יצירת מציאות של בריאות: איך עושים את זה?

אימון מנטלי הפך בשנים האחרונות לטרנד בוער ובצדק – כולם רוצים להגיע לתוצאות, והיום אנחנו יודעים שכדי להשיג משהו צריך להתחיל בראש. אז איך מייצרים מציאות של בריאות?

כולנו רוצים להיות בריאים, כולנו רוצים להיות מצליחים, כולנו רוצים שפע ובטחון. אז למה אנחנו הרבה פעמים משיגים דווקא את ההיפך? אם בעבר, אדם שרצה להיות חטוב ידע שהוא צריך לפקוד את חדר הכושר בהתמדה ולאמץ תפריט תזונה קפדני, היום ידוע ממחקרים שכדי להחזיק תוצאות לאורך זמן, אנחנו צריכים הרבה יותר מזה – אנחנו צריכים מיינדסט חזק. כלומר: לאמן גם את השריר המנטלי שלנו.

המציאות שלנו לא תמיד פשוטה, ועדיין, ישנו חוק יקומי שקובע כי מה שנתמקד בו גדל. לצד הרבה סבל שיש בעולם, יש לכולנו גם הרבה שפע. במה שנחליט להתמקד, שם המציאות שלנו תתרחב. אם במציאות שלי כואב לי הגב, וכל היום אני אתעסק בכאבי הגב שלי, ואתמקד בסבל שלי, ככל הנראה שהסבל יתעצם. לעומת זאת, אם אני אבין שהמציאות שלי היא כזו שאני מוגבלת אבל יש דברים שאני כן יכולה לעשות ובהם אני אתמקד, לאט לאט הכאב יתפוגג. הרעיון הוא: להתמקד בתחושה שאתם רוצים להרגיש ובכך לייצר לכם מציאות של בריאות.



איך עושים את זה בתכלס? 6 שלבים חשובים בדרך ליצירת מציאות של בריאות מיטבית:

1. עשו לכם רשימה
עשו לכם רשימה של כל אותם הדברים שאתם לא רוצים בחיים שלכם. לא בשביל שתתמקדו במה שאתם לא רוצים, אלא בשביל שתדייקו לעצמכם איך אתם לא רוצים להרגיש ומה אתם לא רוצים בחייכם. למשל: אני לא רוצה להיות שמן או לא רוצה להיות חולה.

2. כתבו מה אתם כן רוצים
ליד כל סעיף של מה שאתם לא רוצים בחייכם, כתבו מה אתם כן רוצים. למשל: אם כתבתם: אני לא רוצה להיות חולה – כתבו אני רוצה להיות בריא, ופרטו מה זה אומר מבחינתכם.

3. כתבו למה אתם רוצים את מה שאתם רוצים
לצד כל סעיף שבו כתבתם מה אתם רוצים, כתבו למה אתם רוצים את מה שאתם רוצים. נגיד כתבתם שאתם רוצים גוף חטוב. ענו לעצמכם למה אתם רוצים גוף חטוב. מה בעצם אתם רוצים להרגיש? חשוב שתבינו על איזה צורך זה עונה לכם.

4. להביא את האיכות הזו לחייכם עוד היום
נניח וכתבתם שאתם רוצים להרגיש אהבה עצמית, בדקו איך אתם יכולים להביא את האיכות הזו לחייכם עוד היום. כלומר: איך אתם יכולים להביא לעצמכם אהבה עצמית שאינה תלויה בדבר? מה יעזור לכם להרגיש את זה כבר עכשיו? כי ברגע שאנחנו מתחילים להרגיש את ההרגשה המלאה הזו, שם אנחנו מתחילים לייצר מציאות חדשה.

5. לתרגל את הדמיון
דמיינו את המציאות שאתם רוצים להשיג והרגישו את הדבר מתרחש כעת בחייכם. נסו לתרגל את הדמיון הזה שוב ושוב עד שהדבר יתהווה למציאות חייכם.

6. רשימות הודיה
ערכו רשימות הודיה על דברים שכבר יש בחייכם. כשאנחנו נמצאים בהודיה, אנחנו משדרים למוח שלנו תחושה של יש, וזה כמובן עוזר לנו להגדיל עוד מהיש שיש לנו בחיים, כי מה שנתמקד בו גדל, זוכרים?

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
ספורט
09-06-2024
בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות
תזונה
06-06-2024
המינרל שכל מתאמן חייב להכיר
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו

תפריט נגישות