ככה תחזרו לשגרה אחרי תקופת המונדיאל

אם גם אתם הייתם מאלו שלא פספסו שום משחק בדרך לגמר וישבתם עם הבירה והפיצוחים בכל צהרים וערב מול המסך לאורך כל החודש, תמשיכו לקרוא כי הכתבה הזו בשבילכם

תקופת המונדיאל שאורכת כחודש, היא חגיגה גדולה בכל רחבי העולם, רק שהיא גובה הרבה פעמים מחיר בריאותי לא פשוט כי מדובר בזמן ממושך שבו התזונה לא בדיוק מיטבית, עם הרבה יותר נשנושים ליליים, והרבה פחות פעילות גופנית, ומכיוון שמדובר בתקופה דיי ממושכת, הדבר עלול לפגוע בבריאות. אז מה תוכלו לעשות כעת כדי לשוב לאורח חיים בריא ושפוי יותר?

קחו כמה ימים להירגע וחזרו בהדרגה

מעבר לכל החגיגות, יש בתקופה הזו גם לא מעט מתח נפשי סביב המשחקים. אז בין אם אתם מאלו שלוקחים את הניצחונות ללב יותר או פחות, כעת הגיע הזמן להירגע ולהחזיר את מצב הרוח והאנרגיות למצב מאוזן יותר. וזכרו – לא ניתן לשנות הרגלים בבת אחת. הרגלים טובים שנשארים לאורך זמן יש צורך לאמץ בהדרגה. לאחר שזמן רב אכלתם בלילות, נשנשתם יותר, העליתם את מדד האלכוהול בדם וגם את מפלס המתח הנפשי, זה הזמן לחזור לאט לאט למטלות קטנות שעושות הרבה הבדל.

כתבו לכם מטרות גדולות ואז קטנות 

עשו לעצמכם תכנית עבודה ברורה שבה תכתבו מה תרצו שיקרה בטווח הארוך מבחינת הבריאות שלכם, איך תרצו להיראות ולהרגיש, ולאחר מכן, פרקו את הרשימה למטרות קטנות יותר. למשל: מטרה גדולה: לרדת 10 קילו במשקל או לעשות חצי מרתון. מטרות קטנות יותר: למצוא קבוצת אימונים להתאמן בה, לדאוג שיהיה לכם אוכל בריא בבית, לקבוע עם חבר לאימון או להצטייד בבגדי ספורט חדשים שיתנו לכם מוטיבציה.

חפשו את המוטיבציה שלכם בחזרה

כדי שנוכל להתמיד באורח חיים בריא ולאורך זמן, מומלץ למצוא מחדש את המוטיבציה שהלכה לאיבוד. ראשית, כתבו לכם רשימת סיבות מדוע אתם רוצים להיות בכושר ולאכול בריא. האם זה בגלל שאתם רוצים להרגיש טוב יותר? להיות בריאים? חטובים? להרגיש צעירים? אנרגטיים? ככל שיהיו לכם יותר סיבות למה אתם רוצים את זה, ככה תוכלו להשתמש בסיבות הללו כדלק רגשי, כשלא יתחשק לכם לצאת לעוד אימון ולאכול סלט במקום מזון מהיר. בנוסף, קבלו השראה מאנשים שחיים אורח חיים בריא ואתם רוצים להרגיש כמוהם, זה תמיד מדרבן לפעולה.

רגע לפני הקיץ - איך לשתות יותר מים?

זמן להתנקות מהמזיקים

חזרו לשתות מים, נקו את הגוף ממשקאות ממותקים, אלכוהול, מאכלים מעובדים, חטיפים, גרעינים ומזון מהיר. במקום אלו עברו לתזונה נקייה והשתדלו לאכול יותר בבית. כשאנחנו אוכלים בבית יש לנו שליטה על איכות האוכל שנכנסת לגוף שלנו. בשלו באופן בריא ונקי, וותרו על רטבים ומוצרים שאינם טבעיים.

תתגברו בפעילות גופנית

בנוסף לאימונים יזומים כמו אימונים בחדר הכושר, ריצה או כל אימון שאתם אוהבים, תתגברו בהליכות יפעילו גופנית מחוץ לאימונים הקבועים. במילים אחרות, נסו להישאר בתנועה כמה שיותר כדי לאזן את הגוף למצב שבו תרגישו קלילים ובריאים.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
טיפוח
07-04-2024
הקפידו על השינה: 8 סכנות בחוסר שינה מצטבר
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות