ולנטיין שמח: איך להכניס את בני הזוג שלכם לכושר?

מה לעשות אם צד אחד במערכת היחסים מכור לכושר והשני מעדיף את הספה? איך אפשר לגשר על הפער ואף להפוך את הספורט לבילוי זוגי עבורכם מבלי לשבור את הכלים?

פעילות גופנית היא דבר בריא ונחוץ, את זה כולנו יודעים, אבל לא עבור כולם מדובר בפעולה קלה ליישום. אם לכם ממש מובן מאליו לצאת ולהתאמן בבוקר ובערב, ריצה היא תענוג גדול או שחדר כושר זה מגרש המשחקים שלכם, לא בטוח שזה כך גם עבור בן או בת הזוג שלכם. אז מה אפשר לעשות כדי לגרום לו או לה לזוז ולמה זה כל כך חשוב למערכת היחסים שלכם?

מעבר לפן האסתטי, ומעבר לפן הבריאותי, לפעילות גופנית יש גם יתרונות בפן הזוגי. מחקרים מצאו שאנשים שמבצעים פעילות גופנית סדירה, סובלים פחות מבעיות שונות בביטחון העצמי, הם אנרגטיים יותר, והחשק המיני שלהם לרוב יהיה גבוה יותר. בנוסף, פעילות גופנית עוזרת לגוף שלנו לשחרר הורמונים שגורמים לנו להרגיש טוב יותר, ומי לא נחמד ורומנטי יותר כשטוב לו?

ספורט זוגי גם יכול להיות אחלה דייט שיכול להעצים את הקשר הזוגי, בתנאי ששניכם אוהבים ספורט, ומה עושים אם לא?

  1. הבינו את המכשול – הרבה פעמים לאנשים יש כל מיני מכשולים, חסמים ואמונות מגבילות לגבי עצמם או לגבי ספורט. יכול להיות למשל שבבית הספר הם היו ממש גרועים בספורט, אבל זה לא אומר שגם היום הם גרועים, או שהם לא אוהבים חדר כושר, אבל זה לא אומר שהם לא אוהבים לרוץ, ללכת או לעשות יוגה. חשוב להבין מה חוסם אותם מלזוז ולנסות לפתור את החסימה בדרכים יצירתיות. אין אדם שבאמת לא אוהב לזוז. בני האדם הם יצורים תנועתיים, פשוט שלכל אחד יש את הדרך הנכונה עבורו.
  2. הוו דוגמא אישית – אם בן או בת הזוג שלכם יראו אתכם מתאמנים, חוזרים מאושרים, שמחים ובריאים, תהיו בטוחים שלא יעבור הרבה זמן עד שגם הצד השני ירצה גם. דוגמא אישית ללא מאמץ היא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לשכנוע בצורה נבונה. נסו ותראו.
  3. התחילו בעדינות ובהדרגה – נניח ובני הזוג שלכם החליטו שהם רוצים לצאת אתכם לפעילות גופנית, התחילו אותה בהדרגה ובעדינות כדי שהצד השני לא יירתע ויקבל רגליים קרות. אתם לא רוצים להבריח אותם, אלא לגרום להם לרצות מכך עוד. צאו להליכה נעימה, ריצה קלילה, שיעור יוגה רגוע או לאימון בחדר כושר קצר ובעצימות נמוכה.
  4. אל תצרו אנטי – למרות שהכוונה שלכם היא ממש טובה, וכל מה שאתם רוצים זה את טובת בן או בת הזו, לחצים הרבה פעמים גורמים בדיוק לתוצאה ההפוכה – לאנטי. אל תפעילו לחץ מיותר. אם אחרי שהצעתם בעדינות להתאמן וקיבלתם סירוב, תשחררו, זה יגיע בזמן שלו ובקצב הנכון. חפשו דרכים נעימות לדבר על היתרונות החיוביים באימונים ולא על למה הוא או היא חייבים כבר להתאמן. הימנעו מהפחדות מיותרות.
  5. הימנעו מהקטנות – אם כרגע חזרתם מחדר הכושר ואתם רואים את בן הזוג שלכם יושב בכיף שלו על הספה עם גלידה או פיצה, אל תרדו עליו. הימנעו מהקטנות ומשפטים כמו: “תראה איזה כרס נהייתה לך” או “תראי מה קרה לישבן שלך”. מעבר לכך שתעליבו, ככל הנראה שזה לא יקדם אתכם למטרה שהיא להניע לפעולה חיובית לעבר המכון.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות