יום ההליכה הבינלאומי. עובדות וטיפים על הליכה

ב-26/10 מציינים ברחבי העולם את יום ההליכה הבינלאומי, שמטרתו לעודד פעילות גופנית באמצעות הליכה. הליכה היא כביכול פעולה יומיומית פשוטה עבור רוב האנשים, אבל אם יוצאים להליכה יזומה יומיומית, ניתן לזכות בלב בריא, בהורדת השומן הבטני, במצב רוח מרומם ותפקוד טוב של מערכת הדם והריאות.



כמה קלוריות שורפים בריצה, כמה צעדים מומלץ ללכת ביום, מה ההבדל בין ריצה להליכה ומהם היתרונות הגדולים של ההליכה? כל העובדות והשאלות על הליכה:

כמה קלוריות שורפים בהליכה?

  1. זו אחת השאלות הקשות ביותר לענות עליהן בהקשר של פעילות גופנית מכיוון שלכל אחד צריכה ובזבוז אנרגיה שונה וזה תלוי בהמון גורמים כמו גיל, מין, משקל וחילוף חומרים. הדרך האידיאלית והמדויקת לדעת כמה קלוריות אתם שורפים בהליכה היא למדוד את התא המטבולי שלכם במעבדה אבל מדובר בשיטה יקרה ובפרוצדורה לא פשוטה. אם ניקח טווח ממוצע אז ניתן לומר שבשעה של הליכה מהירה (תלוי גם בקצב), ניתן לשרוף בין 250 קלוריות ל-700 קלוריות. שוב, זה לא מדויק ומשתנה מאדם לאדם.
  1. מהם היתרונות הבולטים בהליכה?

להליכה יתרונות רבים ובולטים במיוחד. ההליכה משפרת את זרימת הדם בגוף ועוזרת לסובלים מכאבי ראש, בעזרת הליכה מהירה אנחנו משפרים סיבולת לב ריאה, ההליכה מחזקת את השרירים ועוזרת להניע את המפרקים. בנוסף, ההליכה מפחיתה באופן משמעותי כאבי פרקים שונים, תורמת להורדת השומן הכללי בגוף ובעיקר באזור הבטן, ההליכה עוזרת לפעילות מעיים תקינה, מפחיתה את הסיכון למחלות, משפרת את מצב הרוח ותורמת לשיפור הזיכרון.

  1. איך שורפים יותר קלוריות בהליכה?

הליכה איטית, קצרה ורגועה לא שווה בשריפת הקלוריות להליכה נמרצת וממושכת, אז אם אתם רוצים לשרוף יותר בהליכה אתם צריכים: להעלות את משך ההליכה, להגביר את קצב ההליכה, ניתן לבצע אינטרוולים של ריצה כדי להגביר שריפה קלורית וגם – אתם יכולים לשלב בתוך ההליכה אימוני כוח או הליכה בשיפועים שונים (עליות) כדי לשרוף יותר ולהוסיף את אלמנט החיטוב.

4. מה ההבדל בין הליכה וריצה ומה עדיף?

ההבדל הוא הניתוק באוויר של הרגליים בריצה והעומס שיש על השלד בריצה לעומת הליכה. הליכה לא דורשת מאמץ מיוחד ולכן היא מתאימה לכל גיל, לנשים בהריון ולילדים. בנוסף, אין הגבלה לכמות הליכה מכיוון שהיא נחשבת לפעילות שמטיבה עם הבריאות. אם אתם אנשים בריאים ללא בעיות מפרקים, תוכלו לשלב את הריצה במהלך ההליכה שלכם או לצאת לריצות והליכות לסירוגין.

  1. כמה זמן צריך ללכת כדי לשרוף המבורגר עם צ'יפס או חצי מגש פיצה?

תלוי כמה אכלתם, תלוי בגיל, משקל, מין וחילוף חומרים, אבל אם הפרזתם באכילה, בהחלט מומלץ לצאת להליכה נמרצת וארוכה שגם תאזן את רמות הסוכר בדם.

  1. כמה צעדים מומלץ ללכת ביום?

המספר המומלץ הוא 10,000 צעדים ביום. אתם יכולים למדוד זאת בטלפון הנייד שלכם או בשעון חכם אם יש לכם. אם אין לכם את המספר היומי הזה, אל תפסיקו ללכת עד שתלכו לישון. מדובר בבריאות שלכם. מומלץ לצאת להליכה יזומה מדי יום, אך אם זה לא מתאפשר לכם, נסו לצאת להליכה לפחות 3-5 פעמים בשבוע.

  1. טיפים להתמדה בהליכה

חפשו לכם חבר או כמה חברי הליכה קבועים, כי תמיד פחות נעים להבריז לחבר. בנוסף, חזקו את המוטיבציה והרצון. מה הסיבה שבגללה אתם רוצים ללכת? אם הסיבה תהיה מספיק חזקה, אז אתם תתמידו. שימו לעצמכם תזכורת בנייד לצאת להליכה יומית ונסו לסיים עם מטלת ההליכה בשעות הבוקר לפני שמתחילים את היום. כך תבטיחו לעצמכם שתעשו את זה. הליכה בבוקר מזרימה את הדם והופכת את היום מעוד יום, ליום אנרגטי ונעים. בנוסף להליכות היזומות, נסו להיות כמה שיותר בהליכה ובתנועה. במקום להסיע את הילדים לחוגים, לכו ברגל, במקום לנסוע לעבודה תלכו ותנסו ללכת לקניות במקום להזמין. בנוסף, דאגו לנעול תמיד נעליים נוחות להליכה, כדי שלא יהיה לכם שום תירוץ להפסיק ללכת.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
27-07-2021
מתכון להכנת שייק קיק סטארט
ספורט
26-07-2021
האימון של הקיץ – אימון פירמידה מושלם
תזונה
22-07-2021
הארטיק המושלם לקיץ שהוא גם בריא וגם מרענן
מתכונים
20-07-2021
מתכון להכנת משקה חמוציות או לא להיות
מתכונים
13-07-2021
מתכון להכנת סמבוסק עשיר בחלבון / רוני רצאבי
ספורט
12-07-2021
הסוד של האירובי
טיפוח
08-07-2021
הדברים שיאריכו לכם את החיים