איך אנשים רזים יכולים להעלות מסת שריר?

יש את אלו שלא משנה מה, רק מנסים לרדת במשקל ומתבאסים עלייה קטנה. מנגד, יש את אלו שהיו מוכנים להתחלף איתם וכל רצונם הוא לגדול. אחת התלונות העיקריות בקרב גברים בחדר כושר היא: ‘למה אני לא גדל’? אז גברים רזים – הכתבה הזו בשבילכם: מה אפשר לעשות כדי להעלות מסת שריר גם אם אתם רזים? החדשות הטובות הן שיש מה לעשות

מתאמנים שעות בחדר כושר, דוחפים לעצמכם חלבונים וקלוריות, חושבים שעושים הכל נכון אבל עדיין לא רואים את המסה שחלמתם עליה? איך זה יכול להיות? אז אל ייאוש, יש מה לעשות. ראשית, שאלו את עצמכם: אתם באמת עובדים עם תכנית אימונים מסודרת? תכנית אימונים מסודרת היא זאת שתבטיח להשאיר אתכם על המסלול ותדאג לכוון אתכם יד ביד לעבר המטרה שלכם. ללא תכנית, זה ממש כמו ללכת בערפל. בקשו ממאמן מקצועי שיבנה עבורכם תכנית אימונים המתאימה למטרות הספציפיות שלכם. מומלץ מאוד לא למחזר תכנית אימונים של חבר אחר.

ולאחר שיש לכם תכנית, יש 3 טיפים עיקריים שאתם צריכים להקפיד עליהם בשביל לראות את העלייה במסה:

  1. הקפדה על ביצוע נכון ומדויק של התרגילים

שני אנשים מתאמנים בחדר עושר, יקבלו מהמאמן את אותה התכנית עם אותם התרגילים. הם יעשו את אותו האימון בדיוק, כאשר האחד יבצע את התרגיל בצורה מושלמת עד מקסימום יכולת והשני יעשה את התרגיל בצורה לא מדויקת, בטווח תנועה קטן מאוד ועם 70 אחוז יכולת. מי לדעתכם ישיג את התוצאות המרשימות ביותר? אז נוטים לייחס הרבה מאוד משקל לגנים שלנו, כאשר יש חשיבות רבה גם לדרך האימון שלכם. חשוב לבצע את התרגילים נכון ובצורה מדויקת להפליא. בנוסף, אל תרוצו להעלות משקלים לפני שאתם מבצעים את התרגיל בצורה הנכונה ביותר במקסימום. חשוב גם שתגיעו לכשל, שזה אומר – להגיע למצב שבו שאי אפשר לעשות תנועה נוספת, זה המדד שאתם במקום הנכון ובדרך לגדול.

  1. בצעו גם תרגילים שפחות נוחים לכם

מכירים את זה שלא בא לכם לעשות תרגיל מסוים אז אתם פוסחים עליו? כנראה שזה בדיוק התרגיל שאתם צריכים לעשות, ואולי הוא זה שעשוי לגרום לכם לשנות את הרכב הגוף שלכם. אנחנו מגיעים למכון הכושר כדי להעמיס על עצמינו, כדי לצאת מאזור הנוחות ולהתחזק. כל התרגילים חשובים, גם אלו שאנחנו מאוד אוהבים וגם אלו שלא ממש נעימים לנו. אל תוותרו לעצמכם ואל תתפנקו. הכניסו לכל אימון את כל התרגילים שאתם לא אוהבים או שתתחילו לפחות עם תרגיל אחד שלא בסדר העדיפויות הראשון שלכם. זכרו גם לגוון בתרגילים ולא לעבוד כמו רובוטים. נהיה לכם קל מדי? זה בדיוק הזמן לצאת מאזור הנוחות ולעלות שלב.

  1. מאיפה הקלוריות שלכם?

כדי לעלות במשקל ובמסה, אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לאכול הרבה, אבל רבים מכם אוכלים מזון לא איכותי וזה פוגע מאוד בדרך העלייה. יש הבדל בין קלוריות שמגיעות לגוף מפיצה והמבורגר לקלוריות איכותיות שמגיעות מסלט וביצים למשל. הקפידו לאכול כמה שיותר דברים איכותיים. העדיפו שומנים בריאים על שומני טראנס למיניהם, אכלו חלבונים איכותיים וותרו על מתוקים וג’אנק פוד למרות הרצון להעלות במשקל ובמסה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
14-08-2022
עיקרון הסינרגיה: שילוב המזונות ואיך לעשות זאת נכון
ספורט
11-08-2022
תרגילי פילאטיס לגיל השלישי
ספורט
07-08-2022
אוף החום: איך לסבול פחות מחום?
ספורט
04-08-2022
אחת ולתמיד: למה אנחנו לא שותים מספיק מים?
מתכונים
02-08-2022
מתכון להכנת סורבה תה
ספורט
31-07-2022
בכושר או באימונים: איך אפשר לשמר תוצאות לאורך זמן?
ספורט
28-07-2022
למה אנחנו עולים במשקל ככל שמתבגרים ואיך מונעים את ההשמנה עם הגיל
ספורט
24-07-2022
הטיפים שיעזרו לכם להגיע יותר חזקים לאימון משקולות