אימון לנפש: איך להפוך משבר לצמיחה?

למה כל כך חשוב לנו להתמקד כרגע בעבודה פנימית? ואיך אפשר לנתב את המשבר שלנו להצלחה? קבלו טיפים שיעזרו לכם לצמוח דווקא מתוך הכאב

כולנו עוברים אירועים לא פשוטים בחיים, שגובלים לא פעם בכאב, ובתקופה זו הכאב הוא קולקטיבי ומורגש. יש הבדל גדול בין כאב לסבל. הסבל, כך נטען בפסיכולוגיה, בתורות המזרח והקבלה, הוא הפרשנות שלנו לכאב. אנשים שונים מגיבים באופן שונה לאירועים השונים ולכאבים שהם חווים. ישנם אנשים שהכאב יתבטא אצלם בדיכאון, מחלה וקושי, בעוד אנשים אחרים יכולים לקחת את הכאב ולמנף אותו לעשייה, לעזרה לזולת ולצמיחה בכל תחומי חייהם, אז איך נוכל להפוך כאב לצמיחה?

עושים סדר באמונות שלנו

עם השנים, כל אדם אוסף לעצמו תפיסות עולם, אמונות ומחשבות איתנות בהתאם למה שההורים אמרו לו, למה שראה בבית הספר, במפגשים חברתיים ובאירועים שזימנו לו החיים. תפיסות העולם שלנו מנהלות את החיים שלנו ואת הדרך בה נגיב לאירועים השונים שעוברים עלינו. ככל שאנחנו יותר מודעים לתפיסות עולם האלו, כך נוכל אולי לפעול בצורה שונה, ויותר מטיבה, אולי בתגובה שתביא לנו צמיחה ואופטימיות. בתקופות מאתגרות, חשוב יותר להשקיע באימון על התודעה שלנו, על מנת לצמוח מהמשברים ולא להיכנע לתוכם ולהישבר.



טיפים להפיכת כל משבר לצמיחה:

  1. כתבו כל ערב 3 דברים טובים שקרו לכם היום – גם בתוך הקושי והכאב, תמיד ישנן נקודות אור, שאם נתמקד בהם, נוכל לראות יותר ויותר טוב בחיים שלנו. הפכו את המנהג הזה להרגל קבוע ותראו כיצד אתם מכניסים את האופטימיות ואת החשיבה החיובית לחייכם.
  2. התחילו את הבוקר ב-5 דברים שאתם מודים עליהם – כשאנחנו הולכים לישון בתחושת הודיה וגם מתעוררים בתחושת הודיה, אנחנו חזקים יותר כדי להפוך כל קושי לאתגר ולא לסבל.
  3. טפלו בעצמכם – כדי להפוך כל משבר להצלחה וצמיחה, יש לתת מקום לכאב, לעבד אותו, להרגיש שהתייחסנו אליו ולא התעלמנו מקיומו. ככל שנתעלם מקיום הכאבים שלנו, הם יצעקו חזק יותר, כמו ילד קטן שלא מקבל מענה. אל תהססו לקבל עזרה מקצועית וגם לדבר על הכאבים שלכם עם חברים ומשפחה, שאולי יעזרו לכם להשתחרר ולקבל פרספקטיבה טובה יותר.
  4. צעדים קטנים – אם אתם מרגישים חסרי אנרגיה בימים אלו, אל תתישו את עצמכם עם משימות גדולות ולא ישימות. בחרו בצעדים קטנים יומיומיים, שיעזרו לכם להרגיש משמעותיים ומסוגלים.
  5. שגרה יומיומית קבועה – צרו לכם שגרה יומית חדשה שכוללת הרבה עוגנים מחזקים גוף ונפש ונסו לכלול בה פעולות מרגיעות ומטיבות כמו: פעילות גופנית, ארוחות בריאות בזמנים קבועים, כתיבה, מדיטציות ונשימות.
  6. הקשיבו לשיעורים מחזקים – יש היום תכנים רבים ופודקאסטים שקשורים לפסיכולוגיה החיובית, שעוזרים לנתב את המוח ולהרגילו לחשוב בצורה חיובית, שיכולה לעזור לכם להפוך את המשבר לצמיחה.
  7. צרו לכם סביבה מחזקת – שהייה עם אנשים חיוביים תשפיע עליכם באופן ישיר, כאשר שהייה עם אנשים פסימיים, תוריד את רוחכם.
  8. הימנעו מהשוואות – אל תשוו את עצמכם לאחרים, וגם לא לעצמכם בתקופות אחרות. ההשוואות הן מקור רוב הסבל האנושי. השתדלו למצוא את הטוב בכאן ועכשיו.

 

 

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-06-2024
זהירות: מה חשוב שיהיה בכל תפריט חיטוב?
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
ספורט
09-06-2024
בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות
תזונה
06-06-2024
המינרל שכל מתאמן חייב להכיר
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?

תפריט נגישות