כושר בעונה החמה: איך מוסיפים יותר תנועה בקיץ?

למה חשוב לנו להוסיף תנועה ערה גם מחוץ לחדר הכושר ואיך עושים את זה בתכל'ס כשבחוץ חום מטורף וכל מה שאתם רוצים זה להישאר דבוקים למזגן?

ככל שהחום מתגבר, המעלות במזגן יורדות ואנחנו מסתגרים ונצמדים אליו. למרות שנהוג לחשוב שרק בחורף אנחנו משתבללים תחת הפוך, הרי שבשנים האחרונות העונה החמה מתחממת עוד יותר, ואנחנו נוטים להישאר בחללים ממוזגים, ולכן גם זזים פחות.

משרד הבריאות מפרסם כי ההערכה היא שהיעדר פעילות גופנית הוא הגורם העיקרי לכ-23% ממקרי סרטן השד והמעי הגס, כ-27% ממקרי הסוכרת וכ-30% ממקרי מחלת לב כלילית. קיים קשר ישיר ועקבי בין פעילות גופנית לבין תמותה מכלל הסיבות, כך שהאנשים הפעילים ביותר נמצאים בסיכון הנמוך ביותר למוות בטרם עת.

המודעות לפעילות גופנית עלתה בשנים האחרונות בצורה משמעותית, ואנחנו רואים הרבה יותר מתאמנים בחדרי הכושר ובפארקים השונים. עם זאת, מתאמנים רבים זזים רק בזמן האימון, ובשאר שעות היום שלהם הם יבלו בישיבה או בתנועה מועטה. היום אנחנו יודעים שגם מי שמתאמן באימון יזום מדי יום למשך שעה אחת, צריך להוסיף בנוסף זמן תנועה כמו הליכה של 10,000 צעדים ביום למשל.



אז איך נוכל להוסיף יותר תנועה בקיץ?

  1. הגבירו מודעות לתנועה שאינה קשורה לפעילות גופנית – שזה למעשה הצעד הראשון שיעזור לכם להתחיל לזוז יותר במהלך היום שלכם. חשוב שתבינו היטב את המשמעות הבריאותית לתנועה היומית.
  2. השתמשו פחות באפליקציות שעושות עבורכם דברים – פעם היינו הולכים לקנות הכל. קניות בסופר, בגדים, מוצרי קוסמטיקה ועוד. היום אנחנו משתמשים באפליקציות שיעשו עבורנו כל דבר. נסו לעשות יותר דברים שמצריכים מכם לזוז.
  3. מחנים את הרכב רחוק – לא יקרה אם תעשו הליכה קצרה מהחנייה ליעד המבוקש שלכם. ההליכות האלו יצטברו לתנועה יומית בריאה.
  4. הצטיידו במד צעדים – יש שעונים שסופרים צעדים ויש אפליקציות בתוך הטלפון הנייד שלכם. היו מודעים לכמות הצעדים היומית שלכם, זה יעזור לכם ללכת יותר.
  5. השתדלו להגיע ל-10,000 צעדים ביום – מנת צעדים יומית מומלצת לשמירה על הבריאות.
  6. התאמנו במזגן – לפני או אחרי העבודה, השתדלו לזוז כ-20 דקות. זה יכול להיות שיעור יוגה קצר, פילאטיס, כמה תרגילי חיזוק או הליכה.
  7. התאבזרו באביזרי כושר ביתיים – כי אם יהיו לכם בבית כמה אביזרי כושר, זה ייתן לכם דרייב לזוז גם מחוץ לכותלי מכון הכושר.
  8. הגבירו אימונים בחדר הכושר – בימים חמים במיוחד, השתדלו לפקוד את מכון הכושר קצת יותר מהרגיל והוסיפו הליכות בחדר הכושר בנוסף לאימונים הרגילים שלכם.
  9. השתמשו בבגדי כושר קלילים ומנדפים – כדי שיהיה לכם יותר קל לצלוח את האימונים שלכם.
  10. הקפידו על שתיית מים – שתעזור לכם להעלות את רמת האנרגיה שלכם אבל גם תמנע התייבשות. בנוסף, הקפידו על שתיית שייקים שמכילים מספיק מינרלים.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
טיפוח
07-04-2024
הקפידו על השינה: 8 סכנות בחוסר שינה מצטבר
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות