המדריך לחיטוב המותניים

רגע לפני שמתחיל החורף ויחד איתו חוסר החשק לצאת מהבית, קבלו אימון פשוט שאפשר לבצע בכל מקום לחיזוק שרירי המותניים. ראשית, חשוב להבין שהמותניים הם חלק משרירי הבטן ושרירי הגב, וכדי לחזק ולחטב אותם אנחנו צריכים להפעיל את שרירי הבטן וזקופי הגב. בכל תרגיל בצעו בין 15 ל-20. חזרו על כל תרגיל בין 2 ל-3 סטים לפי היכולת האישית שלכם.

תרגיל 1

  • הרמה והורדה של שתי הרגליים יחד:
    שכבו על הצד והרימו את שתי הרגליים כשהן צמודות למעלה והורידו. שמרו על בטן אסופה והרימו את הרגליים בזמן הוצאת האוויר. קחו אוויר כשהרגליים יורדות מטה. תעזרו על היד הקדמית כדי לשמור על שיווי משקל. מתקדמים יכולים להרים את היד מעלה ולאתגר עוד יותר את שרירי הבטן. אחרי 20 חזרות, עברו לצד השני.


תרגיל 2

  • ישרו וכופפו את הרגליים:
    בהמשך לתרגיל הקודם, שכבו על הצד, כופפו את הברכיים אל החזה בהוצאת האוויר ויישרו את הרגליים. עשו זאת כ-15 פעמים לכל סט ועברו לצד השני.


תרגיל 3

  • מספריים:
    שכבו על הצד ובצעו מספריים, כשאתם מסיעים את הרגליים קדימה ואחורה במהירות. עשו זאת כחצי דקה עד דקה לכל צד.


תרגיל 4

  • פלאנק צדדי:
    תרגיל סטטי לאלכסוני הבטן. הישארו בפלאנק הצידי על יד אחת כ-30 שניות עד דקה לפי רמת היכולת שלכם ועברו לצד השני. עשו זאת על שורש כף היד או האמה בהתאם ליכולת.


תרגיל 5

  • כפיפה צידית בפלאנק:
    עמידת מוצא פלאנק צידי על האמה כשאתם מכופפים את המרפק פנימה את החזה ובחזרה. שמרו על בטן אסופה ועשו זאת כ-15 חזרות. עברו לצד השני.


תרגיל 6

  • כפיפות בטן אלכסוניות:
    שכבו על הגב ובצעו אלכסונים. 20 לכל צד ועברו לצד השני. הוציאו אוויר מהפה בכל עלייה והשאירו את האגן מקובע.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות