ההרגלים שיעזרו לכם לעצב בטן שטוחה השנה

שנה חדשה הרגלים חדשים: רוצים להוריד את הבטן? כדאי שתפסיקו לנשנש בלילות, תוותרו על הסוכרים הלבנים ותתגברו בתנועה. אז למה בכלל מופיע השומן בטני ואיזה אימונים והרגלים יעזרו לנו לעצב בטן שטוחה השנה?

בכל שנה ניתנת לנו הזדמנות חדשה לבדק בית מחודש, להיפטר מהרגלים ישנים שלא הביאו אותנו לתוצאות שרצינו בשנה שעברה ולהחליפם בהרגלים שיקדמו אותנו לעבר מטרתנו. הרבה אנשים היו רוצים להשיג בטן שטוחה מטעמים אסתטיים, אך למעשה, שומן בטני הוא תוצאה של הרגלים לא מטיבים והוא עלול להיות מסוכן לבריאות. שומן באזור הבטן עלול לגרום למחלות מטבוליות שונות כמו סכרת, לחץ דם ועוד. כדי להימנע ממחלות אלו ושמירה על הבריאות שלנו, עלינו להבין שישיבה ממושכת ואכילה לא נכונה מביאים אותנו להשמנה באזור הבטן. אילו הרגלים ישנים נרצה לשנות בהרגלים חדשים?

  1. ההרגל הישן: יושבים פחות – ההרגל החדש: לזוז יותר

אחת הבעיות הכי גדולות שיש לנו בעידן החדש היא ישיבה ממושכת. הישיבה המרובה גורמת לבעיות גב, כאבי שונים, דלקות, וגם להשמנה באזור הבטן בעיקר. כדי לשנות את ההרגל, מומלץ להגביר ככל שניתן את הזמן שבו נהיה בתנועה. איך עושים את זה? השתדלו לבצע פעילות גופנית יזומה בכל יום לפחות ל-30 דקות. זה יכול להיות אימון בחדר הכושר, או אם אתם אוהבים לרקוד או לפדל. חשוב שתבחרו פעילות גופנית מהנה עבורכם, כזו שתוכלו להתמיד בה לאורך זמן. הרגל נוסף שכדאי לאמץ הוא ספירת צעדים. השתדלו להגיע ל-10,000 צעדים ביום על מנת לשמור על הבריאות ולשחרר שומן מאזור הבטן.

  1. ההרגל הישן: אכילה מפוזרת. ההרגל החדש: אכלו 3 ארוחות ביום והימנעו מאכילה בחטף

כשאנחנו לא אוכלים ארוחות מסודרות ומלאות, התחושה הכוללת היא של רעב מתמיד שלא עוזב אותנו, וזה גורם לנו לרצות לנשנש ללא הכרה. במקום לנשנש, שבו לאכול ארוחות מסודרות ללא הסחות דעת. כשתאכלו ארוחות מלאות ומסודרות שכוללות את כל אבות המזון לרבות ירקות ועלים ירוקים, חלבונים, פחמימות ושומנים טובים, אתם תרגישו מלאים ולא תחושו בצורך לנשנש. הנשנושים הבלתי פוסקים, גורמים לנו לאכול הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים, והם גם משבשים את רמות ההורמונים בגוף.



  1. ההרגל הישן: אכילות לילה. ההרגל החדש: תגידו ביי לנשנושים הליליים

הגוף שלנו זקוק לדלק על מנת לתפקד לאורך היום, אך בשעות הערב והלילה, אנחנו כבר לא מוציאים הרבה אנרגיה ולכן אנחנו לא זקוקים להרבה דלק בשביל לתפקד. כשאנחנו אוכלים בשעות המאוחרות של הערב, והגוף לא באמת משתמש באוכל כדלק, הוא פשוט אוגר את המזון במאגרי השומן בגוף שברוב המקרים מתמקם בבטן שלנו. במקום זה, החליטו לוותר השנה על ההרגל ולאכול מספיק לאורך היום.

  1. ההרגל הישן: חוסר תנועה. ההרגל החדש: פעילות אירובית ואנאירובית.

אחת השאלות הכי נפוצות בקרב המתאמנים השונים היא: כיצד לחטב את הבטן? השילוב המוצלח ביותר הוא שילוב של תזונה נכונה, התמדה בפעילות אירובית כמו הליכה, ריצה, אופניים וכ’ו, בשילוב התמדה באימונים אנאירוביים כמו: משקולות, עבודת התנגדות, פילאטיס מכשירים, אימוני רצועות והתנגדות משקל גוף. השתדלו לקבוע בלו”ז שלכם אימונים קבועים לאורך השנה וזכרו שרק ההתמדה היא זו שמביאה תוצאות.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

 




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
27-02-2024
מתכון להכנת שוקו חם עם אבוקדו וקינמון
ספורט
25-02-2024
שמרו על בלאנס: תרגיל שיווי משקל שיחטב לכם את כל הגוף
תזונה
18-02-2024
אותה כמות קלוריות רק בלילה: מה זה עושה לגוף שלנו?
ספורט
14-02-2024
איך פעילות גופנית משותפת תשפר את הזוגיות שלכם?
מתכונים
13-02-2024
מתכון להכנת עוגת קרם שוקולד מפנקת
טיפוח
11-02-2024
המדריך השלם לטיפוח בחורף
תזונה
08-02-2024
חורף בריא: תרופות סבתא שיחזקו אתכם
מתכונים
06-02-2024
מתכון להכנת שייק קפה אגוזי לוז

תפריט נגישות