אימון היט

אימון היט, שתפס תאוצה בשנים האחרונות והפך לשם נרדף לחיטוב מהיר, הוא בעצם אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה - High Intensity Interval Training (או HIIT), המאפשר לנו להתאמן בזמן קצר, ולהשיג תוצאות מירביות.

אימון היט משלב תרגילים במאמץ פיזי גבוה שמעלה את הדופק, כאשר בין תרגיל לתרגיל ישנה מנוחה קלה. ישנם מאמנים שפוסחים על החלק של המנוחה, כדי להתיש את הגוף אך במקום תרגיל עצים, הם משלבים תרגיל כוח ללא משקל או core.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.

לאימון היט יתרונות רבים החל מזמן אימון קצר, מה שהורס את התירוצים לאנשים ממהרים ועסוקים (ניתן להשיג תוצאות גם מ- 10 דקות של אימון יעיל ואינטנסיבי), הוא משפר את סיבולת לב הריאה, תורם לשריפה קלורית מוגברת גם בזמן האימון וגם בזמן המנוחה וכתוצאה מזה יעזור למי שמעוניין להתחטב ולרדת במשקל.



ישנם סוגי היט שונים, כאשר הנפוצים מביניהם זה האימונים הפונקציונלים השונים והטבטה – תבנית אימון של 4 דקות הכוללת 8 סטים של 20 שניות תרגיל עצים ו-10 שניות מנוחה ביניהם.

  • 3 כללים חשובים שמומלץ לשמור עליהם באימוני היט:
    1. בגלל העבודה המהירה והאינטנסיבית, חשוב מאוד לעבוד בטכניקה נכונה כדי למנוע פציעות. אם אתם מרגישים שכשהתרגיל מהיר אתם מאבדים את הטכניקה הנכונה – תאטו ותעבדו נכון.
    2. למרות שהיט זה אימון לממהרים, אל תפסחו על החימום, שמטרתו להכין את הגוף לאימון העצים. לפני שאתם מתחילים את הסטים, התחילו עם הליכה אינטנסיבית של 15 דקות, ריצה קלה או כל פעילות אירובית. לאחר מכן עברו לחימום המפרקים ורק לאחר מכן תתחילו את האימון.
    3. מדובר באימון מתיש שאחריו יש לנוח. שימו לב שאתם אוכלים היטב ונחים היטב כדי לבנות את השרירים מחדש.
  • אימון היט טבטה לדוגמא
    התחילו ב-15 דק' אירובי לבחירתכם: הליכה, קפיצה על חבל, ריצה, אופניים, אליפטיקל. תרגיל 1: סקווט קפיצה – בצעו סקווט עם קפיצה כמה שיותר מהר במשך 2 שניות ולאחר מכן מנוחה של 10 שניות.


  • תרגיל 2
    מכרע עם קפיצה למשך 20 שניות ולאחר מכן 10 שניות מנוחה.


  • תרגיל 3
    פוש אפס – בצעו שכיבות שמיכה כמה שיותר מהר למשך 2 שניות ולאחר מכן 10 שניות מנוחה. כדי להעלות את רמת הקושי ניתן להניח רגליים על ספסל.


  • תרגיל 4
    תרגיל בטן על מתח. קרבו את הברכיים אל החזה ויישרו כמה שיותר מהר למשך 20 שניות ולאחר מכן מנוחה של 10 שניות.
    אחרי הסט הזה בצעו בדיוק עוד סט נוסף כזה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
07-04-2020
מתכון להכנת שייק קפה ושקדים
ספורט
05-04-2020
מי שיהיה פעיל במהלך החג והחופשה, יקטין את הסיכון להשמנה וישפר את הבריאות שלו. קבלו את הטריקים החשובים.
ספורט
02-04-2020
במיוחד בתקופה מאתגרת כמו זו , מאמר זה יעזור לכם בהשגת יעדי הכושר ובשיפור הזוגיות שלכם - בו זמנית!
מתכונים
31-03-2020
מתכון להכנת מרק כרובית בניחוח כורכום
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.
ספורט
19-03-2020
אם תשאלו את המנטורים והקואוצ'רים המצליחים בעולם אם הם תמיד היו מאושרים, הם יגידו לכם שלא. אז מהם סודות האושר לפי האנשים המצליחים?