5 בחירות בריאות לאמץ אחרי פסח

איזה הרגלים נכונים וחדשים נרצה להוסיף לחיינו לאחר פסח כדי לחזור לשגרה בריאה ושמחה?

חג הפסח שכולל בתוכו לא מעט ארוחות טעימות, נקרא לא סתם גם חג החירות, מה שמזכיר לנו שתמיד יש לנו אפשרות לבחור עבור עצמינו את הטוב ביותר או את הפחות טוב. יש לנו אפשרות לצייר את העתיד שלנו לפי הבחירות שנעשה, בין אם זה בתזונה, בפעילות גופנית או בכלל באורח חיים. אילו 5 תחומים נרצה לשפר בחיינו?



  • שינה – כשהיינו קטנים הקפידו איתנו על שעות השינה בידיעה שאנחנו גדלים, מתפתחים ומתחזקים בזמן השינה, ואיכשהו כשאנחנו מתבגרים, אנחנו מוכנים לעשות הרבה דברים על חשבון שעות השינה שלנו. שינה קריטית לתהליכי הבראה, חידוש ומנוחה של הגוף וכשאנחנו לא נותנים לגוף מספיק שעות שינה כפי שהוא זקוק לו, הגוף עייף ותשוש, אנחנו רעבים ואוכלים הרבה יותר, מערכת החיסון מתחילה להיחלש, והמחלות יכולות להגיע בקלות רבה יותר. אז מהי הבחירה הנכונה? להקפיד על 6-8 שעות בהתאם לצורך האישי של הגוף, ולהסכים לוותר על עוד פרק מסדרה או גלישה ברשתות בשביל שינה איכותית ובריאה.
  • תזונה – התזונה שלנו היא הדלק שלנו, ומה שאנחנו אוכלים הופך להיות אנחנו. כולנו יודעים את זה וכולנו עדיין חוטאים בתזונה שאינה בריאה לנו מתוך בחירה. גם אם אתם לא מתכננים לשנות את התפריט שלכם מן הקצה אל הקצה, נסו לעשות בחירות נבונות יותר עבור עצמכם. כמו לאכול אוכל טרי ונקי, להכניס יותר פירות וירקות לתפריט, לאכול יותר בבית מאשר בחוץ, לאפות במקום לטגן, לשתות מים במקום שתייה ממותקת ולסיים לאכול מוקדם יותר.


  • תנועה –בעבר האדם היה עובד בשדה בעבודה פיזית, ולאורך היום שלו הוא היה זז. עם המעבר לטכנולוגיה, אנחננו בקושי זזים,  כי למה שנלך לסופר אם אפשר להקיש על המקלדת במקום לסחוב שקיות ולמה שנלך לקניון אם אפשר לקנות מהמסך בישיבה? וזה לא מסתכם רק בקניות כי אנחנו גם נוסעים לכל מקום במקום ללכת, ומעדיפים בילויים שקשורים למסך או לאוכל ושתייה.  אז מהי הבחירה הנכונה? להתחיל להכניס למודעות את החשיבות של התנועה לבריאות, לרדת ולעלות במדרגות, לרכב על אופניים, ללכת לקניות, להתאמן יותר, לעשות יוגה, לרוץ או ללכת, לרקוד או להשתדל לוותר על פעילות מול מסך לטובת פעילות פיזית בטבע למשל.


  • רגיעה – מדיטציות, מיינדפולנס ודמיון מודרך נכנסו לחיינו כמו רוח סערה שבאה להרגיע את כולנו בשנים האחרונות ולא סתם. אנחנו מצויין בסטרס מתמיד והסטרס הזה עלול לפגוע בבריאות שלנו. הסטרס מפעיל אצלנו את המערכת הסימפטטית שלנו, זו שאמורה לשמור עלינו כשאנחנו נמצאים בסכנה, הבעיה היא שאנחנו לא באמת בסכנה, אבל המנגנון כל הזמן עובד והוא עלול לגרום לבעיות הורמונליות שונות ולפגיעה במערכת החיסון. אז מה הבחירה הנכונה? להתחיל לעבוד בשביל להיות רגועים יותר, דרך מדיטציות יומיות, נשימות עמוקות, יוגה, מיינדפולנס ודמיון מודרך להסרת לחצים.
  • יחסים – הסביבה שלנו משפיעה עלינו בכל דבר ודבר שנעשה בחיינו, עד תחום הבריאות. אם נקיף את עצמינו באנשים שאוהבים לאכול ג׳אנק פוד ולשהות שעות מרובות מול המסכים, ככל הנראה שגם אנחנו ננהג כך, לעומת אם נקיף את עצמינו באנשים ספורטיביים שאוהבים ספורט ואוכלים נכון. אז מה הבחירה הנכונה? להקיף את עצמכם באנשים שמשפיעים עליכם לטובה בכל תחומי החיים ולהקפיד על תקשורת מקרבת במקום תקשורת אלימה שפוגעת בבריאות הנפשית.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות