אימון היט

אימון היט, שתפס תאוצה בשנים האחרונות והפך לשם נרדף לחיטוב מהיר, הוא בעצם אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה - High Intensity Interval Training (או HIIT), המאפשר לנו להתאמן בזמן קצר, ולהשיג תוצאות מירביות.

אימון היט משלב תרגילים במאמץ פיזי גבוה שמעלה את הדופק, כאשר בין תרגיל לתרגיל ישנה מנוחה קלה. ישנם מאמנים שפוסחים על החלק של המנוחה, כדי להתיש את הגוף אך במקום תרגיל עצים, הם משלבים תרגיל כוח ללא משקל או core.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.

לאימון היט יתרונות רבים החל מזמן אימון קצר, מה שהורס את התירוצים לאנשים ממהרים ועסוקים (ניתן להשיג תוצאות גם מ- 10 דקות של אימון יעיל ואינטנסיבי), הוא משפר את סיבולת לב הריאה, תורם לשריפה קלורית מוגברת גם בזמן האימון וגם בזמן המנוחה וכתוצאה מזה יעזור למי שמעוניין להתחטב ולרדת במשקל.



ישנם סוגי היט שונים, כאשר הנפוצים מביניהם זה האימונים הפונקציונלים השונים והטבטה – תבנית אימון של 4 דקות הכוללת 8 סטים של 20 שניות תרגיל עצים ו-10 שניות מנוחה ביניהם.

  • 3 כללים חשובים שמומלץ לשמור עליהם באימוני היט:
    1. בגלל העבודה המהירה והאינטנסיבית, חשוב מאוד לעבוד בטכניקה נכונה כדי למנוע פציעות. אם אתם מרגישים שכשהתרגיל מהיר אתם מאבדים את הטכניקה הנכונה – תאטו ותעבדו נכון.
    2. למרות שהיט זה אימון לממהרים, אל תפסחו על החימום, שמטרתו להכין את הגוף לאימון העצים. לפני שאתם מתחילים את הסטים, התחילו עם הליכה אינטנסיבית של 15 דקות, ריצה קלה או כל פעילות אירובית. לאחר מכן עברו לחימום המפרקים ורק לאחר מכן תתחילו את האימון.
    3. מדובר באימון מתיש שאחריו יש לנוח. שימו לב שאתם אוכלים היטב ונחים היטב כדי לבנות את השרירים מחדש.
  • אימון היט טבטה לדוגמא
    התחילו ב-15 דק' אירובי לבחירתכם: הליכה, קפיצה על חבל, ריצה, אופניים, אליפטיקל. תרגיל 1: סקווט קפיצה – בצעו סקווט עם קפיצה כמה שיותר מהר במשך 2 שניות ולאחר מכן מנוחה של 10 שניות.


  • תרגיל 2
    מכרע עם קפיצה למשך 20 שניות ולאחר מכן 10 שניות מנוחה.


  • תרגיל 3
    פוש אפס – בצעו שכיבות שמיכה כמה שיותר מהר למשך 2 שניות ולאחר מכן 10 שניות מנוחה. כדי להעלות את רמת הקושי ניתן להניח רגליים על ספסל.


  • תרגיל 4
    תרגיל בטן על מתח. קרבו את הברכיים אל החזה ויישרו כמה שיותר מהר למשך 20 שניות ולאחר מכן מנוחה של 10 שניות.
    אחרי הסט הזה בצעו בדיוק עוד סט נוסף כזה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד
ספורט
06-10-2019
אז איך מתחילים ללמוד ומה בדיוק צריך? הכנו עבורכם 5 טיפים להתגלגלות מוצלחת.
ספורט
03-10-2019
השנה נהיה חטובים: איך נוציא את זה לפועל השנה באמת?
מתכונים
03-10-2019
שייק רימון בננה חגיגי
טיפוח
29-09-2019
הדרך שלכן לאיפור טבעי עוברת בלמידה ומתחילה בטיפים הבאים.
ספורט
26-09-2019
כדי לצאת מהלחץ ומהמתח, אנחנו רק צריכים להיות מודעים אל המצב שלנו ולהתחיל לפעול בהתאם כדי לשפר את המצב.
מתכונים
24-09-2019
מתכון להכנת פנקייק קרם עוגיות ובננה