קופצים למים, למה כדאי להתחיל לשחות דווקא עכשיו

שחייה היא פעילות גופנית שמתאימה לכל עונה ולכל אדם, בין אם הוא צעיר או מבוגר. אלה היתרונות שיגרמו לכם לרוץ לבריכה עוד היום

שחייה היא אחת הפעילויות הגופניות המומלצות ביותר. היא עוזרת לכם ליהנות מכל היתרונות של אימון אירובי, בלי לפגוע במפרקים שלכם ובלי לדרוש ציוד מיוחד, רק גישה לבריכה. שחייה מפעילה את כל הגוף וגם את מערכת הדם והלב שלכם. שעה של שחייה עוזרת לשרוף קלוריות כמעט כמו שעה של ריצה, מינוס הפגיעה במפרקים. בישראל, מדינה שבה החורף דומה יותר לקיץ ואחד הבילויים המועדפים הם בריכה או ים, אין ספק שקל יותר להתחיל בשגרת שחייה. אם אתם עדיין לא משוכנעים, אלה יתרונות השחייה, שיעזרו לכם להשתכנע.

  • שחייה מפעילה את הגוף מבפנים ומבחוץ
    אין הרבה סוגים של פעילות גופנית, שמפעילים את הגוף בצורה יעילה כל כך כמו שחייה. כשאתם שוחים, אתם מעלים את הדופק, מפעילים את השרירים ובונים כוח וסיבולת. כדי לוודא שאתם מפעילים כמה שיותר שרירים, נסו לגוון את סגנונות השחייה שלכם. תוכלו לבחור שחיית חזה, גב, צד, חתירה או פרפר. כל אחד מסגנונות השחייה מתמקד בקבוצת שרירים אחרת, והמים מעניקים לכם התנגדות קלה. בכל מקרה, לא משנה באיזה סגנון תבחרו, במהלך השחייה תשתמשו ברוב קבוצות השרירים, כדי להניע את הגוף במים.פרט לעבודה על השרירים בגוף, שחייה עוזרת גם למערכת הלב וכלי הדם שלכם. היא מחזקת את הלב והריאות שלכם, שומרת על לחץ דם ורמות סוכר תקינות ומגינה עליכם מפני מחלות. שחייה במשך כחצי שעה בשבוע יכולה לעזור לכם להגן על הגוף מפני מחלות לב, שבץ וסוכרת סוג 2.


  • מתאימה גם למי שסובל מפציעה וממחלות מסוימות
    אם אתם סובלים מפציעות מסוימות או מדלקת פרקים, שחייה יכולה לעזור לכם לשמור על כושר. שחייה לא רק שלא פוגעת במפרקים, כמו סוגי ספורט אחרים, אלא היא יכולה לעזור לכאבי מפרקים ולסייע בזירוז החלמה מפציעה. אם אתם חולי אסטמה, כדאי שתדעו ששחייה יכולה לשפר את מצבכם, שכן אתם נושמים אוויר לח בזמן האימון ולומדים לנשום נכון. גם חולי טרשת נפוצה יכולים ליהנות מיתרונות השחייה. מחקרים שנערכו הראו ששחייה לאורך כ-20 שבועות מסייעת בהפחתת הכאב אצל חולי טרשת נפוצה, וכן משפרת אצלם סימפטומים כמו עייפות ודיכאון.
  • מפחיתה לחץ ומרגיעה
    כמו אצנים, גם שחיינים נהנים משחרור אנדרופינים, שגורם להרגשה טובה ונעימה. שחייה יכולה גם לגרום לתחושת רוגע, ממש כמו אחרי אימון יוגה. המתיחה שנוצרת בגוף במהלך השחייה, בנוסף לקצב סדיר של נשימות שמתרחש במהלך השחייה, מעניקים לגוף תחושה מרגיעה ומפחיתים סטרס. העובדה ששחייה היא מרגיעה וכמעט מדיטטיבית, יכולה לעזור גם בהפחתת דיכאון. כך שאם אתם מרגישים ששגרת היומיום שוחקת אתכם, זה בדיוק הזמן להוסיף שחייה ללוח הזמנים שלכם.


  • שחייה שורפת קלוריות
    שחייה היא דרך מצוינת לשרוף קלוריות, והיא יעילה כמו סוגי ספורט אחרים, ואפילו יותר מחלק מהם. כמה קלוריות בדיוק? זה כבר תלוי בסגנון השחייה ובאינטנסיביות של האימון שלכם, אבל שחייה יכולה לשרוף קלוריות ממש כמו ריצה ואפילו יותר. והכי כיף? אתם אפילו לא צריכים לדאוג שתזיעו! מכיוון שהמים שסביבכם מקררים את גופכם כל הזמן, אתם יכולים להתאמן בלי להזיע אפילו טיפה.אז אם אתם מרגישים עייפים אחרי יום עבודה, במקום לשקוע על הספה מול הטלוויזיה, זכרו את כל הסיבות הטובות לקפוץ לבריכה וצאו לדרך. אם אתם זקוקים לזריקת מרץ קטנה, אל תתנו לעייפות להכריע אתכם. נסו את טבליות תרמו קומפליט של הרבלייף. הטבליות מכילות תערובת של קפאין מתה ירוק, ירבה מייט, אבקת קפאין ואבקת קקאו. הטבליות יעזרו לכם לשמור על עירנות ויתנו לכם בדיוק את זריקת המרץ שאתם זקוקים לה, כדי לצאת מהבית ולקפוץ לבריכה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד
ספורט
06-10-2019
אז איך מתחילים ללמוד ומה בדיוק צריך? הכנו עבורכם 5 טיפים להתגלגלות מוצלחת.
ספורט
03-10-2019
השנה נהיה חטובים: איך נוציא את זה לפועל השנה באמת?
מתכונים
03-10-2019
שייק רימון בננה חגיגי
טיפוח
29-09-2019
הדרך שלכן לאיפור טבעי עוברת בלמידה ומתחילה בטיפים הבאים.
ספורט
26-09-2019
כדי לצאת מהלחץ ומהמתח, אנחנו רק צריכים להיות מודעים אל המצב שלנו ולהתחיל לפעול בהתאם כדי לשפר את המצב.
מתכונים
24-09-2019
מתכון להכנת פנקייק קרם עוגיות ובננה