כושר משפחתי – פעילות גופנית לכל המשפחה

אוטוטו ייגמר החום הגדול, הילדים כבר חזרו למסגרות, וכולכם שוקעים לשגרת בית ספר ומסכים. אבל אפשר גם אחרת – קבלו טיפים לשמירה על כושר משפחתי

אם גם לכם נמאס מהוויכוחים האינסופיים עם הילדים על מסכים, הגיע הזמן שתציבו להם אלטרנטיבה בריאה וכיפית – כושר משפחתי! במקום לנסות לגרור אותם החוצה לשחק עם חברים, צאו אתם לשחק איתם. במקום לצעוק עליהם שייצאו למגרש לשחק כדורגל, קחו את הכדור והזמינו אותם לצאת יחד איתכם. ברגע שאתם תהוו דוגמה, סיכוי גדול שהם ישמחו ללכת בעקבותיכם ולנצל את הכושר המשפחתי כדי לקבל גם קצת זמן איכות איתכם. קבלו רעיונות וטיפים להתחלת מסורת חדשה של פעילות משפחתית.



  • איך מתחילים?
    לפני שאתם רושמים אותם ואתכם למרתון השנתי, כדאי להתחיל בצעדים קצת יותר קטנים. קודם כל, התייעצו עם רופא המשפחה שלכם, כדי להבטיח שאתם בוחרים פעילות שמתאימה לגיל ולמצב הגופני של הילדים שלכם. התחילו מפעילות קלה ופשוטה והגבירו את הקצב והקושי ככל שעובר הזמן. מצאו זמן קבוע במהלך השבוע, שמתאים לכל המשפחה. נסו לקבוע כושר משפחתי לפחות פעמיים בשבוע והתייחסו אליו ממש כמו אל כל חוג אחר של הילדים. כשאתם קובעים אילו פעילויות לבצע, כדאי לשתף את הילדים, כדי שירגישו שהם חלק מהתוכנית ויהנו לשתף פעולה.


  • איזה כושר כדאי לעשות?
    נסו לבחור, לפחות בהתחלה, בסוגי ספורט שנתפסים כמהנים אצל הילדים – רכיבה על אופניים, כדורגל או פריסבי הם התחלה מצוינת. הילדים שלכם יוכלו גם הם להציע רעיונות למשחקים ופעילויות ספורטיביות שהם אוהבים. נסו להיזכר במשחקים פעילים שאהבתם בילדות, כמו תופסת  או קפיצה בחבל.אם הילדים מרגישים שהם מסוגלים לעבור לפעילות גופנית קשה יותר, אפשר לנסות הרמת משקולות – דרך מצוינת לבנות כוח. רק אל תשכחו להתייעץ עם רופא המשפחה לפני שאתם מתחילים בפעילות כזו. אם הם עדיין צעירים מדי להרמת משקולות, אפשר להציע להם לבצע פעילות גופנית אחרת שתחזק אותם, כמו סקוואטים או פושאפים.


  • המסך הוא חבר
    במקום להילחם עם הילדים כדי שיעזבו את המסכים ויתחילו לזוז, אמצו את המסך כחלק מתוכנית הכושר שלכם. אם יש לכם קונסולת משחקים, הצטיידו במשחקים שדורשים להזיז את הגוף – יש המון משחקי כושר וריקוד, שיגרמו לילדים לזוז בלי שירגישו בכלל. חפשו אפליקציות כושר שמציעות תרגילים שונים, ובצעו יחד עם הילדים את התרגילים.
  • אל תשכחו להוות דוגמה
    אל תוותרו להם או לעצמכם, השתדלו להוות דוגמה עבורם, כדי שיוכלו להמשיך ליהנות מאורח חיים פעיל לעוד שנים רבות. אם הם מסרבים להצטרף לשעת הכושר השבועית שלכם, אל תכריחו אותם, אבל אל תוותרו עליה. עקבו אחרי אימון ביוטיוב או שחקו במשחק כושר בקונסולת המשחקים שלכם, רק ודאו שהם בסביבה כדי לראות. אם הם מצטרפים אליכם – מעולה. שבחו אותם ותנו להם לבחור את הפעילות הבאה. אם הם לא מצטרפים, אל תפסיקו, בצעו את האימון בשלמותו. סיכוי גבוה שבפעם הבאה הם ירצו להצטרף אליכם.

החובה שלנו כהורים היא לעזור לילדים שלנו לבחור באורח חיים נכון – אורח חיים פעיל. אם פעילות גופנית תהיה מהנה עבורם, היא תהפוך לחלק בלתי נפרד מהחיים שלהם. ואם הצלחתם, והילדים שלכם נהנים, אבל אתם מותשים, הצטיידו בתה צמחים של הרבלייף, שממריץ ומספק אנרגיה מיידית, דואג לאספקת נוזלים לגוף ועוזר לשמור על תחושה של רעננות לאורך היום.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-01-2020
תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. חשוב להבין כיצד תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה בכלל יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים.
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה