כושר משפחתי – פעילות גופנית לכל המשפחה

אוטוטו ייגמר החום הגדול, הילדים כבר חזרו למסגרות, וכולכם שוקעים לשגרת בית ספר ומסכים. אבל אפשר גם אחרת – קבלו טיפים לשמירה על כושר משפחתי

אם גם לכם נמאס מהוויכוחים האינסופיים עם הילדים על מסכים, הגיע הזמן שתציבו להם אלטרנטיבה בריאה וכיפית – כושר משפחתי! במקום לנסות לגרור אותם החוצה לשחק עם חברים, צאו אתם לשחק איתם. במקום לצעוק עליהם שייצאו למגרש לשחק כדורגל, קחו את הכדור והזמינו אותם לצאת יחד איתכם. ברגע שאתם תהוו דוגמה, סיכוי גדול שהם ישמחו ללכת בעקבותיכם ולנצל את הכושר המשפחתי כדי לקבל גם קצת זמן איכות איתכם. קבלו רעיונות וטיפים להתחלת מסורת חדשה של פעילות משפחתית.



  • איך מתחילים?
    לפני שאתם רושמים אותם ואתכם למרתון השנתי, כדאי להתחיל בצעדים קצת יותר קטנים. קודם כל, התייעצו עם רופא המשפחה שלכם, כדי להבטיח שאתם בוחרים פעילות שמתאימה לגיל ולמצב הגופני של הילדים שלכם. התחילו מפעילות קלה ופשוטה והגבירו את הקצב והקושי ככל שעובר הזמן. מצאו זמן קבוע במהלך השבוע, שמתאים לכל המשפחה. נסו לקבוע כושר משפחתי לפחות פעמיים בשבוע והתייחסו אליו ממש כמו אל כל חוג אחר של הילדים. כשאתם קובעים אילו פעילויות לבצע, כדאי לשתף את הילדים, כדי שירגישו שהם חלק מהתוכנית ויהנו לשתף פעולה.


  • איזה כושר כדאי לעשות?
    נסו לבחור, לפחות בהתחלה, בסוגי ספורט שנתפסים כמהנים אצל הילדים – רכיבה על אופניים, כדורגל או פריסבי הם התחלה מצוינת. הילדים שלכם יוכלו גם הם להציע רעיונות למשחקים ופעילויות ספורטיביות שהם אוהבים. נסו להיזכר במשחקים פעילים שאהבתם בילדות, כמו תופסת  או קפיצה בחבל.אם הילדים מרגישים שהם מסוגלים לעבור לפעילות גופנית קשה יותר, אפשר לנסות הרמת משקולות – דרך מצוינת לבנות כוח. רק אל תשכחו להתייעץ עם רופא המשפחה לפני שאתם מתחילים בפעילות כזו. אם הם עדיין צעירים מדי להרמת משקולות, אפשר להציע להם לבצע פעילות גופנית אחרת שתחזק אותם, כמו סקוואטים או פושאפים.


  • המסך הוא חבר
    במקום להילחם עם הילדים כדי שיעזבו את המסכים ויתחילו לזוז, אמצו את המסך כחלק מתוכנית הכושר שלכם. אם יש לכם קונסולת משחקים, הצטיידו במשחקים שדורשים להזיז את הגוף – יש המון משחקי כושר וריקוד, שיגרמו לילדים לזוז בלי שירגישו בכלל. חפשו אפליקציות כושר שמציעות תרגילים שונים, ובצעו יחד עם הילדים את התרגילים.
  • אל תשכחו להוות דוגמה
    אל תוותרו להם או לעצמכם, השתדלו להוות דוגמה עבורם, כדי שיוכלו להמשיך ליהנות מאורח חיים פעיל לעוד שנים רבות. אם הם מסרבים להצטרף לשעת הכושר השבועית שלכם, אל תכריחו אותם, אבל אל תוותרו עליה. עקבו אחרי אימון ביוטיוב או שחקו במשחק כושר בקונסולת המשחקים שלכם, רק ודאו שהם בסביבה כדי לראות. אם הם מצטרפים אליכם – מעולה. שבחו אותם ותנו להם לבחור את הפעילות הבאה. אם הם לא מצטרפים, אל תפסיקו, בצעו את האימון בשלמותו. סיכוי גבוה שבפעם הבאה הם ירצו להצטרף אליכם.

החובה שלנו כהורים היא לעזור לילדים שלנו לבחור באורח חיים נכון – אורח חיים פעיל. אם פעילות גופנית תהיה מהנה עבורם, היא תהפוך לחלק בלתי נפרד מהחיים שלהם. ואם הצלחתם, והילדים שלכם נהנים, אבל אתם מותשים, הצטיידו בתה צמחים של הרבלייף, שממריץ ומספק אנרגיה מיידית, דואג לאספקת נוזלים לגוף ועוזר לשמור על תחושה של רעננות לאורך היום.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
10-12-2019
מתכון לדייסה קרה שיבולת שועל ופירות יער
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה