איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב

אין שום סיבה להפסיק לשמור על כושר בגיל הזהב, תשאלו את מיק ג'אגר, שבגיל 76 עדיין רוקד כמו ילד. פעילות גופנית תעזור לכם להרגיש ולהיראות צעירים יותר. קבלו דרכים שעוזרות להישאר פעילים

יש הרבה סיבות שגורמות למבוגרים להפסיק לשמור על כושר. בין אם מדובר בבעיות בריאות, כאבים או חשש מנפילות, כדאי שתדעו שפעילות גופנית הופכת חשובה עבורכם אפילו יותר כשאתם מזדקנים. אורח חיים פעיל יכול לעזור לכם לשמור על הבריאות ועל אנרגיה, לשמור על העצמאות שלכם, להגן עליכם מפני בעיות לב ואפילו לעזור לכאבים שונים. פעילות גופנית עוזרת גם לנפש, למצב הרוח ולזיכרון. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 

  • הליכה 

הליכה היא דרך פשוטה לשמור על כושר. אין צורך בציוד מתוחכם או בחדר כושר מאובזר. רק זוג נעליים נוחות, ואתם מסודרים. לא משנה אם אתם יוצאים לסיבוב בשכונה או לטיול בחורשה הקרובה  כל עוד אתם הולכים, הלב והריאות שלכם יהנו מהיתרונות של הפעילות. צאו להליכה עם חבר או חברה, כדי ליהנות גם מחברה טובה וכדי שתוכלו לעזור לעצמכם להתמיד, גם בימים שפחות מתחשק לכם לצאת מהבית. 



  • עבודה בגינה 

שתי ציפורים במכה אחת  גם נהנים מגינה יפה ופורחת וגם שומרים על כושר. אם נדמה לכם שעבודה בגינה היא לא ממש פעילות גופנית, בפעם הבאה שאתם עובדים בגינה, נסו להיות מודעים לכל מה שאתם עושים. אתם מכסחים את הדשא (והולכים תוך כדי), מתכופפים כדי לשתול צמח חדש, מרימים את העציץ ומניחים אותו בפינה אחרת. בקיצור, אתם זזים! ואם אתם רוצים להוסיף ציפור שלישית למשוואה, נסו לשתול פרט לפרחים גם ירקות וצמחי תבלין, שיוכלו לעזור לכם גם לשמור על תזונה בריאה יותר. 

  • ספורט במים 

לספורט במים יש יתרונות רבים שהופכים שחייה או אירובי מים לפעילויות גופניות שחביבות במיוחד על בני ובנות גיל הזהב. שחייה יכולה לסייע בעלייה של צפיפות העצם והפחתת הסיכון לאוסטאופורוזיס, היא מסייעת לבריאות הלב, מגבירה גמישות והיא גם ספורט מצוין לאלה מכם שסובלים מבעיות במפרקים. עכשיו, כשהקיץ כבר כאן, אפשר ליהנות מכל היתרונות האלה גם משחייה בים או בבריכות לא מחוממות. 



  • טאי צ'י, צ'י גונג או יוגה 

טאי צ'י, צ'י גונג ויוגה הם שלושה סוגים של פעילות גופנית רגועה יותר, שמתאימה מאוד גם לבני ובנות גיל הזהב. בשלושתם שמים דגש על נשימות לצד תנועות מסוימות, וכתוצאה מכך הם מסייעים לבריאות של מערכת העצבים ולשיפור התפקוד של המערכת החיסונית. בנוסף, הם משפרים גם את המצב הנפשי ומסייעים להפחתת לחץ. 



  • ריקודי עם 

חשבתם שפעילות גופנית צריכה להיות סבל? תחשבו שוב. ריקוד הוא פעילות גופנית נהדרת, והחוג לריקודי עם במתנ"ס השכונתי יכול בהחלט להיחשב לספורט של ממש עבורכם. ריקוד מפעיל את כל הגוף, ולכן יש לו יתרונות פיזיים רבים. בנוסף, מכיוון שהוא דורש שמירה על צעדים מסוימים, הוא מסייע גם לשיפור הזיכרון. ריקוד הוא גם דרך נהדרת להפיג את הבדידות, שפעמים רבות מלווה אנשים בגיל הזהב.  



לא משנה באיזו פעילות גופנית אתם בוחרים, העיקר שתתחילו לשמור על עצמכם. אל תשכחו לקחת איתכם בקבוק מים לפעילות, כדי שלא תתייבשו. נסו את תרכיז האלוורה של הרבלייף, לתוספת טעימה ובריאה למים שלכם. הוא מסייע להרגעה של הקיבה, והטעם שלו יעזור לכם לשתות את כמות המים המומלצת ליום. 




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-02-2020
בואו לגלות מתי באמת מתחילים לזכות ולראות את העבודה הקשה על הגוף שלכם
מתכונים
18-02-2020
מתכון לשייק ספורט "לשחרר את החיה"
תזונה
16-02-2020
העונה הקרה בשיאה, והרבה פעמים היא משאירה אותנו בבית עם תיאבון עודף בלי הרבה תנועה. לפניכם 10 טיפים "עשה ואל תעשה".
ספורט
13-02-2020
אם שנת 2019 הייתה שנה בה המודעות עלתה, בשנת 2020 אנחנו קופצים מדרגה. קבלו את 8 הטרנדים שילוו אותנו לשנה הבאה. 
מתכונים
12-02-2020
מתכון להכנת ולנטיין בראוניז
תזונה
09-02-2020
מעבר לטעמם הנפלא, התותים הם דרך מצוינת להעניק לגופכם מנה של בריאות. הנה כמה עובדות מדהימות על תותים. 
תזונה
06-02-2020
קבלו את 10 הדברים שיחזקו לנו את מערכת החיסון בחורף ויקטינו את הסיכוי לחלות השנה בשפעת
מתכונים
04-02-2020
מתכון לשייק חמאת בוטנים ותותים