חידוש מבפנים: כיצד לשפר את בריאות הכבד בדרכים טבעיות?

מה תפקידו של הכבד בגוף שלנו? אילו תסמינים יכולים להעיד שהכבד שלנו זקוק לחיזוקים ומה יעזור לכם לחזק אותו

הכבד שלנו נמצא בין הסרעפת לקיבה, בצד ימין מתחת לצלעות. מוטב שניתן כבוד לכבד שלנו כי יש לו יותר מ-500 תפקידים בגוף שלנו וביניהם המפורסם מכולם – ניקוי פסולת מהגוף. תפקידו של הכבד בכל הקשור לניקוי רעלים, הוא בדומה למנהל פסולת שאחראי למיין את כל מה שנכנס אל הגוף מזרם הדם. למשל: כשהוא מייצר מרה, שנחוצה לפירוק שומנים, הוא ממיר סוכרים לשומנים ומפרק רעלים מהמזון ותרופות.

אנחנו חיים בעולם מלא רעלים. ורבים מאיתנו לוקחים תרופות כשהם מרגישים לא טוב, שותים אלכוהול או נושמים אוויר לא נקי. רעלים אלו חודרים אל זרם הדם ומשם אל הכבד שהוא כמו מנהל המיון של מה נכנס לגוף ומה יוצא, מה להפוך לרכיב חשוב ומה לאגור לעת צרה. הכבד שלנו, עובד מצטיין שלא יהיה, מתחיל להתעייף כשמעמיסים עליו רעלים בכמויות גדולות. וכשהכבד עייף, מותש או חולה, אנחנו מרגישים את זה בכל הגוף, החל מסימנים קטנים ועד גדולים.



אלו סימנים יכולים להעיד שהכבד שלנו זקוק לחיזוק?

אם אתם חשים בשינוי כל שהוא בצבע של העור שלכם, ובעיקר בכפות הרגליים, שהעור נוטה לצהבהבות, ייתכן שהכבד נמצא בעומס רעילות. דברים נוספים שיעולים להעיד על כל שהכבד זקוק לניקוי וחיזוק: ציפורניים שבירות או לבנות, דימומים בקלות, כמו דימומים מהאף או החניכיים, ערפול ותחושה פחות חדה, תחושת קור בכפות הרגליים, כאבי ראש, נפיחות בבטן ועוד.

כיצד נחזק את הכבד?

הדרך הטובה ביותר לחיזוק הכבד היא לרחם עליו ולהשתדל לא להכניס יותר מדי רעלים אל הגוף. אכילת ג’אנק פוד, אכילה מרובה באופן כללי, אכילה של מזון מעובד, מטוגן, עשיר בתבלינים, בכימיקליים, שתיית אלכוהול מרוב ועישון פוגעים בכבד. במקום זאת, השתדלו לאכול ארוחות מסודרות, לאכול ארוחות קלילות יותר ופחות שומניות או כבדות, להקפיד על שפע של ירקות ופירות שעוזרים לנקות את הכבד, תגברו בצריכת סלק, בעלים ירוקים, כלורפיל, מזונות מותססים, תה ירוק, וקטניות. בנוסף, חשוב להקפיד על מצב נפשי רגוע כי במצבי סטרס הורמון הקורטיזול עולה והוא משבש את האיזון בכבד. נשימות, הרפיה ואיזון בין מנוחה לעשייה יעזרו גם הם לתפקוד בריא של הכבד.

איך פעילות גופנית מסייעת לשיפור תפקודי הכבד?

כמו שכבר הבנו, הכבד אחראי על מיון והוצאת הפסולת מהגוף. בזמן פעילות גופנית, ובעיקר כשאנחנו מזיעים, אנחנו מפרישים פסולת דרך העור ובכך הכבד מקבל עליו פחות עבודה והוא נמצא פחות בעומס. פעילות גופנית מומלצת להזעה: אימוני HIIT למיניהם, ריצה, הליכה נמרצת, אופניים, ריקוד ועוד. כדי לשפר את תפקודי הכבד, מומלץ לבצע פעילות גופנית מדי יום לפחות ל-30 דקות, שמשפרת את הבריאות באופן כללי וגם תיתן לכבד קצת זמן לנוח ולהתחזק.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
23-07-2024
מתכון הכנה מקפא בננה וניל ועוגיות
ספורט
21-07-2024
5 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בדרך לחיטוב הבטן
תזונה
18-07-2024
איך אפשר לעבור את גיל המעבר בקלות בדרכים טבעיות?
ספורט
14-07-2024
מה משפיע על לחץ הדם? ואיזה תרגיל הכי מומלץ להורדה?
ספורט
11-07-2024
7 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות לקיץ בריא יותר
מתכונים
10-07-2024
מתכון הכנה חטיף פרוזן יוגורט ואוכמניות
ספורט
07-07-2024
אכילה בריאה בגיל ההתבגרות - המדריך המלא!
ספורט
04-07-2024
להתחזק בחכמה: איך נערכים לאימונים בקיץ?

תפריט נגישות