אימוני מים בעצימות נמוכה

זה כיף להיות במים וליהנות מהטבע, וזה כמעט לא מרגיש כמו אימון. לכן, בקיץ הזה הוסיפו פעילות במים לשגרת האימונים שלכם.


  • התעמלות אירובית במים
    שיעורי התעמלות אירובית במים מספקים דרך מהנה להשתמש בהתנגדות ובכושר הציפה של המים כדי לחזק את השרירים ולשפר את הכושר הקרדיו-וסקולרי, הכוח והגמישות שלכם. באמצעות תרגילי חיזוק וטכניקות מתיחה, שיעורים אלה יוכלו לסייע לכם במיצוק השרירים ובהגדלת טווח התנועה. אתם לא חייבים להשתתף בשיעור 'רשמי' כדי ליהנות מאימון מצוין. פשוט קפצו לבריכה והתנסו בתנועות שונות שיניעו את המפרקים שלכם בטווח התנועה המקסימלי שלהם.

    שחייה יכולה לסייע לכם בשיפור הכושר האירובי, כי היא מאלצת את גופכם ללמוד דפוס נשימה חדש. כשאתם נמצאים עם הפנים למטה בתוך המים גופכם חייב להסתגל במהירות; באמצעות הרחבת העומק והנפח של כל נשימה אתם מאלצים את הריאות ואת הלב לעבד חמצן ביעילות רבה יותר. משום ששחייה אינה משפיעה על המפרקים, היא מספקת לשרירים שלכם מנוחה מפעילויות בעצימות גבוהה דוגמת ריצה או אימון משקולות, שעלולות להפעיל לחץ על המפרקים באגן, בברכיים ובקרסוליים שלכם. בנוסף, תוכלו לבחור אם אתם רוצים לשחות כדי להירגע, או לשרוף קלוריות באימון גוף מלא הכולל שחיית בריכות רבות.

    אינכם חייבים לצאת לחופשה כדי ליהנות מהיתרונות של שהייה במים או בסביבתם. השלווה במים תרגיע אתכם ותסייע בהקלה על מתח. אני אוהבת לשלב יום אימון מים בשגרת האימונים השבועית שלי לאורך כל השנה; בשל ההתנגדות שהשחייה יוצרת, אני יודעת שאני שורפת כמות קלוריות משמעותית בכל פעם שאני עושה זאת.


  • גלישת סאפ
    גלישת סאפ משלבת בין קיאקים לגלישה. זהו אחד מענפי ספורט המים המתפתחים ביותר בעולם. רבים נמשכים אליו כי הוא מספק אימון גוף מלא ומשפר את כוח הליבה, הכושר האירובי, האיזון והגמישות. והוא גם מהנה במיוחד.


כוח הליבה שלכם יעבוד שעות נוספות כדי לייצב את הגוף, וכשתוסיפו תנועות חתירה תפעילו גם את הידיים והכתפיים. ההתנגדות שנוצרת על ידי תנועת המשוט במים תסייע בחיזוק השרירים. גלישת סאפ היא ספורט אידיאלי לאנשים בכל הגילים ובכל רמות הכושר, ובניגוד לגלישת גלים, אינה מחייבת גלים; ים רגוע, שטוח, הוא מושלם למתחילים ותוכלו לעשות זאת בים, באגם או בכל מקור מים אחר.

 

סמנתה קלייטון

 

מאת: סמנתה קלייטון, AFAA , ISSA – מנהלת בכירה, ראש מחלקת חינוך גופני בהרבלייף העולמית.

 

 

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
14-07-2020
מתכון להכנת מוס קוקוס ומנגו
תזונה
09-07-2020
מה עם הקפה והשייק? קבלו 8 תחליפים שאתם יכולים ליהנות מהם במקום חלב וגם לשמור על הבריאות שלכם.
מתכונים
07-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון שוקולד שקדים
תזונה
05-07-2020
ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי. אז מה לעשות כדי לא להתמכר לקוביה השובבה, ומה עדיף לאכול במקום.
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער