מיתוסים ביוגה ופילאטיס שחייבים לנפץ

פילאטיס ויוגה הן מהשיטות הפופולאריות שיש בימינו, ועדיין יש סביבן עננה גדולה של מיתוסים שגורמים לרבים לוותר על העונג. אז האם באמת פילאטיס זה רק לנשים ויוגה שייכת לרוחניקים בלבד? האם פילאטיס יעזור לכן לרזות והאם יוגה זה לגמישים בלבד? בואו נשבור כמה מיתוסים עתיקים

יוגה זה רק לרוחניקים

יש נטייה לחשוב שיוגה היא סוג של דת, מקום שמגיעים אליו רק אנשים שמחפשים הארות רוחניות, אבל יוגה היא לא דת, ואין צורך להגיע אליה מוכנים מראש. היוגה אכן מושתתת על פילוסופיה עתיקה המשלבת תרגול פיזי ורוחני כאחד, אך לא כל מהותה רוח. השילוב בין הרוח לפיזי דווקא מקרקע את המיינד וגורם לאנשים לאיזושהי שלווה עם עמוד שדרה. חשוב לציין שהיוגה ישנם זרמים שונים, שמתאימים לאנשים שונים. למשל: אשטנגה יוגה היא יוגה יותר פיזית ומאתגרת לעומת זרמי יוגה שונים כמו איינגר או האטה או שיווננדה.

פילאטיס זה לא לגברים

פעם הייתה חלוקה מאוד ברורה של גברים נשים בכל מה שקשור לעולמות הכושר. גברים בצד של המשקולות בחדר הכושר ונשים באולמות הסטודיו השונים. היום הגבולות לגמרי נחצו וניתן למצוא גברים בפילאטיס, נשים במשקולות וההיפך. המודעות עלתה ויותר ויותר גברים מבינים שלמתוח את השרירים זו לא בושה, שלעבוד על שרירי הבטן והליבה זאת ברכה, ולנשום כמו שצריך זה חשוב לגברים לא פחות מלנשים אז לא, פילאטיס זה לא רק לנשים, פילאטיס תתאים לכל מי שרוצה לשפר את איכות חייו, לשפר גמישות, יציבה, נשימה ועוד.

יוגה ופילאטיס לגמישים בלבד

כמו שאנחנו לא חייבים להגיע לאימוני משקולות כבר שריריים מראש, כך אנחנו גם לא חייבים להגיע מוכנים עם גמישות מהבית. יוגה ופילאטיס אכן שיטות שמשלבות תרגילי גמישות, אך אין צורך לבוא גמיש אלא שאנחנו לומדים לעבוד על הגמישות ומשתפרים תוך כדי האימונים ותזכרו – בלי אימונים אין תוצאות.

יוגה ופילאטיס זה ספורט לעצלנים

לפילאטיס ויוגה יצא שם כזה לא ברור של ספורט לעצלנים כי אולי מהצד זה נראה רגוע יותר בהשוואה לאימוני היט, ריצה או קרוספיט, אך מדובר בפעילות שקטה וערמומית, שעובדת על שרירי הליבה ומחזקת את כל הגוף לאט לאט ובשקט בשקט תוך כדי ריכוז, דיוק, נשימה והרבה סבלנות. מיתוס שיש לנפץ, בפילאטיס וביוגה עובדים קשה, וזה כמובן תלוי גם בסוג הזרם ובאופי המורה של השיעור.

פילאטיס זה מרזה

אנשים רבים מגיעים לשיעורי הפילאטיס בתקווה להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים, אך הפילאטיס עצמו לא יעשה עבורכם את העבודה. מה שישפיע על ירידה במשקל זה גירעון קלורי שלילי, כלומר – להוציא יותר קלוריות ממה שמכניסים. פילאטיס אולי יעזור לכם לחזק את השרירים ולחטב אותם, אבל את הירידה במשקל תצטרכו לעבור דרך הצלחת.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?

תפריט נגישות