כיצד לשמור על בריאות הגוף והנפש בימים אלו?

פעילות גופנית יזומה, חשיפה לאור יום, זמני נשימות ושחרור רגשות האשם, הם חלק מהדברים שיעזרו לכם להתמודד עם התקופה הזו

למרות שיש שיגידו שזה מסוג הדברים שהכי פחות מעניין את רוב האנשים כרגע, חשוב שנקדיש תשומת לב לבריאות הגוף והנפש שלנו. זמנים לא פשוטים עוברים על ישראל, והבריאות הגופנית והנפשית שלנו חייבת התייחסות. מה יעזור לנו להתחזק בימים אלו? נסו את 8 הטיפים הבאים:

נשימות יזומות

הנשימות מאזנות את מערכת העצבים, מפיגות חרדות, מורידות רמות קורטיזול, משפרות איכות שינה, מורידות רמות סוכר, ובאופן כללי מרגיעות אותנו. בזמן סטרס או פחד, הנשימה שלנו שטוחה ופחות איכותית. זה אומר שפחות חמצן זורם בגוף שלנו והוא הופך מכווץ יותר. נסו את הנשימות הבאות: קחו אויר בספירה של 4 שניות. החזיקו את האוויר ל-4 שניות, ולאחר מכן הוציאו אוויר בספירה של 4 שניות. לאחר מכן שוב החזיקו את האוויר וחזרו על מעגל זה לפחות במשך 2 דקות.

היו בעשייה

העשייה עוזרת לנו להסיח את הדעת מדברים קשים שראינו, מאירועים קשים שאנחנו עוברים, מהפוגות בריאות מהמציאות. יש לנו נטייה לחשוב שמדובר בבריחה, אך מדובר בהגנה ושמירה על הבריאות שלנו. זכרו: מה שנתמקד בו גדל. אם נתמקד ברע, נרגיש יותר רע, ואם נתמקד במה שיש לנו השפעה עליו, נרגיש יותר טוב והמשימה שלנו כרגע היא להרגיש טוב.




שחררו רגשות אשם

רגשות כמו אשמה עלולים להופיע כעת מכל מיני סיבות, אבל תזכרו שאתם לא אשמים בכלום. לא על מה שקרה, לא על התגובה שלכם, לא על הרגשות שלכם ולא על הדרך שבה אתם פועלים. אנחנו רואים הרבה אנשים שתורמים עכשיו ונמצאים בעשייה מרובה למען החיילים והמפונים, וזה מבורך. אך אם אתם לא עושים דבר כרגע למען אחרים, תדעו שזה ממש בסדר. כל אחד מעבד ומעכל את הדברים בדרכו. גלו חמלה כלפי עצמכם.

פעילות גופנית יותר מתמיד

פעילות גופנית נחוצה כעת יותר מאי פעם. דרך הגוף אנחנו משתחררים מרגשות כלואים, ופורקים את הקשיים שלנו. הפעילות הגופנית גם משחררת הורמונים שגורמים לנו להרגיש טוב יותר ולהפיג את המתח והחרדה. נסו לזוז כמה שיותר גם בתוך הבית, בין אם זה בקפיצה על דלגית, בשיעור דיגיטלי או ירידה ועלייה במדרגות. הפעילות הגופנית היומיומית חשובה עכשיו תמיד, גם אם היא קצרה.

חשיפה לשמש ולאור יום

לשמירה על בריאות נפשית וגופנית היחשפו לשמש במשך כמה דקות מדי יום, בין אם זה מהמרפסת שלכם, מהגינה או מהפארק הקרוב לביתכם. חשיפה לשמש תורמת לאיזון הורמונלי ולמצב רוח מרומם. חשוב במיוחד בימים אלו.

היו ערים למחשבות שלכם

אנחנו אולי לא יכולים להשפיע על האירועים החיצוניים שקורים שלנו, אבל אנחנו כן יכולים להשפיע על הצורה שבה אנחנו חושבים. היו ערים למחשבות שלכם. בחרו במחשבות אופטימיות, בחרו בתקווה, בחרו באהבה ורגשות חיוביים. אתם לא אמורים להתעלם מהרגשות הקשים שעולים, תנו להם מקום, ועם זאת, אל תשקעו אליהם ולמחשבות הרעות. השקיעו זמן בהפיכתם למחשבות חיוביות.

מננו זמנים של חדשות

החדשות בימים אלו עלולות להיות מלחיצות ביותר עבור הרבה אנשים, והסרטונים שרצים ברשת עוד יותר. החליטו על זמנים קבועים מראש לעדכונים, ובשאר הזמן השתדלו להימנע מאלו, שבשורה התחתונה גורמים לכם להרגיש מתוחים וחסרי אונים.

צאו לטיולים בחוץ

אל תוותרו על הטיולים בחוץ למרות שאולי אין לכם חשק כרגע. קחו את הילדים לגינת המשחקים, תוציאו איתם מרץ, תאספו את עצמכם ותזיזו את עצמכם ואותם. גם אם זה לזמן קצר, זה יכול לשנות את כל היום שלכם ושל הילדים.

 

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
07-12-2023
איזה שמנים יעזרו להפחתת דכאון וחרדה, האם יש שמן שי...
טיפוח
03-12-2023
תבלו עם אנשים כמה שאתם יכולים, אל תוותרו על אור...
ספורט
30-11-2023
היא תאלץ אתכם להיות בכאן ועכשיו ולהסיח את תשומת ליבכם מה...
טיפוח
23-11-2023
מה ההבדל בין דכאון לבין דכדוך חורף? מתי יש להיעזר בעזרה מקצועית ומתי אנחנו יכולים לעזור לעצמינו ומהם הדרכים הכי טובות להתמודד עם דכדוך חורף?
ספורט
23-11-2023
למה בכלל כדאי לכם ללכת, מהם היתרונ...
טיפוח
19-11-2023
בזמני סטרס קשים, העור השיער והציפורניים נפגעים. למה זה קורה ומה אפשר לעשות כדי למנוע את מגוון התופעות הללו?
ספורט
16-11-2023
איך לאמן את עצמינו לחשוב חיובי? 9 תרגילים חשובים

תפריט נגישות