כבר לא מה שהיה: איך לשפר את הזיכרון בדרכים טבעיות?

שוכחים שוב ושוב איפה השארתם את המפתחות, ברח לכם מהראש מה שמו של השכן שרק אתמול דיברתם איתו במשך חצי שעה ומה שקראתם בספר אתמול כאילו נעלם מהתודעה? אתם לא לבד. עם הגיל ואורח החיים, הזיכרון שלנו עלול להיפגע. כיצד ניתן לשמר אותו ומה ניתן להוסיף לתפריט היומי כדי לשפר את תפקוד המוח?

נכון, זה גם השנים שעוברות שמחלישות לנו את הזיכרון אך לא רק. בחיים המודרניים יש לאדם הרבה מאוד משימות לזכור לבצע החל מדאגה לעצמו ועד דאגה לילדים, לעבודה, לימודים וכל המשימות של החיים שהפכו להיות מהירים, דיגיטליים ומתקדמים. החדשות הטובות הן שכולנו באותה הסירה ושיש מה לעשות עם זה כדי לשפר את תפקודי המוח ולחזק את הזיכרון.

אז מה עוד גורם לזיכרון שלנו להיחלש? מעבר לאורח החיים הסוער והתזזיתי שלנו, הגיל והזקנה, גם מחלות שונות עלולות להשפיע לרעה על הזיכרון כמו: סכרת, בעיות בלב או בכלי הדם, אנשים שחסרים להם וויטמינים שונים כמו וויטמין B12, וויטמינים מקבוצה B ועוד. גם אנשים ששותים הרבה אלכוהול ולא ישנים מספיק עלולים לסבול מפגיעה בזיכרון.

מהם הדברים שעשויים לשפר את הזיכרון?

קודם כל, פעילות גופנית – לפעילות גופנית יש הרבה מאוד יתרונות בריאותיים, כאשר יתרון בולט במיוחד הוא היכולת לשפר פעולות מוחיות דרך זרימת דם משופרת לאזור המוח. בצעו פעילות גופנית אירובית יומיומית גם אם היא לא מאומצת יותר כמו למשל הליכה, שתשפר את זרימת הדם ואת הזיכרון. מחקרים מצאו שהליכה על חול הים תסייע לשינה טובה יותר, ובכך גם עשויה לשפר את הזיכרון.
טיפוח

לכו לישון – מחסור בשינה פוגע בתפקודי המוח, בערנות, במיקוד ובזיכרון. חשוב מאוד ללכת לישון בשעה קבועה ולהקפיד על 6-8 שעות רציפות ואיכותיות בכל לילה. אם קשה לכם להירדם, נסו לתרגל מדיטציות או הרפיות, להתנתק מהמסכים ולהרגיע את המחשבות מהעבודה ושאר מטלות החיים.

עבדו על המוח – בדיוק כמו שאנחנו הולכים לחדר הכושר על מנת לאמן את השרירים, כך אנחנו צריכים לוודא שאנחנו מחזקים את המוח דרך תרגילים שונים. למשל: קריאה יומיומית ולמידה של דברים חדשים שמסקרנים אתכם, למדו שפה חדשה או שתירשמו לקורס בנושא חדש שלא הכרתם. גם פתירת תשבצים תעשה את העבודה ובקיצור, תפעילו את המוח כדי שימשיך לפעול בשיאו!

עשו בדיקות דם תקופתיות – לעיתים מחסור בוויטמינים ומינרלים שונים גורמים לפגיעה בזיכרון כמו מחסור בברזל, B12 , וויטמינים מקבוצת B ועוד. חשוב לעשות בדיקות דם תקופתיות אחת לחצי שנה לפחות כדי שתוכלו לדעת באילו מזונות או תוספים לתסף במידת הצורך.

אכלו נכון – יש קשר ישיר בין תזונה לתפקודי המוח והשפעה על הזיכרון. נמצא שצום 8/16 יעיל בשיפור תפקודי המוח והזיכרון, הפחתה של פחמימות ריקות ומאכלים ומעובדים ואימוץ תזונה קטוגנית שמתבססת על ירקות, חלבונים ושומנים יעילה לשיפור הזיכרון. מאכלים שיש להוסיף לתפריט: ביצים, אבוקדו, שקדים, דגים המכילים אומגה 3, אורז מלא, אגוזים, טחינה, עלים ירוקים, אספרגוס, ברוקולי ודגנים מלאים.

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-05-2022
איך לטפל בדלקת? המאכלים שכדאי ולא כדאי לכם לאכול
ספורט
12-05-2022
למה קרוספיט מומלץ לגברים?
מתכונים
10-05-2022
מתכון להכנת ספרינג רול עם דיפ בוטנים
תזונה
08-05-2022
6 סיבות שעלולות לגרום לכם לאבד שליטה לגבי האכילה
ספורט
01-05-2022
טעויות שעושים באימונים הגורמות לכאבי גב
טיפוח
24-04-2022
הסימנים שמצביעים שכנראה יש לכם מחסור בוויטמין D
טיפוח
21-04-2022
סדרו את היום: איך לנהל את הזמן כדי להצליח לחיות באורח חיים בריא?
מתכונים
19-04-2022
מתכון להכנת שייק סגול