משקולות מנפחות? אירובי זה מספיק? 6 מיתוסים של נשים בספורט

כמה פעמים שמעתן מאנשים שאומרים לכן להיזהר ממשקולות שמא תתנפחו? שאבקות החלבון יהפכו אתכן לגבריות ושבשביל לשרוף שומן כדאי שלא תרדו מהמכשירים האירוביים?

לרגל יום האישה קבלו 6 מיתוסים של נשים בספורט שראוי לנפץ ובהקדם

  1. משקולות גורמות לנשים להתנפח– אחד מהמיתוסים הכי מפורסמים ומוטעים הוא עניין הרמת המשקולות בקרב נשים. לפני מספר שנים, בקושי ראינו נשים מתאמנות בחדרי הכושר, ואם ראינו, אז תמיד נתפסו מזיעות באיזור המיועד לאימונים האירוביים, והסיבה? נשים רבות סברו כי אימוני משקולות יגרמו למראה נפוח, גברי, לא אסתטי, מגושם וגדול. כיום יודעים כי ככל שלאישה יש יותר מסת שריר, כך היא נראית חטובה יותר בפועל. לנשים לעומת גברים, הרבה יותר קשה להגיע למראה גדול ומנופח, ובשביל זה, אישה צריכה לעבוד עם משקלים מאוד גבוהים, עם מספר חזרות מועט ואף לצרוך חומרים ממריצים שאינם חוקיים או בריאים לגוף. מאימון סטנדרטי של משקולות בחדר הכושר נשים לא מתנפחות, אלא מקסימום מתחטבות. מה שמנפח הוא כמובן מזון שאינו בריא או מזון בכמות גבוהה ממה שהגוף צריך.
  1. אירובי מספיק בשביל לשרוף שומן – נשים רבות סבורות כי בשביל לרדת במשקל ולשרוף שומן יש להרבות ככל שניתן בפעילות אירובית כמו ריצה, ספינינג, הליכה, ריקוד ושאר פעילויות אירוביות. העניין הוא, שמי שמרבה רק באימונים אירוביים ופוסחת על אימוני כוח שמטרתם לחזק ולחטב את השרירים, גורמת לדילדול מסת השריר שלה ובכך יוצרת בדיוק את ההיפך ממראה חטוב – מראה רפוס, תאבון מוגבר, ואחוזי שומן גבוהים. אימוני כוח עוזרים לגוף לשרוף שומן גם במנוחה וזכרו תמיד – ככל שמסת השריר בגוף שלנו יותר גבוהה, כך הגוף שלנו ישרוף יותר שומן באופן כללי ורמת המטבוליזם תעלה.
  1. גברים יותר חזקים מנשים ולכן נשים לא צריכות לעשות ספורט עצים – לא מדויק. זה נכון שלגברים יש מסת שריר יותר גבוהה מאשר לנשים באופן כללי, אבל זה לא אומר שבגלל זה נשים צריכות להתאמן בצורה עדינה יותר או פחותה מגברים. המינון של האימונים, עוצמת האימונים וסוג האימונים, אמורים להיות תלויים אך ורק במטרת המתאמנת או המתאמן. יש מצבים בהם גברים ונשים יעשו בדיוק את אותו האימון והאימונים יהיו יעילים לשני המינים, ולכן, אין טעם לחשוב שיש לנשים פריבילגיה כמו או אחרת במכון הכושר או על מסלול הריצה בפארק.
  1. נשים צריכות להתאמן בחדר כושר כדי לרזות – על מנת לרדת במשקל, בין אם מדובר בגברים או בנשים, יש להגיע למצב של גירעון קלורי, כלומר – להכניס פחות קלוריות ממה שמוציאים, מה שאומר במילים פשוטות עוד יותר: לאכול פחות ולהתאמן, אבל זה לא מחייב אימון בחדר הכושר. כדי לשמור על תזונה מאוזנת אין צורך לצאת מהבית ויש גם אימונים רבים שניתן לעשות מהבית או מאימון אאוטדור כמו ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים או אימון כוח במשקל גוף. בשורה התחתונה – ניתן לרדת במשקל גם ללא מנוי במכון הכושר, אז אם אין לכן זמן רב פנוי, עדיין תוכלו לשמור על המשקל או להשיל מהמשקל בעזרת תפריט מאוזן ומותאם אישית ופעילות ספורטיבית מאוזנת מהבית או מהפארק.


  1. יש תרגילים שהם רק לנשים ויש תרגילים שהם רק לגברים
    פעם נהוג היה לחשוב שהתרגילים מסוימים כמו תרגילי לחיצת חזה עם משקלים גבוהים או דד ליפט, הם לגברים בלבד, ותרגילי ישבן מסוימים מתאימים לנשים בלבד. היום ידוע שמדובר במיתוס ואין דבר כזה תרגילים לגברים ולנשים. נבראנו עם אותם השרירים ולכן גם גברים וגם נשים צריכים לעבוד בדיוק על אותם התרגילים. שוב, בהתאם לרמת המתאמן ובהדרגתיות המתאימה והנכונה לכל מתאמן.
  2. נשים לא צריכות אבקות חלבון כי אבקות החלבון גורמות לנשים להתנפח – אבקות החלבון לא מנפחות את השרירים, לא לגברים ולא לנשים. מטרת השייקים המכילים אבקות חלבון היא להחזיר לגוף את החלבונים, הויטמינים והמינרלים שאבדו לגוף במהלך האימון ובכדי לעזור לגוף לבנות מחדש את השרירים שנהרסו במהלך האימון. אין אבקות מיוחדות שמתאימות לנשים, אלא ישנן אבקות חלבון שמתאימות לנשים וגברים כאחד. את אבקות החלבון ניתן לצרוך לאחר האימון בשייק/דייסה/עוגות ועוגיות במקום ארוחה כשלא מתאפשר להכין ארוחה מזינה ומאוזנת.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
11-04-2021
3 טיפים תזונתיים לצום רמדאן בריא
מתכונים
08-04-2021
מתכון להכנת שייק בננה קינמון
תזונה
04-04-2021
8 דברים שאתם חייבים להכניס לשייק שלכם
ספורט
01-04-2021
לא רק באימון: איך לשרוף יותר קלוריות ולשמור על הבריאות לאורך כל היום?
תזונה
29-03-2021
הארוחה האחרונה: מה לאכול לארוחת ערב ומה לא?
תזונה
25-03-2021
המדריך לפסח בריא: איך נשמור על הבריאות בחג החירות?
טיפוח
18-03-2021
המדריך השינה המלא
מתכונים
16-03-2021
חצאי אבוקדו עם סלסת עגבניות ופטה