יכולים לקחת אתכם לעבודה וליום שלם ולהרגיש שבעים ומרוצים. חשוב לבחור בלחם בריא מקמח כוסמין או שיפון ולמרוח ממרח בריא כמו אבוקדו, טחינה או טונה ולהרבות בירקות שיתנו נפח לכריך וגם שפע של ויטמינים ומינרלים.
  1. הכינו שייקים – השייקים הם אופציה מעולה למי שלא אוהב לבשל. ניתן לשלב בהם פירות וירקות ירוקים ואף אבקת שייק להכת משקה חלבון של הרבלייף כדי להעשיר את הויטמינים והמינרלים, החלבונים ושאר ערכים חשובים.
  1. קחו אתכם בקבוק מים – אתם לא צריכים לעשות כלום בשביל זה, רק למלא את הבקבוק מדי יום ולקחת אתכם ליום שלם כי הרבה פעמים שאנחנו צמאים, אנחנו מפרשים את זה כרעב וישר פונים לנשנש. לפני שאתם רצים לקחת עוד משהו לא בריא. העדיפו מים על מיצים ומוגזים.

* מוצרי הרבלייף אינם מיועדים לטיפול, ריפוי, אבחון או מניעה של מחלות כלשהן.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-10-2021
איך להוריד את הסוכר? המאכלים שיעזרו לכם לרצות פחות מתוק
מתכונים
12-10-2021
מתכון להכנת שייק פצצת שוקולד
ספורט
11-10-2021
הכירו את תופעת ההתמכרות לאימונים
תזונה
07-10-2021
גיל המעבר הגברי: איך תדעו שחסר לכם טסטוסטרון?
מתכונים
05-10-2021
מתכון להכנת לחם בננות
תזונה
03-10-2021
איך לשמור על הבריאות והמשקל של כל המשפחה בזמן הבידוד?
ספורט
30-09-2021
איך להשתפר בריצה?
מתכונים
29-09-2021
מתכון להכנת שייק פירות