איך נפטרים מהשומן הבטני?

אצל כל אחד מאיתנו, השומן מתחלק ומתפזר בצורה שונה בגוף. לחלקנו מצטבר יותר שומן באזור הישבן, לאחרים בזרועות, בירכיים או בבטן. הצטברות גדולה של שומן באזור הבטן עלולה להיות מסוכנת לבריאות ואף להצביע על סוכרת עתידית. כדי להוריד שומן כלשהו מהגוף, ולא משנה מאיפה, עלינו להוריד את אחוזי השומן באופן כללי בגוף דרך ירידה במשקל ועלייה במסת השריר. הנה 10 דרכים שיעזרו לכם להוריד את השומן מהבטן, או בכל אזור שמפריע לכם:

  1. הוצאת המתוק מהתפריט
    הסוכר הופך בגופינו לשומן, וברגע שאנחנו מפריזים עם הסוכר, אנחנו גורמים להצטברות של רעלים ושומן. מעבר לכך, שהסוכר גורם לנו לחוש כל הזמן רעבים וכתוצאה מכך נרצה לאכול כל הזמן ונשמין.
  2. הכניסו ירוקים לתפריט
    אכילת מאכלים ירוקים כמו תרד, מנגולד, כוסברה, מלפפון, פטרוזיליה וקייל, עשירים בכלורפיל, ויטמינים ומינרלים שעשויים לעזור לגוף לפנות פסולת מהגוף. הכניסו מדי יום את הירוקים לתפריט שלכם בין אם זה בשייקים ירוקים, במרקים או סלטים.
  3. תכנית אימונים מגוונת
    הרבה אנשים מתאמנים לאורך השנים ולא מבינים למה הם לא רואים תוצאות. כדי לראות תוצאות אנחנו צריכים להתמיד בפעילות ספורטיבית מינימום 3-4 פעמים בשבוע ולעבוד עם תכנית כושר הדרגתית ומסודרת לבניית מסת שריר. חשוב לגוון באימונים ולשנות את התכנית מדי חודש על מנת לגרות את השריר ולאתגר אותו. ברגע שהשריר מתרגל לאימון מסויים, הוא מפסיק להגיב אליו וכך נעצרת ההתקדמות והתוצאות.


  1. מכניסים פחות
    כדי לרדת במשקל, עלינו להגיע למאזן קלוריות שלילי. כלומר: להכניס פחות קלוריות ולהוציא יותר. מומלץ לקבל תפריט מסודר מאיש מקצוע, שיתאים את התפריט המדויק לכם באופן אישי. הימנעו מדיאטות טרנדיות שמבטיחות הרזיה מהירה, וזכרו שלכל אחד תתאים דרך אחרת לירידה במשקל.
  2. אוכלים
    יש משמעות לחלוקת הארוחות לאורך היום כשאנחנו רוצים להוריד מאחוזי השומן בגוף. כשאנחנו לא אוכלים ומדלגים על ארוחות ואז אוכלים ארוחות גדולות, הגוף שלנו אוגר את כמויות השומן בגוף, וגם אם אתם אחר כך שוב צמים, הגוף נכנס לסטרס ושומר על השומן שצבר. ולכן, יש לחלק את הארוחות ולפרוס אותם לאורך כל היום. צומות לא יעזרו לאלו מכם שמעוניינים לרזות.
  3. התרגילים שיורידו את הבטן
    בין אם אתם רוצים להוריד את השומן מהבטן או מהרגליים, התרגילים שתצטרכו לעשות יהיו תרגילי משקולות שיעבדו על כל שרירי הגוף בצורה מאוזנת, כולל תרגילים ספציפיים לאזור שמטריד אתכם יותר. גם מליון כפיפות בטן ביום לא יעזרו לכם להוריד את הבטן ללא חיטוב כללי של כל הגוף.
  4. אירובי 
    כדי לזרז הורדת אחוזי שומן, מומלץ להוסיף מינימום 20 דקות ביום של אימון אירובי, ואם אתם רוצים להיות יעילים יותר, הצמידו את אימון האירובי לאימון המשקולות, כאשר בסוף אימון המשקולות הישארו לחצי שעה של אירובי כמו: מכשיר הסטפר, ריצה, ספינינג או שחייה.
  5. פחמימות
    יש לאכול מכל אבות המזון גם בתהליך ירידה במשקל כולל לאכול פחמימות, שהן הדלק שלכם לאימונים ובכלל. מומלץ להימנע מאכילת פחמימות בשעות הערב לפני השינה כשהגוף כבר פחות פעיל ואז עלול לאגור את השומן בגוף.
  6. אלכוהול 
    הקטינו את צריכת האלכוהול, שגם הוא מתפרק לסוכר בדם וגורם להצטברות של שומן.
  7. מים
    הקפידו לשלות מינימום 2 ליטרים של מים ביום, ואם קשה לכם לשתות הרבה, הכניסו טעמים למים שלכם כמו לימון, קינמון, שגם הוכח במחקרים כמסייע להורדת השומן הבטני, ג׳ינג׳ר או מלפפון.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
10-12-2019
מתכון לדייסה קרה שיבולת שועל ופירות יער
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה