אימון היט

אימון היט, שתפס תאוצה בשנים האחרונות והפך לשם נרדף לחיטוב מהיר, הוא בעצם אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה - High Intensity Interval Training (או HIIT), המאפשר לנו להתאמן בזמן קצר, ולהשיג תוצאות מירביות.

אימון היט משלב תרגילים במאמץ פיזי גבוה שמעלה את הדופק, כאשר בין תרגיל לתרגיל ישנה מנוחה קלה. ישנם מאמנים שפוסחים על החלק של המנוחה, כדי להתיש את הגוף אך במקום תרגיל עצים, הם משלבים תרגיל כוח ללא משקל או core.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.

לאימון היט יתרונות רבים החל מזמן אימון קצר, מה שהורס את התירוצים לאנשים ממהרים ועסוקים (ניתן להשיג תוצאות גם מ- 10 דקות של אימון יעיל ואינטנסיבי), הוא משפר את סיבולת לב הריאה, תורם לשריפה קלורית מוגברת גם בזמן האימון וגם בזמן המנוחה וכתוצאה מזה יעזור למי שמעוניין להתחטב ולרדת במשקל.



ישנם סוגי היט שונים, כאשר הנפוצים מביניהם זה האימונים הפונקציונלים השונים והטבטה – תבנית אימון של 4 דקות הכוללת 8 סטים של 20 שניות תרגיל עצים ו-10 שניות מנוחה ביניהם.

  • 3 כללים חשובים שמומלץ לשמור עליהם באימוני היט:
    1. בגלל העבודה המהירה והאינטנסיבית, חשוב מאוד לעבוד בטכניקה נכונה כדי למנוע פציעות. אם אתם מרגישים שכשהתרגיל מהיר אתם מאבדים את הטכניקה הנכונה – תאטו ותעבדו נכון.
    2. למרות שהיט זה אימון לממהרים, אל תפסחו על החימום, שמטרתו להכין את הגוף לאימון העצים. לפני שאתם מתחילים את הסטים, התחילו עם הליכה אינטנסיבית של 15 דקות, ריצה קלה או כל פעילות אירובית. לאחר מכן עברו לחימום המפרקים ורק לאחר מכן תתחילו את האימון.
    3. מדובר באימון מתיש שאחריו יש לנוח. שימו לב שאתם אוכלים היטב ונחים היטב כדי לבנות את השרירים מחדש.
  • אימון היט טבטה לדוגמא
    התחילו ב-15 דק' אירובי לבחירתכם: הליכה, קפיצה על חבל, ריצה, אופניים, אליפטיקל. תרגיל 1: סקווט קפיצה – בצעו סקווט עם קפיצה כמה שיותר מהר במשך 2 שניות ולאחר מכן מנוחה של 10 שניות.


  • תרגיל 2
    מכרע עם קפיצה למשך 20 שניות ולאחר מכן 10 שניות מנוחה.


  • תרגיל 3
    פוש אפס – בצעו שכיבות שמיכה כמה שיותר מהר למשך 2 שניות ולאחר מכן 10 שניות מנוחה. כדי להעלות את רמת הקושי ניתן להניח רגליים על ספסל.


  • תרגיל 4
    תרגיל בטן על מתח. קרבו את הברכיים אל החזה ויישרו כמה שיותר מהר למשך 20 שניות ולאחר מכן מנוחה של 10 שניות.
    אחרי הסט הזה בצעו בדיוק עוד סט נוסף כזה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
07-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון שוקולד שקדים
תזונה
05-07-2020
ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי. אז מה לעשות כדי לא להתמכר לקוביה השובבה, ומה עדיף לאכול במקום.
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער
ספורט
21-06-2020
כל אחד יוכל להתאים לעצמו את היוגה שמתאימה לו, והיא מתאימה באמת לכולם בכל הגילאים.
תזונה
18-06-2020
מה לאכול בשיא החום לארוחת צהרים? הקיץ כבר פה והחום הכבד לעיתים גורם לנו לרצות לאכול פחות, בעיקר פחות ארוחות מבושלות. אז מה אוכלים ללאנץ' כדי לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים מבלי להרגיש נפוחים, עייפים וכבדים? הכנו עבורכם 12 אופציות.