כיצד להימנע מטעויות שכיחות אחרי האימון

אם היה לכם יום עמוס, יש סיכוי טוב ש'תחתכו פינות' לאחר האימון. וייתכן שאתם עושים כמה טעויות פשוטות שעלולות להאט את ההתקדמות שלכם.
  • סיכמנו עבורכם כמה מאותן טעויות נפוצות שכדאי לנסות להימנע מהן.

1. לדלג על שלב ההתאוששות

שלב ההתאוששות חשוב לגוף לאחר כל סוגי האימונים והוא חלק חשוב באימון שלכם. בנוסף, הזמן לאחר האימון הוא הזמן האידיאלי להתחיל לעבוד על שיפור הגמישות.

2. חימום במקום קר מאוד

זה מרגיש נפלא להיכנס אחרי אימון אינטנסיבי לסאונה, אבל הלחץ התרמי שאתם מעמיסים על גופכם אינו בהכרח טוב עבורכם. במהלך האימון הגוף שלכם צריך לעבוד קשה כדי לצנן אתכם, וחום נוסף לאחר האימון עלול להפעיל עליו לחץ. לכן, רוב הספורטאים משתמשים אחרי האימון בקרח או במקלחת קרה כדי לסייע בתהליך ההתאוששות.

3. לעצור בפתאומיות

כשאתם מתאמנים, לחץ הדם שלכם עולה כדי להתמודד עם הדרישות הנוספות שאתם מעמיסים על גופכם. אם אתם מפסיקים לזוז באופן פתאומי לאחר שדחפתם את עצמכם במהלך האימון, הצורך של גופכם בזרימת דם מוגברת פוחת. האפשרות הטובה ביותר שלכם היא להפחית את עצימות האימון שלכם בהדרגה – ורק אז להפסיק. לדוגמה, אם אתם נמצאים באמצע ריצה, האטו בהדרגה את המהירות והעוצמה במשך 10 דקות עד שתגיעו למהירות הליכה איטית.



4. לא לטפל בעור

מתאמנים רבים מסיימים את האימון ועוזבים את חדר הכושר לפני שהם שוטפים את הידיים והפנים. יכול להיות שהם ממהרים הביתה כדי לקפוץ מיד למקלחת, אבל בזמן הקצר שיעבור עד אז הם עלולים להפיץ חיידקים ולהגביר את הסיכוי להתפרצויות בעור (פצעונים). לכן, שטפו את הפנים והידיים שלכם ביסודיות לפני שאתם עוזבים את חדר הכושר.

5. לא להקפיד על שתייה

כשאתם מתאמנים, ובמיוחד באקלים חם, אתם מזיעים כדי לקרר את טמפרטורת הגוף. דילוג על שתייה לאחר האימון עלול להיות מסוכן ולהוביל להתייבשות ותחושת עייפות. לכן, בסיום האימון, הקפידו ללגום משקה אלקטרוליטים שיסייע לגופכם בהתאוששות ויחזיר את הנוזלים שאיבדתם.



6. לשכוח לאכול

יש אנשים שלאחר אימון בחדר הכושר מרגישים רעבים באופן טבעי. אחרים כל כך עסוקים בחזרה מהירה לעבודה, שהם שוכחים לאכול. אכילת חלבונים ופחמימות לאחר האימון חשובה כדי לסייע לגופכם בתיקון וחידוש מאגרי האנרגיה שלו, ודילוג עליה עלול להאט את בניית השרירים עליהם עבדתם לאורך האימון. לכן, נסו לאכול חטיף עשיר בחלבון מיד אחרי האימון שלכם.

נסו את PRO MAX של הרבלייף, משקה התאוששות עשיר בחלבונים לשימוש אחרי אימון בתוספת L-Glutamine וחומצות אמינו מסועפות (BCAA). ממהרים? קחו בתיק הכושר שלכם חטיף חלבון של הרבלייף, שילוב אידיאלי של חלבון ופחמימות בטעמים נפלאים.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
06-08-2020
אין לכם כוח להתאמן בקיץ? אולי אלו הסיבות? וגם 10 פתרונות יעילים
מתכונים
04-08-2020
מתכון להכנת שייק ירוק טרופי
ספורט
02-08-2020
10 טיפים שיהפכו את הזוגיות שלכם לבריאה וחטובה
מתכונים
28-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון עם תפוחים ללא אפיה
טיפוח
26-07-2020
אחת המתנות הענקיות שנתן לנו הטבע הוא צמח האלוורה
ספורט
23-07-2020
לשרוף הרבה קלוריות? אתם זקוקים לאימון הנכון.
מתכונים
21-07-2020
מתכון להכנת מוס קוקוס ומנגו
תזונה
19-07-2020
ב-21 ליולי מציינים ברחבי העולם את יום הג׳אנק פוד הבינלאומי. הג׳אנק פוד נולד במטרה לספק לנו אוכל משביע ומהר ולכן גם נקרא אוכל מהיר או אוכל זבל.