אימון היט

אימון היט, שתפס תאוצה בשנים האחרונות והפך לשם נרדף לחיטוב מהיר, הוא בעצם אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה - High Intensity Interval Training (או HIIT), המאפשר לנו להתאמן בזמן קצר, ולהשיג תוצאות מירביות.

אימון היט משלב תרגילים במאמץ פיזי גבוה שמעלה את הדופק, כאשר בין תרגיל לתרגיל ישנה מנוחה קלה. ישנם מאמנים שפוסחים על החלק של המנוחה, כדי להתיש את הגוף אך במקום תרגיל עצים, הם משלבים תרגיל כוח ללא משקל או core.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.

לאימון היט יתרונות רבים החל מזמן אימון קצר, מה שהורס את התירוצים לאנשים ממהרים ועסוקים (ניתן להשיג תוצאות גם מ- 10 דקות של אימון יעיל ואינטנסיבי), הוא משפר את סיבולת לב הריאה, תורם לשריפה קלורית מוגברת גם בזמן האימון וגם בזמן המנוחה וכתוצאה מזה יעזור למי שמעוניין להתחטב ולרדת במשקל.



ישנם סוגי היט שונים, כאשר הנפוצים מביניהם זה האימונים הפונקציונלים השונים והטבטה – תבנית אימון של 4 דקות הכוללת 8 סטים של 20 שניות תרגיל עצים ו-10 שניות מנוחה ביניהם.

  • 3 כללים חשובים שמומלץ לשמור עליהם באימוני היט:
    1. בגלל העבודה המהירה והאינטנסיבית, חשוב מאוד לעבוד בטכניקה נכונה כדי למנוע פציעות. אם אתם מרגישים שכשהתרגיל מהיר אתם מאבדים את הטכניקה הנכונה – תאטו ותעבדו נכון.
    2. למרות שהיט זה אימון לממהרים, אל תפסחו על החימום, שמטרתו להכין את הגוף לאימון העצים. לפני שאתם מתחילים את הסטים, התחילו עם הליכה אינטנסיבית של 15 דקות, ריצה קלה או כל פעילות אירובית. לאחר מכן עברו לחימום המפרקים ורק לאחר מכן תתחילו את האימון.
    3. מדובר באימון מתיש שאחריו יש לנוח. שימו לב שאתם אוכלים היטב ונחים היטב כדי לבנות את השרירים מחדש.
  • אימון היט טבטה לדוגמא
    התחילו ב-15 דק' אירובי לבחירתכם: הליכה, קפיצה על חבל, ריצה, אופניים, אליפטיקל. תרגיל 1: סקווט קפיצה – בצעו סקווט עם קפיצה כמה שיותר מהר במשך 2 שניות ולאחר מכן מנוחה של 10 שניות.


  • תרגיל 2
    מכרע עם קפיצה למשך 20 שניות ולאחר מכן 10 שניות מנוחה.


  • תרגיל 3
    פוש אפס – בצעו שכיבות שמיכה כמה שיותר מהר למשך 2 שניות ולאחר מכן 10 שניות מנוחה. כדי להעלות את רמת הקושי ניתן להניח רגליים על ספסל.


  • תרגיל 4
    תרגיל בטן על מתח. קרבו את הברכיים אל החזה ויישרו כמה שיותר מהר למשך 20 שניות ולאחר מכן מנוחה של 10 שניות.
    אחרי הסט הזה בצעו בדיוק עוד סט נוסף כזה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
22-08-2019
אם תרצו לאתגר את עצמכם או שאתם פשוט אוהבים להיות במים, ספורט מים הוא בדיוק עבורכם
מתכונים
20-08-2019
מתכון למשקה מוחיטו מרענן
טיפוח
18-08-2019
המפתח לעור פנים זוהר ובריא הוא שגרת טיפוח יומית בסיסית.
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה