כושר משפחתי – פעילות גופנית לכל המשפחה

טיפים לשמירה על כושר משפחתי!

אוטוטו ייגמר החום הגדול, הילדים כבר חזרו למסגרות, וכולכם שוקעים לשגרת בית ספר ומסכים. אבל אפשר גם אחרת – קבלו טיפים לשמירה על כושר משפחתי

אם גם לכם נמאס מהוויכוחים האינסופיים עם הילדים על מסכים, הגיע הזמן שתציבו להם אלטרנטיבה בריאה וכיפית – כושר משפחתי! במקום לנסות לגרור אותם החוצה לשחק עם חברים, צאו אתם לשחק איתם. במקום לצעוק עליהם שייצאו למגרש לשחק כדורגל, קחו את הכדור והזמינו אותם לצאת יחד איתכם. ברגע שאתם תהוו דוגמה, סיכוי גדול שהם ישמחו ללכת בעקבותיכם ולנצל את הכושר המשפחתי כדי לקבל גם קצת זמן איכות איתכם. קבלו רעיונות וטיפים להתחלת מסורת חדשה של פעילות משפחתית.



איך מתחילים?

לפני שאתם רושמים אותם ואתכם למרתון השנתי, כדאי להתחיל בצעדים קצת יותר קטנים. קודם כל, התייעצו עם רופא המשפחה שלכם, כדי להבטיח שאתם בוחרים פעילות שמתאימה לגיל ולמצב הגופני של הילדים שלכם. התחילו מפעילות קלה ופשוטה והגבירו את הקצב והקושי ככל שעובר הזמן. מצאו זמן קבוע במהלך השבוע, שמתאים לכל המשפחה. נסו לקבוע כושר משפחתי לפחות פעמיים בשבוע והתייחסו אליו ממש כמו אל כל חוג אחר של הילדים. כשאתם קובעים אילו פעילויות לבצע, כדאי לשתף את הילדים, כדי שירגישו שהם חלק מהתוכנית ויהנו לשתף פעולה.

 



איזה כושר כדאי לעשות?

נסו לבחור, לפחות בהתחלה, בסוגי ספורט שנתפסים כמהנים אצל הילדים – רכיבה על אופניים, כדורגל או פריסבי הם התחלה מצוינת. הילדים שלכם יוכלו גם הם להציע רעיונות למשחקים ופעילויות ספורטיביות שהם אוהבים. נסו להיזכר במשחקים פעילים שאהבתם בילדות, כמו תופסת  או קפיצה בחבל.
אם הילדים מרגישים שהם מסוגלים לעבור לפעילות גופנית קשה יותר, אפשר לנסות הרמת משקולות – דרך מצוינת לבנות כוח. רק אל תשכחו להתייעץ עם רופא המשפחה לפני שאתם מתחילים בפעילות כזו. אם הם עדיין צעירים מדי להרמת משקולות, אפשר להציע להם לבצע פעילות גופנית אחרת שתחזק אותם, כמו סקוואטים או פושאפים.



המסך הוא חבר

במקום להילחם עם הילדים כדי שיעזבו את המסכים ויתחילו לזוז, אמצו את המסך כחלק מתוכנית הכושר שלכם. אם יש לכם קונסולת משחקים, הצטיידו במשחקים שדורשים להזיז את הגוף – יש המון משחקי כושר וריקוד, שיגרמו לילדים לזוז בלי שירגישו בכלל. חפשו אפליקציות כושר שמציעות תרגילים שונים, ובצעו יחד עם הילדים את התרגילים.

אל תשכחו להוות דוגמה

אל תוותרו להם או לעצמכם, השתדלו להוות דוגמה עבורם, כדי שיוכלו להמשיך ליהנות מאורח חיים פעיל לעוד שנים רבות. אם הם מסרבים להצטרף לשעת הכושר השבועית שלכם, אל תכריחו אותם, אבל אל תוותרו עליה. עקבו אחרי אימון ביוטיוב או שחקו במשחק כושר בקונסולת המשחקים שלכם, רק ודאו שהם בסביבה כדי לראות. אם הם מצטרפים אליכם – מעולה. שבחו אותם ותנו להם לבחור את הפעילות הבאה. אם הם לא מצטרפים, אל תפסיקו, בצעו את האימון בשלמותו. סיכוי גבוה שבפעם הבאה הם ירצו להצטרף אליכם.

החובה שלנו כהורים היא לעזור לילדים שלנו לבחור באורח חיים נכון – אורח חיים פעיל. אם פעילות גופנית תהיה מהנה עבורם, היא תהפוך לחלק בלתי נפרד מהחיים שלהם. ואם הצלחתם, והילדים שלכם נהנים, אבל אתם מותשים, הצטיידו בתה צמחים של הרבלייף, שממריץ ומספק אנרגיה מיידית, דואג לאספקת נוזלים לגוף ועוזר לשמור על תחושה של רעננות לאורך היום.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
06-12-2018
כאשר אתם בוחנים מקרוב את המזונות שאתם נוהגים לצרוך ואת הרגלי הפעילות הספורטיבית היום-יומיים שלכם - זה מדהים לראות כיצד כוונון מזערי יכול ליצור שינוי גדול. הנה כמה שינויים שעשויים לסייע לכם להפחית עד 30 ק"ג ממשקלכם בשנה:
מתכונים
04-12-2018
מתכון ללביבות תרד קלות וטעימות
ספורט
03-12-2018
אימון פשוט שאפשר לבצע בכל מקום לחיזוק שרירי המותניים.
תזונה
29-11-2018
טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם בריאים לקראת הימים הקרים.
ספורט
25-11-2018
לגוף נדרשת אנרגיה גבוהה יותר על מנת להתחמם ולכן אנחנו שורפים יותר קלוריות באימון חורפי מאשר מאימון קיצי וחמים.