טיפים לחופש הגדול – איך לשמור על הבריאות במשפחה?

החופש הגדול בעיצומו וזה הזמן להגדיר שגרה חדשה – שגרה בריאה.
איך עושים את זה כשאין שום מסגרת והילדים רוצים רק ממתקים? אספתי בשבילכם 10 טיפים שיעזרו לכם לסגל אורח חיים בריא גם בחופש הגדול ואולי אפילו בריא יותר מהשגרה המוכרת.

  1. דוגמא אישית
    לפני שאתם מבקשים מהילדים שלכם להיות פעילים, לאכול ארוחה ולא רק ממתקים, לא לדלג על ארוחת בוקר ולעזוב את המסכים, האם גם אתם עושים את מה שאתם מבקשים מהם? ילדים רואים את ההורים שלהם ובטוחים שזוהי הדרך הנכונה להתנהל. אם אתם כל היום שקועים עם הראש בנייד, אוכלים ג׳אנק ומקנחים בממתקים, ככל הנראה שהם לא יאמינו לכם שתגידו להם שזה לא בריא. תהיו דוגמא אישית בכל מה שחשוב לכם שהילדים שלכם יעשו. צאו להתאמן או שתתאמנו בבית לידם, אכלו סלט גדול ותפסיקו לנשנש כל הזמן ליד המסך.
  2. בשלו יחד
    דרך הבישול המשותף, תוכלו ללמד את הילדים על בריאות ולהעלות את המודעות שלהם לרכיבי המזון השונים. תנו לילדים להיות שותפים מלאים במטבח. זה יעביר להם את הזמן, יעשיר את הידע שלהם בנושאי בריאות, ויוציא אותם מהמסכים.


3. לאכול בבית ולהביא אוכל מהבית
הימנעו מאכילה מופרזת במסעדות והעדיפו להכין את האוכל בבית, במקום שבו אתם יכולים לשלוט ברכיבים הנכנסים לגופכם. במסעדות אנחנו לא באמת יודעים כמה שומנים וסוכרים נכנסים למנות שלנו, גם אם הן נראות תמימות. אם אתם יוצאים לזמן רב מהבית, הביאו אתכם אוכל במקום לרכוש מזון מהיר שמזיק לבריאות. אפשר להביא כריכים בריאים, ירקות ופירות חתוכים, ביצים קשות או חטיפי הרבלייף.

4. לבחור פעילויות שזזים בהן
יש היום לא מעט אטרקציות שיזיזו את כל המשפחה החל מקפיצה על טרמפולינות, טיפוס, טיולי אופניים או הליכה במסלול בטבע. חפשו פעילויות שגורמות לכם לזוז, ובכך תשמרו על בריאות כל המשפחה.

5. לעשות ספורט יומי ביחד
מתעוררים בבוקר? עשו לכם הרגל להניע את האיברים ולזוז ביחד. זה לא חייב להיות אימון ארוך ומסובך, וגם 10-20 דק ביום של תנועה ישפרו באורח פלא את הבריאות וגם יקרבו את בני הבית.



6. לבטל את ארון הממתקים
יש לכם עדיין ארון ממתקים? אם כן, זה הזמן לבטל אותו. כל עוד יש לכם ממתקים בבית, בני הבית יגיעו אליהם בזה אחר זה. אל תשאירו אופציות לא בריאות בבית, זה לא יעבוד.

7. הקפדה על סדר יום גם בחופש – גבולות זה דבר חשוב גם בחופש הגדול ולכן חשוב להקפיד על שעות שינה מספקות בשעות קבועות, לשמור על ארוחות קבועות ובריאות, על זמנים קבועים ומוגדרים מראש למסכים וזמן מוגדר לפעילות פיזית. הקפדה על סדר יום יעזור לכולם לחזור לשגרה בקלות גם אחרי החופשה.

8. פירות במקום ממתקים
מלאו את הבית בפירות במקום ממתקים, כך שכשיתחשק לכם מתוקים, לא תרוצו לממתקים.
פירות הם טעימים, מעניקים אנרגיה, מעניקים סיבים תזונתיים, משביעים ועשירים בויטמינים ומינרלים.

9. מים במקום מיצים
הרבו בשתיית מים והוציאו מהבית את המיצים והמוגזים. הזכירו לכל בני הבית לשתות כל שעה.

10. ארטיקים טבעיים
ילדים ומבוגרים כאחד אוהבים ארטיקים בשיא החום, וזה ממש פשוט להכין לבד בבית,
פשוט מכניסים לבלנדר פירות שאוהבים ומקפיאים בתבניות ארטיקים. הכי טעים והכי בריא.
למתכון להכנת ארטיק מלון: https://goodnutrition.co.il/recipes/melon-pop/

 

 




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
01-12-2020
שייק תות וזרעי צ'יה
ספורט
29-11-2020
הסיבות האמיתיות והמפתיעות: למה אנחנו כל זמן רעבים?
ספורט
26-11-2020
אימון הרווח בין הרגליים: התרגילים הכי יעילים לחיטוב הירך הפנימית
מתכונים
24-11-2020
שייק כתום
ספורט
22-11-2020
פנו זמן ליוגה
ספורט
19-11-2020
סתיו בטוח: איך מחזקים את מערכת החיסון?
תזונה
16-11-2020
למה שומן בטני הוא השומן הכי מסוכן, ממה הוא נגרם ואיך נפטרים ממנו?
תזונה
08-11-2020
לאכול פחות מתוק - לרגל יום הסוכרת