בכושר או באימונים: איך אפשר לשמר תוצאות לאורך זמן?

חודשים עבדתם על להגיע לתוצאה שחלמתם עליה? בין אם עמלתם על לרדת במשקל, להתחטב, להיכנס לכושר או להעלות במסת השריר, איך שומרים על התוצאות האלו לזמן ארוך ולא חוזרים אחורה?

לוקח לנו הרבה זמן לצאת מאזור הנוחות ולעשות שינוי. השינוי תמיד מתחיל בראש, מהרצון. ואז הוא מתחיל לאט ובהדרגה עד שאנחנו מרגישים בשלב מסוים שעברנו דרך, והגענו מנקודה אחת לנקודה אחרת, שאולי גם לא חשבנו שנגיע אליה והנה זה קרה. התחלנו לאכול בריא, להתאמן, להתחזק ואז לפעמים מגיע רגע שבו המוטיבציה יורדת, וזה בדיוק הרגע שבו אנחנו יכולים לחזור אחורה, אם לא נזכור לשמר את התוצאות שלנו. אז איך עושים את זה?

1. נזכרים בדרך – להתחיל את הצעדים הראשונים בדרך לשינוי, ולא משנה איזה, זה תמיד הכי קשה ומאתגר וכשנכנסים ללופ של שגרה בריאה, קל לשכוח את הדרך קשה שעשיתם בשביל להגיע לתוצאות הרצויות. חשוב להיות במקום של כבוד והערכה לשינוי ולדרך ולזכור שברגע אחד של זלזול בדרך אפשר לחזור אחורה ולאבד את הכל. נניח והתחלתם להתאמן אחרי הרבה זמן שלא התאמנתם והגעתם לרמת כושר גבוהה שלא הייתם בה בחיים שלכם, כשתעשו הפסקה של שבועיים ומעלה, יהיה לכם הרבה יותר קשה לחזור להתאמן גם מבחינה נפשית וגם מבחינה פיזית. הגוף שלנו אוהב שגרה. בימים שקשה לכם ואין לכם חשק להתמיד, פשוט תחשבו על הדרך שעשיתם ואל תוותרו.

2. משחררים – לפעמים אנחנו כן צריכים לשחרר קצת את הרגל מהגז כדי להשיג יותר אנרגיה ומוטיבציה בהמשך. לדוגמא: אחרי תקופה של אימונים יומיומיים או אימונים מפרכים ומעייפים, לפעמים נדרשת רגע מנוחה כמו בסוף שבוע או אפילו לקחת פסק זמן של כמה ימים לעצמכם. לפעמים דווקא המנוחה היא זו שתגרום לכם להחזיק תוצאה לאורך זמן.

3. וגם שמים גבולות – כשאתם נחים, אל תשכחו לשים לעצמכם גבולות כדי לא ללכת לאיבוד ולחזור אחורה מדי. למשל: אם אתם נמצאים בתפריט מסוים למטרת שמירה על המשקל, ייתכנו מקרים בהם תרצו לצאת לחופשה או לצאת לאירוע ובו תצאו לחופשה מהתפריט וזה בסדר גמור לשחרר מדי פעם, אבל זכרו לחזור לגבולות הצבתם לעצמכם כדי להחזיק את התוצאה שלכם לאורך זמן.

4. משחררים את הסטרס – הסטרס תמיד יגרום לנו להשיג את ההיפך מהתוצאה הרצויה שלנו. כשאנחנו מאוד לחוצים להשיג דבר מה, הוא בורח לנו מבין הידיים. רוצים שדברים יישארו שלכם כמו התוצאות שהשגתם? אל תילחצו. תשחררו ותאמינו. הסטרס לא מקדם, רק תוקע ומאכזב. אל תחשבו רק על התוצאות שהשגתם, אלא נסו ליהנות מהדרך שעשיתם ואתם עושים בנחת ובשלווה.


5. נזכרים בלמה – זוכרים למה החלטתם לעשות שינוי? מה גרם לכם לרצות לרצות לרדת במשקל? לחטב את הגוף או להיכנס לשגרת בריאות וכושר? מה הניע אתכם להגיע כל יום בבוקר למכון הכושר או לפארק? האם זה הרצון לחיות באיכות חיים טובה יותר? האם זהו הרצון להבריא? להיראות טוב יותר בעיני בני זוגכם? כל סיבה היא לגיטימית. כשיש לכם למה חזק, זה משאיר אתכם בלופ של התוצאות שלכם, שאתם כל כך רוצים לשמר.

6. בוחרים בתפריט אפשרי עבורכם – חשוב שהאוכל יהווה עבורכם דלק. שיהיה לכם כוח ושלא יעייף אתכם, והכי חשוב – שהתפריט שבחרתם לעצמכם יהיה אפשרי, כדי שתצליחו להתמיד בו לאורך זמן. בחרו בתפריט שהוא לא דל מדי בקלוריות, לא חסר בערכים ולא כזה שדורש הרבה התעסקות במטבח אם אתם לא נמצאים בבית זמן רב.
7. ובספורט שאוהבים להתמיד בו – אי אפשר לשמור על תוצאות לאורך זמן ולהתמיד בפעילות גופנית שלא אוהבים ולכן כל כך חשוב לעסוק במה שאוהבים ומתחברים אליו.


8. מסירים קשיים – הסירו את הקשיים שבדרך שעלולים לגרום לכם לצאת משגרת הבריאות שלכם כמו למשל: אל תתאמנו רחוק מדי מהבית כדי שלא יהיה לכם תירוץ להבריז, תקבעו עם חבר כדי שתהיה לכם מוטיבציה, צרפו עוד חברים ומשפחה ללופ הבריאות, הוציאו מהבית ממתקים ודברים שאינם בריאים ועוד

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-08-2022
עיקרון הסינרגיה: שילוב המזונות ואיך לעשות זאת נכון
ספורט
11-08-2022
תרגילי פילאטיס לגיל השלישי
ספורט
07-08-2022
אוף החום: איך לסבול פחות מחום?
ספורט
04-08-2022
אחת ולתמיד: למה אנחנו לא שותים מספיק מים?
מתכונים
02-08-2022
מתכון להכנת סורבה תה
ספורט
28-07-2022
למה אנחנו עולים במשקל ככל שמתבגרים ואיך מונעים את ההשמנה עם הגיל
ספורט
24-07-2022
הטיפים שיעזרו לכם להגיע יותר חזקים לאימון משקולות
ספורט
21-07-2022
איך אנשים רזים יכולים להעלות מסת שריר?