איך פעילות גופנית תרפא אתכם דווקא בימים אלו?

היא תאלץ אתכם להיות בכאן ועכשיו ולהסיח את תשומת ליבכם מהקשיים, היא תעזור בשחרור רגשות שליליים ותמלא לכם את הל"וז בזיעה מבורכת. עכשיו יותר מתמיד תשקיעו בספורט שלכם

פעילות גופנית היא חשובה ונצרכת בכל עונות השנה, בכל מצב רוח ותקופה. כולנו יודעים שהתנועה מחזקת את הגוף וטובה למפרקים, שהספורט מחזק את מערכת החיסון ועושה לנו מצב רוח טוב, ערנות ותחושת מסוגלות. אך בימים אלו, שהנפש של רבים מאיתנו נפגעה, ואנחנו חשופים לסיפורים קשים ולחדשות מזעזעות, לפעמים הרבה פחות מתחשק לנו לזוז. אנשים רבים מוצאים את עצמם מרותקים למסכים בניסיון להישאר מעודכנים, כאשר בזמן הזה הגוף הופך להיות חלש יותר ומכווץ יותר. פעילות גופנית דווקא בימים אלו, חשובה יותר מתמיד, וזה לא משנה באיזה ספורט תבחרו, העיקר שתניעו את הגוף וכמה שיותר. הנה כמה סיבות שבגללן ממש כדאי לכם לעשות יותר פעילות גופנית, שבתקופה זו משמשת כתרופה טבעית לכל דבר.

  • עוזרת לשפר את הריכוז והערנות – מכירים את זה שאין לכם כוח לצאת לאימון אבל אחרי בערך 10 דקות של אימון אתם מרגישים בשיא שלכם? זה בגלל שפעילות גופנית גורמת לשחרור אדרנלין וכימיקליים שתורמים לערנות ולריכוז שלכם. בתקופות לא פשוטות ואתגרים נפשיים, הרבה יותר קשה לנו להתרכז אפילו בפעולות פשוטות. פעילות גופנית תמרכז אתכם ותחדד את החושים.

 

  • מרגיעה את הנפש – בין אם בחרתם בהליכה בטבע, יוגה, פילאטיס או באימון משקולות, הפעילות הגופנית גורמת לנו לשחרור המחשבות השליליות, ולהרגעת הנפש בזכות ההורמונים שמשתחררים מהגוף.


 

  • משפרת את השינה – גם אתם סובלים מבעיות בשינה בתקופה הזו? אתם לא לבד. המתח המתמשך פוגע בשינה והפעילות הגופנית תורמת לשחרור תחושת המתח מהגוף ולהרגעה לפני השינה. כמובן שעדיף לא להתאמן בסמוך לשינה, אך אימון בשעות הבוקר, הצהרים או אחר הצהרים, יתרמו גם לשינה טובה יותר.

 

  • משחררת כימיקליים במוח שעובדים על שיפור מצב הרוח – בזמן פעילות גופנית, הגוף משחרר אנדרופינים שמשפרים את מצב הרוח. בטוח שאתם יודעים מה זה אם התאמנתם פעם, כי מצב הרוח של לפני אימון ואחרי אימון, זה אף פעם לא אותו דבר, אז אם אתם מרגישים שאתם שוקעים למצב רוח לא נעים, פשוט צאו להליכה או תקבעו שיעור תנועה כלשהו.

 

  • מחייבת אותנו להיות כאן ועכשיו – פעילות גופנית מחייבת אותנו להיות נוכחים ברגע הזה. להתרכז בגוף ובמה שאנחנו מרגישים כרגע, שזו הסחת דעת חיובית ברגעים שהם לא תמיד פשוטים. השתדלו להתרחק מהניידים בשעת הספורט שלכם ולהיות לגמרי נוכחים בכאן ועכשיו.

 

  • מונעת כאבים – הגוף נוטה להיתפס ולכאוב בתקופות מאתגרות ולחוצות והספורט עוזר לשחרור המפרקים ולזרימת דם טובה יותר.

 

איזו פעילות גופנית מומלץ לעשות וכמה זמן?

בתקופות בהם הגוף שרוי בסטרס, עצב, הלם או תחושות לא נעימות אחרות, מומלץ לתגבר בפעילות גופנית ובתנועה יומיומית של 30 דקות לפחות, אך לא בפעילות עצימה מדי. כלומר, לא בטוח שזה הזמן להתחיל להתאמן לרוץ מרתון, אבל אם ריצה קלילה עושה לכם טוב או הליכה ארוכה, תעשו את זה. מומלץ לזוז בכל יום ובכל יום לבצע פעילות גופנית כלשהו. השתדלו לשלב בין פעילות אירובית כמו הליכה או אופניים לבין פעילות אנאירובית כמו אימוני משקולות או אפילו יוגה או פילאטיס שגם משלבות נשימות שמשחררות את הגוף ותורמות לזרימת דם תקינה.

 

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
27-02-2024
מתכון להכנת שוקו חם עם אבוקדו וקינמון
ספורט
25-02-2024
שמרו על בלאנס: תרגיל שיווי משקל שיחטב לכם את כל הגוף
תזונה
18-02-2024
אותה כמות קלוריות רק בלילה: מה זה עושה לגוף שלנו?
ספורט
14-02-2024
איך פעילות גופנית משותפת תשפר את הזוגיות שלכם?
מתכונים
13-02-2024
מתכון להכנת עוגת קרם שוקולד מפנקת
טיפוח
11-02-2024
המדריך השלם לטיפוח בחורף
תזונה
08-02-2024
חורף בריא: תרופות סבתא שיחזקו אתכם
מתכונים
06-02-2024
מתכון להכנת שייק קפה אגוזי לוז

תפריט נגישות