פותחים שנה חיובית: 3 הרגלים שמורידים לנו את המוטיבציה

תפסיקו לדבר לעצמכם לא יפה, תפסיקו להשוות את עצמכם לאחרים, ותעשו לעצמכם טובה ענקית – שחררו את רגשות האשם כי כל אלו מורידים לכם את המוטיבציה. כולנו יודעים בשורה התחתונה מה נכון לבריאות שלנו לטווח הארוך: לאכול מזון בריא, ללכת לישון מוקדם, לעבוד פחות ולעשות ספורט.

ובפועל, כמה מאיתנו שומרים על אורח חיים בריא לאורך זמן? ולמה יש אנשים שכל כך קל להם להתמיד בחדר הכושר, לאכול בריא ולטפח חיטובים בזמן שלאחרים זה פשוט לא עובד למרות שהם כן רוצים? הסוד טמון במוטיבציה הפנימית של הבן אדם. אז מה הורס לנו את המוטיבציה ומה אפשר לעשות במקום?

תפסיקו לדבר אליכם לא יפה
אהבה עצמית היא דבר נרכש, ולמרות שהמושג הפך להיות מעט קלישאתי, זה כל כך חשוב להפסיק להעליב את עצמינו, לשנוא או לחשוב עלינו רע. כל המעשים שלנו מתחילים במחשבות וברגשות שלנו, והאמת היא שהכל מתחיל באיך שאנחנו מרגישים כלפי עצמינו. תחשבו על זה, לא נוכל להחזיק לאורך זמן בפעולות שמיטיבות איתנו כמו פעילות גופנית ללא אהבה עצמית ודיבור עצמי חיובי. במקום לומר לעצמכם שאתם לא בסדר כי אתם לא מספיק חזקים או לא רצים מספיק, תגידו לעצמכם תודה על כל אימון שצלחתם ועשיתם כל שביכולתכם. במקום שתורידו את עצמכם, תעלו אתכם. האהבה העצמית היא המוטיבציה שלכם להצלחה. ולסיכום: דיבור עצמי חיובי וטיפוח אהבה עצמית הם המצרכים שבסוף יעזרו לכם להתמיד בחדר הכושר.



תפסיקו להשוות
ההשוואות הן מקורו של רוב הכאב שלנו בעולם. הן מורידות לנו את המוטיבציה, ומפריעות לנו להתקדם. כולנו חשופים לחייהם של אנשים אחרים כל הזמן, אך בעידן שלנו אפילו עוד יותר, עם הרשתות החברתיות, אנחנו רואים איך אנשים נראים, מה הם אוכלים, איך הם מתאמנים, ונדמה לנו שאנחנו יודעים מה הם גם מרגישים, אבל בפועל אף אחד מאיתנו לא באמת יודע מה קורה בחייו האמיתיים ולכן אין לנו שום סיבה לקנא בכל מה שלא קשור אלינו. במקום לקנא בחייו הבריאים של אדם אחר, נסו לקחת ממנו השראה. השראה מניעה אותנו לפעולה בזמן שהשוואה לרוב תוריד אותנו מהפעולה. ולסיכום: קחו השראה מאנשים אחרים, אבל אל תשוו אותם אליכם. היו שמחים במה שיש לכם ברגע זה ושאפו תמיד להשתפר יותר ויותר.

 

 

תגידו ביי לרגשות האשם
אם אתם נמצאים באורח חיים בריא, ככל הנראה שיש לכם תפריט כלשהו שסיגלתם לעצמכם ושגרת אימונים קבועה. עם זאת, ככל הנראה שבמקרים מסוימים אתם גם חורגים מהתפריט ונהנים מפרוסת עוגה, מקינוח מושחת במסעדה או מגלידה טעימה. הבעיה מתרחשת כשלאחר או אפילו בזמן הביס, עולים רגשות אשם, תחושות כמו בושה, אשמה או כעס עצמי על האכילה שאינה תואמת את הציפיות שלכם מעצמכם. חשוב מאוד לא להיגרר אחר המחשבות שגורמות לרגשות אלו ולהרשות לעצמכם ליהנות מדי פעם מהחריגות שלכם לפי הגבולות שהגדרתם לעצמכם. נסו להיפטר מרגשות האשם אם פספסתם אימון, אכלתם משהו חריג או אם שחררתם קצת באורח החיים הבריא שלכם. רגשות האשם פוגעים במוטיבציה ומשאירים אתכם בלופ של רחמים עצמיים, כעס ובושה. במקום זה, תהנו מהרגע ותבטיחו לעצמכם שמחר תשובו לאיזון. ולסיכום: רגשות אשם הם הרסניים, קבלה עצמית ורגשות חיוביים הם המנוע שלכם להתמדה.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

 




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
ספורט
09-06-2024
בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות
תזונה
06-06-2024
המינרל שכל מתאמן חייב להכיר
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו

תפריט נגישות