כיצד לשחרר צוואר תפוס?

כיצד לשחרר צוואר תפוס?
בין אם התעוררתם לפתע עם צוואר תפוס, או שעשיתם תנועה חדה שגרמה לו לכאוב, מדובר בכאב מטריד שפוגם באיכות החיים. למה זה קורה לנו ואיך משתחררים מהסבל?

לחצים נפשיים, שינה לקויה, קור החורף, שינויי מזג האוויר וישיבה ממושכת מול המסכים, הם רק חלק מהגורמים שבגללם הצוואר שלנו נוטה להיתפס. בימים אלו שבהם אנשים חווים יותר סטרס מתמיד, כאבי הצוואר נוטים להחמיר ולהתעצם. מה אפשר לעשות כדי לשחרר את הצוואר התפוס והכאבים המעיקים? קבלו 7 טיפים שאולי ישנו לכם את איכות החיים.

1. אולי זה הזמן להחליף כרית – בעת שאנו ישנים, אנחנו בעצם שוהים זמן רב בתנוחה אחת, שאם ובמקרה היא לא מדויקת עבורנו, אנו עלולים להתעורר עם כאבים שונים. אם התעוררתם עם צוואר תפוס, ייתכן שהכרית שאיתה אתם ישנים גבוהה מדי עבורכם, או לחילופין ישנה וחסרת תמיכה. אם אתם מרגישים אי נוחות צווארית בזמן השינה, ככל הנראה שאתם צריכים להחליף את הכרית שלכם ולדאוג לתמיכה מספקת בזמן השינה. בעת השינה, נרצה שהצוואר יהיה משוחרר ולא יהיה עליו עומס מיותר.

2. שימו לב לדרך שבה אתם מרימים את השקיות מהסופר או את התיק שלכם – רבים מאיתנו נוטים לשאת משקלים כמו שקיות כבדות מהסופר, תיקים או ארנקים כבדים בצד אחד, בצד החזק שלנו, דבר שיוצר לעיתים חוסר איזון בין הצדדים ועלול לגרום לכאבי צוואר או גב. השתדלו להיות במודעות לגבי סחיבת משקלים ואזנו בין שני הצדדים.

3. שימו לב שאתם לא מרימים את הכתפיים בתרגילים שונים – רבים מכאבי הצוואר נגרמים בעת אימוני כושר ובעיקר בכל מה שקשור לאימונים בקצב מהיר או שכוללים הרמות משקולות כבדות. הקפידו על טכניקה נכונה בתרגילים השונים, ועל כתפיים רחוקות מהאוזניים. כאשר אתם מקרבים את הכתפיים לאוזניים, אתם מאמצים את שרירי הצוואר באופן שיכול לגרום לו להיתפס.



4. הפחיתו זמן מסך והקפידו על מנחים נכונים – כשאתם יושבים ומרוחקים למסכים השונים, בין אם מדובר בטלפון נייד, מחשב או טלוויזיה, אתם עלולים לשכוח ממנחי הגוף ולמצוא את עצמכם כפופים זמן רב אל מול המסך. אנשים שנמצאים זמן רב מול מסכים, חשופים בהרבה יותר לצוואר תפוס. הקפידו על גב ישר, מנחים נכונים, והגבילו את הזמן שבו אתם שוהים באותה התנוחה.

5. שפרו יציבה – אם אתם סובלים מכאבי צוואר בצורה כרונית, ייתכן שמשהו ביציבה שלכם דורש שיפור. ייתכן שאתם הולכים באופן שבו הגב שלכם כפוף, שהגב העליון שלכם נוטה לפנים או שהכתפיים שלכם מורמות ומופנות קדימה. שפרו את היציבה שלכם דרך שיעורי יוגה, פילאטיס או פלדנקרייז ואל תהססו לפנות לאיש מקצוע במקרה הצורך.

6. היפטרו ממתחים נפשיים – כשאנחנו מתוחים, השרירים שלנו נוטים להתקצר ולהתאפס. הרבה אנשים שמרגישים עומס גדול בחייהם, מרגישים את הביטוי של העומס הזה באזור הצוואר והכתפיים. חפשו דרכים שיעזרו לכם להירגע כמו למשל: האזנה למוזיקה מרגיעה או לפודקאסט מחזק, שפרו תזונה, הקפידו על נשימות מלאות, נסו דמיון מודרך, יוגה או מדיטציה. טיפול בנפש יושפע גם על הגוף באופן ישיר.

7. החליפו לזמן מה את המשקולות במתיחות – בזמן שבו השרירים המקוצרים, כדאי לתת להם מנוחה, הרפייה ומתיחה עדינה. במקום עוד שיעור משקולות או אימון בחדר הכושר, חפשו שיעור מתיחות או סרטון ביו טיוב שמסביר כיצד למתוח את שרירי הצוואר, מה שיעזור לכם להחזיר לצוואר את טווחי התנועה האבודים שלו.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?

תפריט נגישות