איך לחיות בריא גם אם אתם סטודנטים

לא קל לשמור על שגרה שמשלבת פעילות גופנית ואוכל בריא, כשאתם סטודנטים שמג'נגלים בין לימודים, עבודות במשמרות וחיי חברה. סטודנטים רבים מוצאים את עצמם חיים על בורקס מהקפיטריה או טוענים שהליכה מהאוטובוס לפקולטה נחשבת לספורט (היא לא, אגב). אם נמאס לכם להרגיש שהחיים הסטודנטיאלים שלכם הופכים אתכם לעייפים, ממורמרים וחולים יותר, זה בדיוק הזמן לעשות מהפך בחיים. בלי השקעה כספית גדולה ובלי אימונים של שעות.

אם תאמצו את הטיפים הבאים תוכלו לסיים את שנת הלימודים רגועים ובריאים הרבה יותר.


  • רדו מהאוטובוס
    מתניידים באוטובוס או במכונית, רחמנא ליצלן? זה הזמן להתחיל ללכת או לפחות לעלות על אופניים. כמובן שאנחנו לא מתכוונים לסטודנטים שגרים בתל אביב ולומדים בירושלים, אבל אם אתם גרים במרחק הגיוני ממוסד הלימודים שלכם, אין שום סיבה לנסוע באוטובוס או במכונית. הליכה של 30-15 דקות לכל כיוון גם תעזור לכם לשמור על הבריאות וגם תעניק לכם קצת זמן להירגע ולחשוב. אם אתם מתעייפים מהמחשבה, אפשר גם ללכת רק בכיוון אחד, ולחזור הביתה באוטובוס בסוף יום הלימודים.


  • צאו מהמעלית
    בדיוק כמו שירדתם מהאוטובוס, זה הזמן לצאת מהמעלית. כיתת הלימוד שלכם בקומה השלישית? עלו ורדו במדרגות. טיפוס במדרגות משפר פלאים את סיבולת הלב-ריאה שלכם, וכבונוס תקבלו גם שרירים בנויים היטב בחלק האחורי של הרגליים ובישבן. אם אין לכם מדרגות לטפס עליהן, תוכלו לעשות במקום תרגילי סטפ-אפ – עולים על מדרגה עם רגל אחת ויורדים חזרה. בצעו 3-1 סטים של כ-30 שניות ואז עברו לרגל השנייה. סטפ-אפ הוא תרגיל נהדר להזזת הגוף בהפסקה, אחרי שעתיים מתישות של לימודים ולפני שעתיים נוספות.


  • מתאמנים בבית
    אפשר לשלם לחדר כושר ולהתאמן שם, ואפשר ללמוד לבד איך להתאמן, לחסוך את הכסף ולהתאמן בבית. יש המון תרגילים שאפשר לעשות בלי ציוד מיוחד. אם יש לכם כיסא ובקבוקי מים, אתם מסודרים. כך גם לא תצטרכו להתחייב לזמנים מסוימים, ותוכלו להתאמן מתי שנוח לכם, אפילו אם יש לכם רק 10 דקות פנויות. חפשו בגוגל תרגילים ובנו לעצמכם שגרת אימונים, שמתאימה לסדר היום העמוס שלכם.


  • בורקס זה לא אוכל
    מצטערים לבשר לכם, אבל בורקס זה לא אוכל. גם קרואסון, למרות שהוא באמת מאוד טעים, לא נכנס בהגדרה של אוכל בריא ומזין. אנחנו יודעים שהיום שלכם עמוס והארנק שלכם ריק כמעט לגמרי, אבל כשמדובר בתזונה שלכם, אל תתפשרו על האוכל הכי זול ונגיש. למעשה, עם ממש מעט מאמץ וכסף אפשר ליהנות מארוחות מלאות ועשירות, כמו למשל סלט עם ביצה קשה וטחינה, ירקות וחומוס לנשנוש צהריים או יוגורט עם פרי לארוחת בוקר. אם אתם רוצים להיות בטוחים שהגוף שלכם מקבל את מה שהוא צריך, פתחו את הבוקר עם שייק פורמולה 1 של הרבלייף, שמכיל את כל מה שהייתם מקבלים אם הייתם משקיעים בארוחה מאוזנת – חלבונים, ויטמינים, שומנים ופחמימות. אתם יכולים להוסיף לשייק אגוזים, פירות או ירקות שאתם אוהבים ולקחת אותו איתכם ללימודים.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
21-05-2019
מתכון להכנת פנקייק חלבון וניל עוגיות
תזונה
19-05-2019
קבלו את כל הסיבות שיגרמו לכם לרצות להתחיל לאכול תרד על בסיס קבוע
תזונה
16-05-2019
עם קצת תשומת לב למה שאתם אוכלים ולדרך בה אתם אוכלים, תוכלו לפתור את רוב הבעיות הנפוצות במערכת העיכול
ספורט
12-05-2019
כאשר אתם מתכוננים לקיץ בריא וחטוב, אל תחמיצו את סגנונות האימון ותוכניות האימון הלוהטים ביותר
ספורט
09-05-2019
אם אתם מתכוננים למרתון הבא שלכם, קבלו טיפים שיעזרו לכם להימנע מפציעות
מתכונים
07-05-2019
מתכון להכנת שייק פיטאיה
טיפוח
05-05-2019
נוגדי החימצון חיוניים למראה העור שלנו, התפקוד שלו וגם ההזדקנות שלו
מתכונים
30-04-2019
מתכון להכנת כדורי שוקולד עשירים בחלבון