אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת

הליכה במשך 30 יום ו-200 פוש אפס ביום: אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת

מה עושה הליכה בשיפוע יומיומית לגוף במשך 30 ימים? וכיצד הגוף מגיב ל-200 פוש אפס ביום? האם כדאי לכם לנסות את אתגרי הכושר של היוטיוברים?

אתגרי רשת עלולים להיות מסוכנים ולא מומלצים, אבל גם יכולים להיות בריאים ומקדמים. כך מספר היוטיובר פול רבלייה, שהלך במשך 30 ימים ברצף, והיוטיובר לורי האש, שלקח את אתגרי הפוש אפס לקיצון עם 200 שכיבות שמיכה. אז מה קרה להם לאחר 30 ימים והאם זה מומלץ?

200 פוש אפס ביום

לורי האש, הוא יוטיובר כושר ובריאות, שלקח את אתגרי הפוש אפס ואתגר את עצמו עם 200 שכיבות שמיכה פעם ביומיים. הסרטון שלו צבר מעל 2 מליון צפיות, במשך חודש. כשהוא נשאל מדוע בחר דווקא ב-200 ולא ב-100, אמר שזה בשביל לאזן את יום המנוחה שלו, שבו הוא לא מבצע את שכיבות השמיכה. להאש לוקח כ-15 דקות לביצוע המשימה (בכל זאת, 200 חזרות לא עוברות בדקה), והוא מסביר שלוקח לו מעט יותר זמן, כי הוא מקפיד על טכניקה נכונה ומדויקת. בשביל לזכור לבצע את האתגר ששם לעצמו במשך 30 ימים, מספר לורי שהוא סידר לעצמו תזכורות בנייד לביצוע המשימה, כך שלא יכול לחמוק ממנה. לאחר 30 ימים האש מספר על שיפור ניכר בקלות שבה הוא מבצע את שכיבות השמיכה וגם בזמן שבו הוא ביצע את המשימה. בנוסף, השווה היוטיובר בין התמונות שלו לפני ואחרי המסע, ואמנם אין שיפור ניכר כי גם לפני האתגר היה חטוב, אך סיפר שהרגיש חטוב וחזק בהרבה יותר.

האם מדובר באתגר מומלץ? כמו כל אתגר, הוא כמובן לא מתאים לכולם ובטח שלא באינטנסיביות הזו. יש לבצע את שכיבות השמיכה בצורה הדרגתית ולהיעזר במאמן כושר שיעזור לכם להגיע למטרתכם בקצב שלכם. בנוסף, חשוב שתקפידו על טכניקה נכונה לתרגיל על מנת להימנע מפציעות שונות.



הליכה של 30 ימים

היוטיובר פול רבלייה, שיתף את עוקביו באתגר שפוי יותר שבו ביצע הליכה על הליכון בשיפוע מדי יום למשך 30 ימים. פול בן ה-47 שיתף את מאות אלפי האוהדים שלו כיצד נראה גופו לפני ואחרי האתגר שלו, והתוצאות לפי התמונה מדברות בעד עצמן. אמנם לא מדובר בתהליך הרזייה דרמטי, אך הוא בהחלט נראה מחוטב בהרבה. בתמונה של רבלייה לאחר 30 ימי האתגר, החיטוב בהחלט ניכר לעין. רבלייה שיתף כי מלבד ההליכה היומית, הוא לא שינה דבר בכל אשר קשור לתזונה שלו או לאימוני הכוח שלו, אך העיד כי הפחית משמעותית את צריכת האלכוהול שלו. בנוסף, הוא נמנע מג’אנק פוד וצרך כמויות חלבון שמתאימות לגופו, אך לא העלה את הכמויות עבור האתגר. לאחר 10 ימים שיתף פול כי השיל 3.5 קילוגרם ממשקלו ובסך הכל השיל 5 קילוגרמים בכל התהליך כולו מבלי לאבד ממסת השריר שלו לטענתו.

האם מדובר באתגר מומלץ? גם באתגר הזה יש להתחשב בנתוני הגוף ובאורח חייו של כל מתאמן אך מדובר באתגר בהחלט בריא ומומלץ. הליכה היא פעילות גופנית מתונה ובריאה לגוף שלנו וניתן לשרוף בשעה הליכה בין 400-600 קלוריות (תלוי בעצימות ובשיפוע). כל מקרה מומלץ להיוועץ באיש מקצוע לפני כל אתגר כזה או אחר ולהיות קשובים לגוף במקרים של כאב או אי נוחות.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות