7 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות לקיץ בריא יותר

במקום לרבוץ בים נסו ספורט ימי, הקפיאו קוביות קרח בטעמים, עשו מקלחות קרות, אכלו אבטיח לאחר הים ואל תשכחו להחזיר מינרלים לגוף

גלי החום והלחות כבר איתנו, ונדמה שהרבה יותר קל ופשוט להסתגר במזגן ולחכות עד שיתקרר בחוץ כדי לחזור לחיים שפויים, אבל אם תכניסו את הדברים הקטנטנים האלו לתוך היום הקיצי שלכם, תרגישו הרבה יותר רעננים ובריאים כדי לעבור את הקיץ הזה בשלום.

  1. למה דווקא אבטיח בקיץ? אבטיח הוא הפרי הקיצי המושלם מכמה סיבות עיקריות: הוא עשיר במים ולכן יעיל במניעת התייבשות. בנוסף, האבטיח מרענן מאוד, מעניק אנרגיה וקליל לעיכול. וגם, באבטיח יש נוגדי חמצון חשובים שמגינים על העור מהשמש ומסוגי סרטן שונים ולכן אם שהיתם בשמש, אל תשכחו לפנק את עצמכם באבטיח שיאזן אתכם.
  2. סאפ, שחייה, או צלילה במקום רביצה – רבים מאיתנו אוהבים לרבוץ בים בימים חמימים ולהתרענן בין הגלים. נסו במקום להיות סטטיים, למצוא לכם תחביב מימי ומרענן שגם ישאיר אתכם פעילים ובכושר כמו למשל שחייה, שיעור כושר במים, צלילה או שיעור סאפ.
  3. ניסיתם להקפיא פירות? פירות קיציים קפואים יכולים לשמש כקרטיבים בריאים בקלות. נסו להקפיא לכם מנגו, ענבים, אבטיח או כל פרי קיצי שאתם אוהבים ובכך תוכלו להתרענן ללא רגשות אשם ועם הרבה בריאות לגוף שלכם.


  1. הקפיאו קוביות קרח בטעמים – אם מאתגר עבורכם לשתות מים בקיץ, נסו את הטריק הבא: בתוך תבנית קרח הקפיאו מים עם פירות יער או נענע או לימון או כל פרי או ירק שיכול להכניס לכם קצת טעם מרענן למים. בכל פעם שתהיו צמאים, תוכלו להוציא קובייה בטעם אחר וליהנות מיותר מים ויותר חשק לשתות.
  2. הזמן הטוב ביותר לתרגל מקלחות קרות – מחקרים מצאו שמקלחות קרות מחזקות את מערכת החיסון ועוזרות לגוף להיות חסין וחזק יותר. בחורף הרבה יותר קשה ליישם את הטרנד, אולם בקיץ זה הזמן לסיים אימון או לחזור מהעבודה ולהיכנס למקלחת קרה ומחזקת. מי מנסה?
  3. התאמנו בחדר כושר ממוזג – לכל המבריזים מהאימונים בתירוץ שחם מדי, לח מדי או שאי אפשר לנשום בחוץ, זה הזמן להירשם לאחד מחוגי הכושר או מכוני הכושר השכונתיים שלכם, לפחות לחודשי הקיץ החמים. מנוי באולם ממוזג יעזור לכם לשמור על המוטיבציה ואורח חיים בריא ופעיל גם בקיץ.
  4. צאו להליכות בערב להשלמות צעדים – בימי הקיץ הלוהטים, רבים מאיתנו נשארים זמן רב סגורים בין קירות ומזגנים והרבה פחות צועדים. אל תוותרו על תנועה, שהיא שומרת עלינו בריאים בגוף ובנפש. חכו שתרד השמש וצאו להליכות ערב להשלמת צעדים יומית. ההמלצה היא ללכת כ-10,000 צעדים מדי יום, אז אם אתם לא מגיעים לכך, השתדלו להשלים בסוף היום.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
23-07-2024
מתכון הכנה מקפא בננה וניל ועוגיות
ספורט
21-07-2024
5 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בדרך לחיטוב הבטן
תזונה
18-07-2024
איך אפשר לעבור את גיל המעבר בקלות בדרכים טבעיות?
ספורט
14-07-2024
מה משפיע על לחץ הדם? ואיזה תרגיל הכי מומלץ להורדה?
מתכונים
10-07-2024
מתכון הכנה חטיף פרוזן יוגורט ואוכמניות
ספורט
07-07-2024
אכילה בריאה בגיל ההתבגרות - המדריך המלא!
ספורט
04-07-2024
להתחזק בחכמה: איך נערכים לאימונים בקיץ?
ספורט
30-06-2024
באיזו שעה ביום הכי כדאי לשתות מים?

תפריט נגישות