ארבעת הדברים שיביאו אתכם לתוצאות מושלמות

להרבה אנשים אין זמן אבל כולם רוצים את התוצאות. אז מה אפשר לעשות כדי להיות מדויקים, יעילים ולהשיג את התוצאות הרצויות בכל מה שקשור לבריאות הגוף והנפש? יש 4 דברים שלא כדאי להתפשר עליהם

כדי להיות בריאים, יש הרבה פרמטרים שצריך לשים אליהם לב, כמו לישון מספיק, לאכול נכון, לעשות פעילות גופנית, ולשמור על החיוביות בחיים, ובואו נודה באמת, כולנו יודעים את זה. אבל מה מתוך כל אלו צריך ליישם כדי לראות תוצאות של בריאות טובה וגוף חזק ובריא?

  1. אימוני אירובי – אימון אירובי מתייחס לכל פעילות חזרתית שיש לה שימוש משמעותי בשריר הלב וכלי הדם לפרק זמן ארוך יחסית מעל 20 דקות. פעילויות אירובי לדוגמא הן: ריצה, הליכה, אופניים, שחייה ועוד. פעילות אירובית מסייעת להגיע לגירעון קלורי ובכך גם לירידה במשקל, היא עוזרת לאזן את רמות הסוכר בדם, משפרת את תפקוד הלב והנשימה, היא עוזרת לגוף להרגיש קליל יותר ולהיראות אסוף יותר. פעילות גופנית גם תורמת למצב רוח טוב יותר ולהעלאת הערך העצמי. פעילות אירובית היא פעילות הכרחית לכל מי שרוצה תוצאות בריאות טובות יותר בכל הפרמטרים.
  2. אימוני כוח – אימוני כוח עוזרים לנו לחזק את השרירים והעצמות שלנו, הם תורמים לשיפור המטבוליזם, לשיפור היציבה, לחיזוק מערכת החיסון והם חיוניים לכל מי שרוצה לרדת במשקל. אימוני כוח עוזרים לבנות מסת שריר ולהגדיל מסת שריר, והם ממש עשויים לעזור לנו לפסל את הגוף כמו שאנחנו רוצים עם האימון הנכון והמשקלים המדויקים. אימוני כוח גם עוזרים לשיפור קצב חילוף החומרים בגוף והם עוזרים להפחתת שומן בטני.
  3. יוגה – ליוגה יתרונות בריאותיים רבים. היא עוזרת לחזק את השרירים מבפנים, היא מחזקת את שרירי הליבה, היא עוזרת למתוח את השרירים, לנשום יותר טוב, היוגה גם מרגיעה את הנפש, גורמת לנו להיות אנשים רגועים יותר והיא גם עוזרת לנו להגיע לתוצאות נהדרות מבחינת יציבה של הגוף. הרבה פעמים אנשים שמתאמנים הרבה בחדר הכושר, מרגישים שהגוף שלהם מקוצר וכפוף, בזמן שהיוגה תעזור לכם להתארך ולהרגיש יותר ארוכים.
  4. אכילה במידה הנכונה – יש שיטות תזונה רבות החל מטבעונות ועד לפליאו. כולנו יודעים שבשביל לשמור על הבריאות כדאי לנו לוותר על אכילת ממתקים, ג’אנק פוד, פחמימות ריקות ושומני טראנס. הבעיה היא, שרבים מאיתנו אוכלים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים. אנחנו חיים בעידן השפע, וגם אם אנחנו מקפידים על תזונה בריאה, שכוללת קינואה, טחינה, אגוזים, ירקות ופירות, כמויות גדולות מדי של אוכל שהגוף אינו זקוק להן, הופכות בגוף למאגרי שומן והצטברות של רעלים. אם אתם רוצים לשמור על המשקל שלכם בדיוק כפי שהוא, אתם צריכים להגיע למצב של איזון קלורי, בין כמות הקלוריות שאתם מכניסים לבין אלו שאתם מוציאים. זה לא אומר שאתם צריכים להתחיל לספור קלוריות, אבל כן להבין לפי המצב שלכם, האם אתם אוכלים יותר ממה שאתם מוציאים. אם אתם רוצים לרדת במשקל, אתם צריכים להגיע למצב של גרעון קלורי. גרעון קלורי הוא מצב שבו אתם צריכים להכניס לגוף פחות קלוריות ממה שאתם מוציאים. ניתן להגיע לגירעון קלורי יומי או שבועי ואם אתם לא בטוחים איך לעשות את זה, מומלץ להיעזר באיש מקצוע שידייק את המטרה שלכם. חשוב להבין, שאם המטרה שלכם היא ירידה במשקל, ולא תגיעו לגירעון קלורי, לא תצליחו להגיע למטרה שלכם.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?

תפריט נגישות