שומרים על הלב בריא

רבים לא מבינים את ההשפעה שיש לאורח חיים בריא על בריאות הלב שלנו. הגורמים למחלות לב כוללים, בין השאר, שומן וכולסטרול בדם, לחץ דם גבוה, עישון ורמת סוכר גבוהה בדם. כדי להימנע ממחלות לב, חשוב לנטרל את הגורמים הללו ולהרבות בתזונה בריאה ופעילות ספורטיבית, שמסייעים לשמור על הלב בריא.

מבחינה תזונתית, מעבר לאכילת מזון בריא והימנעות מג'אנק פוד או חטיפים עתירי סוכר, חשוב לדאוג שהכמות היחסית של ויטמינים, מינרלים, חלבונים, פחמימות, שומנים וסיבים תזונתיים, תהיה מחולקת באופן שקול בין הארוחות. רצוי גם לצמצם את כמות הפחמימות ובעיקר את כמות הפחמימות המהירות, בעלות אינדקס גליקמי גבוה, המתעכלות ונספגות במהירות בגוף. דיאטה בריאה ללב כוללת מאכלים בעלי רה נמוכה של שומנים רוויים, סוכרים ומלח. לעומת זאת, רצוי להרבות במאכלים בעלי רמה גבוהה של סיבים תזונתיים (כמו ירקות ופירות) ושומנים בריאים (כמו שמן זית, אבוקדו ודגים).

 



מבחינת פעילות ספורטיבית, חשוב לבצע פעילות גופנית סדירה כמעט בכל ימות השבוע, עם הוצאה קלורית של לפחות 1,500 קלוריות בשבוע, וכן אימון התנגדות, כנגד משקולות חיצוניות או כנגד משקל הגוף, מספר פעמים בשבוע. אם אתם רק מתחילים לבצע פעילות גופנית קבועה, התחילו בפעילות של כ-10 דקות במשך כמה פעמים בשבוע, והוסיפו פעילות נוספת עם הזמן.

פרט לתזונה נכונה ופעילות גופנית, כדי לשמור על הלב שלכם, הימנעו מעישון ושימרו על שגרת בדיקות רפואיות, כדי לוודא שרמת הכולסטרול, רמת הסוכר ולחץ הדם שלכם תקינים כולם.

שילוב זה הינו המפתח לשמירה על בריאות הלב ומהווה מניעה להופעת מחלות, המסכנות את משאבת הדם היחידה וההכרחית לקיומנו.

________________________________________

הכותב הוא יועץ ברפואת ספורט וחבר הוועדה המדעית המייעצת לחברת הרבלייף העולמית

 

 


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
16-06-2019
קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על העור בקיץ
ספורט
13-06-2019
כל היתרונות שיגרמו לכם להתחיל לתרגל יוגה כבר היום
מתכונים
11-06-2019
מתכון לסלט קיצי עם גזר, מלפפונים ותפוחים
מתכונים
04-06-2019
מתכון להכנת שייק קיווי אבוקדו
ספורט
02-06-2019
כואב לכם הגב? 4 תרגילים המקלים על כאבי הגב
ספורט
30-05-2019
רגע לפני שאתם נכנסים לשגרת האימונים, חשוב שתדעו את כל האמת בנוגע למתיחות
מתכונים
28-05-2019
מתכון להכנת שייק מנגו